Komunikaty PR

Detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty w Polsce

2021-06-22  |  13:00
Biuro prasowe

Na podstawie dwuetapowego badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy badawcze - Brainlab i CMR, branżowy miesięcznik „Handel” wybrał najlepiej sprzedające się produkty w polskich sklepach. W tym roku wyłoniono zwycięskie marki w 66 kategoriach konkursowych. Wręczono także redakcyjne nagrody specjalne.

Sondę dotyczącą sprzedaży produktów w sklepach przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1.050 detalistów z całej Polski. Najpierw firma CMR przeanalizowała 540 mln paragonów – transakcji, które zostały zrealizowane od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. W ten sposób wyłoniono po trzy najlepiej sprzedające się produkty w każdej kategorii. Później głos oddano detalistom. To oni, podczas rozmów telefonicznych realizowanych metodą CATI, wskazywali, który z trzech produktów w danej kategorii sprzedaje się u nich najlepiej. Tę część badania realizowała w maju 2021 r. firma Brainlab.

Wyniki badań wskazały laureatów wyróżnienia „Hit Handlu 2021” w 66 kategoriach konkursowych. Wśród nich można dostrzec tradycyjne polskie marki, takie jak: Delicje Szampańskie, Kucharek, Łowicz czy Piątnica. Nie zabrakło także międzynarodowych faworytów - m.in. Lay’s, Tiger czy Carlo Rossi. Pełna lista zwycięzców plebiscytu jest dostępna na stronie: www.hithandlu.pl oraz w czerwcowym wydaniu magazynu „Handel” - od 15 czerwca na rynku.

- W ciągu ostatnich 12 miesięcy obserwowaliśmy szereg rozwiązań, odważnych decyzji, nietuzinkowych aktywności, podejmowanych przez firmy, i to również chcemy uhonorować. Bo portfolio pełne hitów sprzedażowych jest ściśle powiązane z innymi działaniami producentów: historią, która stoi za firmą, i tym jak przez lata współdziała ze społecznością lokalną, konsekwencją w realizacji celów niezależnie od tego, czy czasy są pewne, czy niepewne, pionierskimi wejściami w pewien typ produkcji lub rodzaj promocji i komunikacji. To wszystko budzi zainteresowanie konsumentów i detalistów, a to zainteresowanie można później przekuć właśnie w sprzedaż - podkreśla Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna miesięcznika „Handel”.

Nowe kategorie konkursowe

Prowadzenie biznesu detalicznego to nie tylko sprzedaż produktów. To szereg usług i rozwiązań, które są potrzebne, by go rozwijać. Dlatego, na zlecenie redakcji „Handlu”, firma badawcza Brainlab pierwszy raz przeprowadziła sondę wśród właścicieli i kierowników sklepów. Zapytano ich m.in, z jakimi: bankiem, ubezpieczycielem, operatorem telekomunikacyjnym współpracują bądź chcą współpracować i dlaczego. W badaniu uwzględniono także markę samochodu dostawczego, którą wybierają (bądź chcą wybrać) ankietowani.

Na podstawie wyników wyróżniono 4 nagrody w kategorii Hit Handlu - najlepsza oferta dla MiŚP:

  • Sektor bankowy: Bank BPS - za - jak wskazywali kierownicy i właściciele firm - m.in. "bliskość" i możliwość szybkiego załatwienia wszystkiego "na miejscu", "dobre prowizje" czy "długoletnią" oraz "bezproblemową" współpracę.

  • Sektor ubezpieczeniowy: PZU - za m.in."korzystne warunki", "zadowolenie ze współpracy" (również tej "wieloletniej"), bo to "dobra i wiarygodna firma".

  • Usługi telekomunikacyjne: Orange - za "dobrą ofertę", "przyjazną obsługę" czy "obsługę bez zarzutu", "jakość i cenę", bycie "przyjaznym operatorem".

  • Sektor motoryzacyjny (samochody dostawcze): Volkswagen - za "niezawodność", "solidność", "ładowność", "zadowolenie" z użytkowania, "wieloletnie" przywiązanie do marki.

Redakcja „Handlu” doceniła także nietuzinkowe i innowacyjne rozwiązania - zarówno na etapie produkcyjnym, jak i sprzedażowym. Nagrody specjalne otrzymali:

  • PPL Koral – za lody Ekipa i najgorętszy debiut sezonu 2021 w kategorii lodów impulsowych, w tym innowacyjne podejście do marketingu produktu i śmiałą decyzję o współpracy z influencerami.

  • Firma Abramczyk – za konsekwentne z pokolenia na pokolenie budowanie świadomości konsumentów na temat kategorii ryb i owoców morza oraz ponadprzeciętne zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności.

  • Firma ETi – za ogromną różnorodność form, tekstur oraz połączeń smakowych produktów, w tym odczarowywanie gorzkiej czekolady dzięki linii ETi Dare.

  • OSM Łowicz – za rozbudowaną linię produktów wegańskich Bez deka mleka, która pokazuje szybką reakcję mleczarni na zmieniające się konsumenckie trendy.

  • Henkel Polska – za innowacyjne, wielowątkowe i obejmujące różne marki - w tym Somat, Pur, Bref i Clin - działania proekologiczne, jak na przykład linia produktów ProNature i idea prospołecznego plastiku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Praca

Ogromna baza magazynowa zbóż w Wielkopolsce do likwidacji. Pracę może stracić kilkaset osób

Baza magazynowa zbóż w Witoldowie to obiekt zarządzany od 30 lat przez spółkę Top Farms Wielkopolska, która prowadzi działalność na gruntach dzierżawionych z Zasobów Skarbu Państwa. Teraz baza ma zostać rozebrana, a wydzierżawiona ziemia – trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka Top Farms wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich strategicznych obiektów rolniczych. Brak decyzji KOWR jest zagrożeniem dla stabilności dużych, nowoczesnych gospodarstw towarowych, a tym samym również dla bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Konsument

Eksperci apelują do Ministerstwa Zdrowia o zmianę w polityce nikotynowej. Powinna lepiej chronić dzieci i młodzież

Wprowadzanie kolejnych zakazów w ustawie tytoniowej nie przyniesie spodziewanego rezultatu – oceniają lekarze i terapeuci pracujący z osobami uzależnionymi. Według nich należy osobno rozpisać działania rozwiązujące problem na poziomie osób dorosłych, które już palą, i te, które będą nakierowane na ochronę dzieci i młodzieży przed dostępem do wyrobów nikotynowych. Stowarzyszenie Jump93 wraz z przedstawicielami środowisk psychiatrycznych i zdrowia publicznego zaapelowało o systemowe podejście do polityki nikotynowej, z uwzględnieniem potencjału strategii redukcji szkód.

Bankowość

Rynek oczekuje pierwszego cięcia stóp procentowych w Polsce w maju. Są ku temu przesłanki ekonomiczne

Na podstawie ostatnich wypowiedzi prof. Adama Glapińskiego, przewodniczącego Rady Polityki Pieniężnej, ekonomiści oczekują, że już na posiedzeniu 7 maja może zapaść pierwsza od ponad półtora roku decyzja o zmianie poziomu stóp procentowych w dół. RPP dostosuje się w ten sposób do polityki głównych banków centralnych oraz słabnącej presji inflacyjnej. Zdaniem prezesa Q Value będzie to działanie w dobrym kierunku, choć spóźnione i być może spowodowane czynnikami politycznymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.