DB Schenker buduje nowoczesny terminal w południowo-wschodniej Polsce
DB Schenker inwestuje w nowoczesny terminal przeładunkowy, który powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Nowy obiekt rozpocznie swoją działalność w I kwartale 2021 roku, przejmując operacje rzeszowskiego oddziału firmy. Inwestycja na rzecz klientów z Podkarpacia to blisko 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na którą składa się przestrzeń operacyjna, pomieszczenia biurowe oraz socjalne.
– Nasi klienci wciąż podnoszą nam poprzeczkę, a my robimy wszystko, aby być ich preferowanym dostawcą usług logistycznych – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker – W tym roku zamierzamy otworzyć nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny, a także ruszyliśmy z budową nowoczesnego i przyjaznego środowisku obiektu na Podkarpaciu. Łącznie w nowe terminale lądowe inwestujemy w okresie krótszym niż rok około 100 mln złotych.
DB Schenker w całej Europie zarządza siecią 430 terminali obsługujących towary w transporcie lądowym. Nowy obiekt pod Rzeszowem jest większy od poprzedniego i dobrze skomunikowany z pobliską trasą szybkiego ruchu. Terminal przyniesie wiele innych korzyści, m.in. zwiększy efektywność działania i spełni najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa ludzi oraz ładunków.
Inwestycja jest również zgodna z podejściem DB Schenker do ochrony środowiska. Firma konsekwentnie lokuje swoje terminale z dala od osiedli mieszkaniowych, aby zmniejszyć hałas i poziom zanieczyszczenia na ulicach. Terminal na Podkarpaciu będzie także spełniać najwyższe standardy w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji CO2 oraz efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Wszystkie działania spełniają wymogi systemu ekologicznej certyfikacji BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).
– To już szósty terminal lądowy DB Schenker w Polsce, który zostanie poddany certyfikacji BREEAM w ramach naszej polityki środowiskowej – wyjaśnia Szymon Bielas, CFO North & East Europe w DB Schenker. – To ważne, ponieważ ekologiczne podejście do budowania i zarządzania obiektami przemysłowymi może przynieść wymierne korzyści pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym.
Terminal dla rzeszowskiego oddziału DB Schenker realizowany jest przez firmę Panattoni, która współpracowała z operatorem także przy innych inwestycjach.
– Obiekt DB Schenker w Rzeszowie to kolejna inwestycja powierzona firmie Panattoni. Tak jak poprzednie, powstaje w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa, zgodnie z prowadzoną strategią zrównoważonego rozwoju obu firm. Dzięki naszemu doświadczeniu i zrealizowaniu ponad 2 mln mkw. zgodnie ze standardami zrównoważonego i zielonego budownictwa, Panattoni ponownie mogło stać się partnerem DB Schenker, wprowadzając do przedsięwzięcia know-how i zespół doświadczonych specjalistów. Dzięki temu inwestycja przebiegnie sprawnie, w zaplanowanym terminie, w ramach ustalonego budżetu i w zgodzie z najwyższymi standardami – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.
O DB Schenker
Zatrudniając około 76 900 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach w blisko 130 krajach, DB Schenker jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Firma świadczy usługi w zakresie transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego, oferuje również kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki i zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.