Demo The Crackpet Show od Vixa Games na letnim Festiwalu Steam
Vixa Games, producent i wydawca gier, specjalizujący się w casualowych grach z segmentu indie premium, podczas letniego Festiwalu Steam zaplanowanego na 16-22 czerwca, zaprezentuje bezpłatne demo The Crackpet Show. W rozgrywce z gatunku roguelike bullet-hell gracz wcieli się w postapokaliptycznych wojowników znanych jako Crackpets. Premiera pełnej wersji tytułu na platformie Steam planowana jest do końca br., a następnie na konsoli Nintendo Switch. Vixa Games planuje do końca 2021 r. premiery kilku projektów ze swojego portfolio. Spółka chce dołączyć do rynku NewConnect na początku 2022 r.
- Już wkrótce, podczas letniego Festiwalu Steam udostępnimy demo The Crackpet Show. Chcemy, aby odbiorcy naszych gier mogli zapoznać się z projektem, który jeszcze w tym roku planujemy udostępnić w pełnej wersji. Gracze dzięki funkcji Steam Remote Play, będą mogli wziąć udział w rozgrywce online poprzez połączenie się z innymi osobami bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Juliusz Mićko. – Podczas letniego Festiwalu Steam, 16 czerwca o godz. 19:00, będziemy odpowiadać na pytania społeczności podczas streamów. Zachęcamy również do udziału w konkursach, które przygotowaliśmy specjalnie na tę okoliczność – dodaje Juliusz Mićko.
W The Crackpet Show gracz weźmie udział w szalonym show i stanie do walki ze zmutowanymi stworzeniami w specjalnie stworzonych arenach walki. Odbiorca zmierzy się z licznymi pułapkami oraz przeszkodami, których będzie musiał unikać. W rozgrywce dostępny będzie tryb dla jednej osoby, a także tryb kooperacyjny dla maksymalnie czterech graczy.
- The Crackpet Show to dynamiczna rozgrywka, w której gracz będzie pokonywać kolejne poziomy trudności i zyskiwać nowe bronie do walki z przeciwnikiem. Wraz z rozwojem akcji pojawiać się będą także nowe umiejętności, m.in. wzmocnienie obrażeń, dodatkowe życie lub pozostawienie zatrutej plamy na arenie po strzale. Strona wizualna projektu wyróżnia się barwną i żywą kolorystyką. W fabule pojawiają się postaci inspirowane kultowym serialem animowanym Happy Tree Friends. Rozgrywka z pewnością dostarczy wielu emocji – mówi Juliusz Mićko.
Vixa Games do końca 2021 roku planuje premiery kilku projektów ze swojego portfolio, m.in. tytułów Love Colors na Nintendo Switch i PC, Dino Galaxy Tennis na konsole Nintendo Switch, Play Station 4, Xbox One.
Jednym z najważniejszych celów strategicznych spółki jest debiut na rynku NewConnect. Dołączenie do grona spółek notowanych na rynku publicznym planowane jest na początku 2022 r.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.