Komunikaty PR

Dbając o zdrowie pracowników i ich rodzin

2020-03-25  |  22:30
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania COVID-19 ( 0.1 MB )

„Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów” – twierdzi sir Richard Branson. Te słowa nabierają szczególnego znaczenia dziś, kiedy pracodawcy starają się zminimalizować ryzyko rozpowszechniania się koronawirusa i zachorowania wśród swoich pracowników, gdyż narażeni są wszyscy, niezależnie od zajmowanego stanowiska czy branży.

Epidemia koronawirusa, wywołującego chorobę COVID-19, stała się faktem. Media każdego dnia informują o tym, ile zostało wykonanych testów, donoszą o kolejnych zdiagnozowanych przypadkach oraz decyzjach władz w zakresie profilaktyki zdrowotnej.

Słowa zdrowy pracownik to zdrowa firma nabierają dziś szczególnego znaczenia. W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa na zachorowanie narażeni są wszyscy. I choć firmy weryfikują wewnętrzne procedury, by przygotować się na wszelkie ewentualności, w tym podejrzenie wystąpienia koronawirusa u pracownika lub jego najbliższego otoczenia, to wielu właścicieli i szefów za równie ważne uznaje przeorganizowanie pracy, przygotowanie infrastruktury, by umożliwić pracownikom wykonywanie zadań w bezpiecznym środowisku podczas tzw. home office – powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

W związku z ryzykiem wystąpienia zakażenia koronawirusem, Ministerstwo Rozwoju we współpracy
z Głównym Inspektorem Sanitarnym przygotowało dla przedsiębiorców rekomendacje działań. Na stronie Ministerstwa Rozwoju znajdziemy 12 zaleceń, a w tym informacje na temat zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy oraz promowania zasad higieny i wiedzy z zakresu BHP. Kolejną rekomendacją dla przedsiębiorców, o ile to możliwe, jest unikanie kontaktu bezpośredniego z klientami, zamiast tego korzystanie z urządzeń teleinformatycznych. Wiele firm zdecydowało się na zapewnienie pracownikom infrastruktury umożliwiającej kontakt z klientem via komunikatory, pracę zdalną, dostęp do dysków czy serwerów.

Promocja płatności bezgotówkowych. Bez PIN do 100 złotych

Ministerstwo, poza przygotowaniem rekomendacji w zakresie higieny, wytycznych do kampanii informacyjnych kierowanych do pracowników oraz organizacji miejsca pracy, apeluje, aby przedsiębiorcy promowali dokonywanie płatności bezgotówkowych. Zachęca, by w miarę możliwości rezygnować z płatności gotówką, która, przechodząc z rąk do rąk, może przenosić koronawirusa. Jak wynika z rekomendacji Światowej Organizacja Zdrowia (WHO) płatności bezgotówkowe, czyli płatności kartami, są bezpieczniejsze niż pieniądze. Według danych WHO, bakterie i wirusy na powierzchni banknotów mogą utrzymywać się przez dłuższy czas. To ważna informacja szczególnie dla sprzedawców i kupujących. Korzystanie z karty, czy to płatniczej, debetowej czy podarunkowej, nie tylko pomoże usprawnić proces zakupowy, minimalizować ryzyko przenoszenia wirusa, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa jego uczestników. – powiedziała Katarzyna Turska z Sodexo Benefits and Rewards Services.

Karta płatnicza zwykle znajduje się wyłącznie w posiadaniu płatnika, nie jest środkiem płatniczym będącym w ciągłym obiegu, jednego dnia zmieniając właściciela nawet kilka razy. Dodatkowym argumentem jest to, że 20 marca limit płatności bez konieczności podawania kodu PIN zostanie podniesiony do 100 złotych. Jego wprowadzenie będzie wymagane dopiero powyżej tej sumy. Tym samym osoba dokonująca płatności nie ma bezpośredniego kontaktu z innymi powierzchniami, na których może znajdować się wirus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.