Detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty w Polsce
Na podstawie dwuetapowego badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy badawcze - Brainlab i CMR, branżowy miesięcznik „Handel” wybrał najlepiej sprzedające się produkty w polskich sklepach. W tym roku wyłoniono zwycięskie marki w 66 kategoriach konkursowych. Wręczono także redakcyjne nagrody specjalne.
Sondę dotyczącą sprzedaży produktów w sklepach przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1.050 detalistów z całej Polski. Najpierw firma CMR przeanalizowała 540 mln paragonów – transakcji, które zostały zrealizowane od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. W ten sposób wyłoniono po trzy najlepiej sprzedające się produkty w każdej kategorii. Później głos oddano detalistom. To oni, podczas rozmów telefonicznych realizowanych metodą CATI, wskazywali, który z trzech produktów w danej kategorii sprzedaje się u nich najlepiej. Tę część badania realizowała w maju 2021 r. firma Brainlab.
Wyniki badań wskazały laureatów wyróżnienia „Hit Handlu 2021” w 66 kategoriach konkursowych. Wśród nich można dostrzec tradycyjne polskie marki, takie jak: Delicje Szampańskie, Kucharek, Łowicz czy Piątnica. Nie zabrakło także międzynarodowych faworytów - m.in. Lay’s, Tiger czy Carlo Rossi. Pełna lista zwycięzców plebiscytu jest dostępna na stronie: www.hithandlu.pl oraz w czerwcowym wydaniu magazynu „Handel” - od 15 czerwca na rynku.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy obserwowaliśmy szereg rozwiązań, odważnych decyzji, nietuzinkowych aktywności, podejmowanych przez firmy, i to również chcemy uhonorować. Bo portfolio pełne hitów sprzedażowych jest ściśle powiązane z innymi działaniami producentów: historią, która stoi za firmą, i tym jak przez lata współdziała ze społecznością lokalną, konsekwencją w realizacji celów niezależnie od tego, czy czasy są pewne, czy niepewne, pionierskimi wejściami w pewien typ produkcji lub rodzaj promocji i komunikacji. To wszystko budzi zainteresowanie konsumentów i detalistów, a to zainteresowanie można później przekuć właśnie w sprzedaż - podkreśla Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna miesięcznika „Handel”.
Nowe kategorie konkursowe
Prowadzenie biznesu detalicznego to nie tylko sprzedaż produktów. To szereg usług i rozwiązań, które są potrzebne, by go rozwijać. Dlatego, na zlecenie redakcji „Handlu”, firma badawcza Brainlab pierwszy raz przeprowadziła sondę wśród właścicieli i kierowników sklepów. Zapytano ich m.in, z jakimi: bankiem, ubezpieczycielem, operatorem telekomunikacyjnym współpracują bądź chcą współpracować i dlaczego. W badaniu uwzględniono także markę samochodu dostawczego, którą wybierają (bądź chcą wybrać) ankietowani.
Na podstawie wyników wyróżniono 4 nagrody w kategorii Hit Handlu - najlepsza oferta dla MiŚP:
-
Sektor bankowy: Bank BPS - za - jak wskazywali kierownicy i właściciele firm - m.in. "bliskość" i możliwość szybkiego załatwienia wszystkiego "na miejscu", "dobre prowizje" czy "długoletnią" oraz "bezproblemową" współpracę.
-
Sektor ubezpieczeniowy: PZU - za m.in."korzystne warunki", "zadowolenie ze współpracy" (również tej "wieloletniej"), bo to "dobra i wiarygodna firma".
-
Usługi telekomunikacyjne: Orange - za "dobrą ofertę", "przyjazną obsługę" czy "obsługę bez zarzutu", "jakość i cenę", bycie "przyjaznym operatorem".
-
Sektor motoryzacyjny (samochody dostawcze): Volkswagen - za "niezawodność", "solidność", "ładowność", "zadowolenie" z użytkowania, "wieloletnie" przywiązanie do marki.
Redakcja „Handlu” doceniła także nietuzinkowe i innowacyjne rozwiązania - zarówno na etapie produkcyjnym, jak i sprzedażowym. Nagrody specjalne otrzymali:
-
PPL Koral – za lody Ekipa i najgorętszy debiut sezonu 2021 w kategorii lodów impulsowych, w tym innowacyjne podejście do marketingu produktu i śmiałą decyzję o współpracy z influencerami.
-
Firma Abramczyk – za konsekwentne z pokolenia na pokolenie budowanie świadomości konsumentów na temat kategorii ryb i owoców morza oraz ponadprzeciętne zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności.
-
Firma ETi – za ogromną różnorodność form, tekstur oraz połączeń smakowych produktów, w tym odczarowywanie gorzkiej czekolady dzięki linii ETi Dare.
-
OSM Łowicz – za rozbudowaną linię produktów wegańskich Bez deka mleka, która pokazuje szybką reakcję mleczarni na zmieniające się konsumenckie trendy.
-
Henkel Polska – za innowacyjne, wielowątkowe i obejmujące różne marki - w tym Somat, Pur, Bref i Clin - działania proekologiczne, jak na przykład linia produktów ProNature i idea prospołecznego plastiku.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.