Komunikaty PR

Dark web: drożeje dostęp do sieci korporacyjnej

2020-05-28  |  01:00
Biuro prasowe

W dark webie można kupić wiele bardzo dziwnych rzeczy, w tym dostęp do firmowych sieci. Badania przeprowadzone przez Positive Technologies pokazują, że w ostatnim czasie nastąpił znaczny wzrost zainteresowania tym specyficznym towarem.

 

Niektórzy cyberprzestępcy naruszają bezpieczeństwo firmowych sieci, choć nie atakują swoich ofiar. Dzieje się tak, ponieważ bardziej opłaca im się sprzedać cenne informacje w dark webie innym grupom przestępczym. Co ciekawe, hakerzy pobierają dodatkowe prowizje, jeśli sprzedane przez nich dane dostępowe pozwolą na przeprowadzenie udanego cyberataku. Według Positive Technologies w dark webie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących możliwości zakupu dostępu do sieci korporacyjnych. W pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost tego typu zapytań wyniósł 61 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dostęp do sieci jest terminem o dość szerokim znaczeniu i może odnosić się do danych uwierzytelniających, exploitów wykorzystujących luki w zabezpieczeniach, oprogramowania i wielu innych. Badacze Positive Technologies przyznają, że w czwartym kwartale duża firma dysponowała przeciętnie pięćdziesięcioma punktami dostępowymi i ta liczba praktycznie nie zmieniła się od 2018 roku. Natomiast sami przestępcy rewidują swoje zwyczaj zakupowe w dark webie. Dwa lata temu największym zainteresowaniem cieszył się dostęp do pojedynczego serwera, za który trzeba było zapłacić 20 USD. Jednak począwszy od drugiej połowy 2019 roku rośnie popyt na dostęp do lokalnych sieci korporacyjnych, co automatycznie przekłada się na wzrost cen. Grupy przestępcze żądają 5000 USD za uprzywilejowany dostęp do lokalnej sieci, a prowizja za udany cyberatak wynosi nawet 30 proc. 

 

  •  Dane Positive Technologies pozwalają nam lepiej zrozumieć nasilenie ataków ransomware. Przestępcy za stosunkowo niewielkie pieniądze mogą przeprowadzić atak, który przynosi im ogromne zyski. Warto zaznaczyć, że w pierwszej połowie bieżącego roku średnia wartość okupu wynosiła 111 tys. dolarów. Z kolei najbardziej narażone na ataki są małe i średnie firmy, ponieważ zwykle w trudnych czasach zmniejszają swój budżet na cyberbezpieczeństwo - mówi Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Jak wynika z badania Positive Technologies najwięcej  cyberataków w pierwszej połowie bieżącego roku wymierzonych było przeciwko firmom oraz instytucjom ze Stanów Zjednoczonych (33 proc.), Włoch (5 proc.), Wielkiej Brytanii (5 proc.),  Brazylii (4 proc.) oraz Niemiec (3 proc.).

 

Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie F5 Networks wzmacnia zespół liderów Biuro prasowe
2024-04-27 | 10:30

F5 Networks wzmacnia zespół liderów

Firma F5, Inc. (NASDAQ: FFIV), globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji wielochmurowych, powołuje dwóch nowych członków zespołu kierowniczego. Lyra
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.