Detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty w Polsce
Na podstawie dwuetapowego badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy badawcze - Brainlab i CMR, branżowy miesięcznik „Handel” wybrał najlepiej sprzedające się produkty w polskich sklepach. W tym roku wyłoniono zwycięskie marki w 66 kategoriach konkursowych. Wręczono także redakcyjne nagrody specjalne.
Sondę dotyczącą sprzedaży produktów w sklepach przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1.050 detalistów z całej Polski. Najpierw firma CMR przeanalizowała 540 mln paragonów – transakcji, które zostały zrealizowane od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. W ten sposób wyłoniono po trzy najlepiej sprzedające się produkty w każdej kategorii. Później głos oddano detalistom. To oni, podczas rozmów telefonicznych realizowanych metodą CATI, wskazywali, który z trzech produktów w danej kategorii sprzedaje się u nich najlepiej. Tę część badania realizowała w maju 2021 r. firma Brainlab.
Wyniki badań wskazały laureatów wyróżnienia „Hit Handlu 2021” w 66 kategoriach konkursowych. Wśród nich można dostrzec tradycyjne polskie marki, takie jak: Delicje Szampańskie, Kucharek, Łowicz czy Piątnica. Nie zabrakło także międzynarodowych faworytów - m.in. Lay’s, Tiger czy Carlo Rossi. Pełna lista zwycięzców plebiscytu jest dostępna na stronie: www.hithandlu.pl oraz w czerwcowym wydaniu magazynu „Handel” - od 15 czerwca na rynku.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy obserwowaliśmy szereg rozwiązań, odważnych decyzji, nietuzinkowych aktywności, podejmowanych przez firmy, i to również chcemy uhonorować. Bo portfolio pełne hitów sprzedażowych jest ściśle powiązane z innymi działaniami producentów: historią, która stoi za firmą, i tym jak przez lata współdziała ze społecznością lokalną, konsekwencją w realizacji celów niezależnie od tego, czy czasy są pewne, czy niepewne, pionierskimi wejściami w pewien typ produkcji lub rodzaj promocji i komunikacji. To wszystko budzi zainteresowanie konsumentów i detalistów, a to zainteresowanie można później przekuć właśnie w sprzedaż - podkreśla Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna miesięcznika „Handel”.
Nowe kategorie konkursowe
Prowadzenie biznesu detalicznego to nie tylko sprzedaż produktów. To szereg usług i rozwiązań, które są potrzebne, by go rozwijać. Dlatego, na zlecenie redakcji „Handlu”, firma badawcza Brainlab pierwszy raz przeprowadziła sondę wśród właścicieli i kierowników sklepów. Zapytano ich m.in, z jakimi: bankiem, ubezpieczycielem, operatorem telekomunikacyjnym współpracują bądź chcą współpracować i dlaczego. W badaniu uwzględniono także markę samochodu dostawczego, którą wybierają (bądź chcą wybrać) ankietowani.
Na podstawie wyników wyróżniono 4 nagrody w kategorii Hit Handlu - najlepsza oferta dla MiŚP:
-
Sektor bankowy: Bank BPS - za - jak wskazywali kierownicy i właściciele firm - m.in. "bliskość" i możliwość szybkiego załatwienia wszystkiego "na miejscu", "dobre prowizje" czy "długoletnią" oraz "bezproblemową" współpracę.
-
Sektor ubezpieczeniowy: PZU - za m.in."korzystne warunki", "zadowolenie ze współpracy" (również tej "wieloletniej"), bo to "dobra i wiarygodna firma".
-
Usługi telekomunikacyjne: Orange - za "dobrą ofertę", "przyjazną obsługę" czy "obsługę bez zarzutu", "jakość i cenę", bycie "przyjaznym operatorem".
-
Sektor motoryzacyjny (samochody dostawcze): Volkswagen - za "niezawodność", "solidność", "ładowność", "zadowolenie" z użytkowania, "wieloletnie" przywiązanie do marki.
Redakcja „Handlu” doceniła także nietuzinkowe i innowacyjne rozwiązania - zarówno na etapie produkcyjnym, jak i sprzedażowym. Nagrody specjalne otrzymali:
-
PPL Koral – za lody Ekipa i najgorętszy debiut sezonu 2021 w kategorii lodów impulsowych, w tym innowacyjne podejście do marketingu produktu i śmiałą decyzję o współpracy z influencerami.
-
Firma Abramczyk – za konsekwentne z pokolenia na pokolenie budowanie świadomości konsumentów na temat kategorii ryb i owoców morza oraz ponadprzeciętne zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności.
-
Firma ETi – za ogromną różnorodność form, tekstur oraz połączeń smakowych produktów, w tym odczarowywanie gorzkiej czekolady dzięki linii ETi Dare.
-
OSM Łowicz – za rozbudowaną linię produktów wegańskich Bez deka mleka, która pokazuje szybką reakcję mleczarni na zmieniające się konsumenckie trendy.
-
Henkel Polska – za innowacyjne, wielowątkowe i obejmujące różne marki - w tym Somat, Pur, Bref i Clin - działania proekologiczne, jak na przykład linia produktów ProNature i idea prospołecznego plastiku.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.