Develia ukończyła I etap Alei Praskich w Warszawie
Develia otrzymała pozwolenie na użytkowanie I etapu inwestycji Aleje Praskie i w drugiej połowie czerwca rozpocznie przekazywanie mieszkań nabywcom. W ramach tej fazy osiedla, realizowanego na warszawskim Grochowie powstało 110 lokali mieszkalnych i 11 usługowych. Wszystkie znalazły już swoich właścicieli. Trwa też przebudowa ul. Drwęckiej – dzięki niej ruch kołowy w Alejach zostanie mocno ograniczony, co wydatnie podniesie bezpieczeństwo mieszkańców.
Aleje Praskie to flagowa inwestycja Develii w Warszawie - w rejonie ulic Podskarbińskiej, Drwęckiej i Makowskiej docelowo ma powstać blisko 1600 mieszkań. Obecnie w sprzedaży znajdują się trzy kolejne etapy osiedla, na które składa się w sumie 580 lokali - od funkcjonalnych kawalerek po przestronne, 4-pokojowe apartamenty. Część z nich będzie gotowa do odbioru jeszcze w tym roku. Do wszystkich przypisane będą balkony, duże, zielone tarasy lub ogródki. Projekt wyróżnia się zastosowaniem licznych proekologicznych rozwiązań i dbałością o powierzchnie zielone. Jego centralnym punktem będzie przestronny, wewnętrzy dziedziniec z dużą ilością drzew, placem zabaw, siłownią plenerową i tężnią solankową. Deptaki pomiędzy budynkami uatrakcyjnią drewniane pomosty i tarasy podświetlone dyskretnym ledowym światłem oraz elementy wodne, przy których staną wygodne siedziska i ławki. Główny ciąg komunikacyjny i wnętrza kwartałów projektu urozmaicą wytłumiające hałas sztuczne pagórki. Powierzchnie zielone zostaną pokryte łąkami kwietnymi, zapewniającymi odpowiednie warunki dla zapylaczy i innych owadów. Inwestycja certyfikowana jest w międzynarodowym systemie BREEAM - otrzymanie takiego wyróżnienia zaświadcza, że obiekt jest przyjazny dla ekosystemu i komfortowy dla mieszkańców.
W porozumieniu w warszawskim ratuszem, Develia realizuje obecnie przebudowę ulicy Drwęckiej od skrzyżowania z ul. Podskarbińską w kierunku wschodnim, do ronda przy ul. Siennickiej. Ukończenie tej inwestycji, planowane na ostatni kwartał bieżącego roku pozwoli na znaczące ograniczenie ruchu pojazdów na wewnętrznych terenach osiedla.
- Aleje Praskie to inwestycja, w której oprócz ekologicznych rozwiązań i bliskiego kontaktu z przyrodą oferujemy liczne usprawnienia, mające zapewniać jak najwyższy, codzienny komfort życia dla jego mieszkańców. Nabywcy bardzo często przywiązują dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa. Rozbudowa ulicy Drwęckiej pozwoli nam częściowo zamknąć wnętrze projektu dla ruchu pojazdów. Brak samochodów jeżdżących po osiedlu to większe bezpieczeństwo na co dzień, zwłaszcza dla jego najmłodszych mieszkańców – mówi Mariusz Poławski, wiceprezes Develia S.A. – Warto podkreślić, ze realizacja ta usprawni także komunikację dla innych mieszkańców tej części Grochowa, która w ostatnich latach bardzo dynamicznie się rozwija. Jej koszt, szacowany na około 10 milionów zł, w całości ponosi nasza firma – dodaje Mariusz Poławski.
Nowa ulica Drwęcka zapewni szybszy dojazd do ważnych węzłów komunikacyjnych, takich jak ul. Grochowska, ul. Targowa, Al. Waszyngtona czy Al. Stanów Zjednoczonych, które zapewniają dobre połączenie z centrum Warszawy i pozostałymi dzielnicami. Do dyspozycji mieszkańców są także liczne linie autobusowe i tramwajowe, a w przyszłości także II linia metra – stacja Mińska. W bezpośrednim sąsiedztwie działają również kawiarnie, restauracje, sklepy oraz placówki edukacyjne. W ciągu kilkunastominutowego spaceru dojdziemy stąd do jednego z największych oraz najpiękniejszych warszawskich parków – Parku Skaryszewskiego im. Ignacego Paderewskiego.
Generalnym wykonawcą I etapu Alei Praskich była firma TECHBAU Budownictwo. Projekt inwestycji przygotowała Pracownia Architektury i Urbanistyki FBT Sp. z o.o.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 43 osiedla, składających się w sumie ze 122 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,7 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 912 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.