Deweloperzy zaangażowani w obchody 76. rocznicy Powstania Warszawskiego
Polski Związek Firm Deweloperskich i firmy deweloperskie: BBI Development, Dom Development, Marvipol Development, Robyg Development kolejny rok z rzędu zaangażowały się w obchody 76. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego oraz we wsparcie Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.
W ramach obchodów 76. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego PZFD i firmy deweloperskie dofinansowały budowę pomnika Bohatera Powstania Warszawskiego - Stanisława Jankowskiego "Agatona" - dowódcy plutonu, Cichociemnego, kapitana artylerii Wojska Polskiego, uczestnika Powstania Warszawskiego, architekta - twórcy m.in. Trasy WZ czy Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej.
To już drugi pomnik Bohatera Powstania Warszawskiego, którego budowę dofinansowali deweloperzy. W zeszłym roku wspólnie z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego odsłonili pomnik gen. Zbigniewa Ścibor-Rylskiego, który znajduje się w Parku im. Edwarda Rydza-Śmigłego na warszawskim Powiślu.
Budowa pamięci o naszej historii i jej bohaterach to proces, który nigdy nie powinien się zakończyć. Będziemy nadal wspierać bohaterów tamtych dni oraz utrwalać pamięć o ich poświęceniu – mówił Prezes PZFD Grzegorz Kiełpsz podczas zeszłorocznej uroczystości.
2 sierpnia br. na skwerze u zbiegu ul. Karowej i ul. Browarnej odbędzie się odsłonięcie pomnika Stanisława Jankowskiego „Agatona”, a już 28 lipca o godz. 12:00 przed siedzibą Związku Powstańców Warszawskich przy ul. Długiej 22 nastąpi odsłonięcie tablicy pamiątkowej poświęconej pułkownikowi Kazimierzowi Leskiemu, bohaterowi II Wojny Światowej, Prezesowi ZPW w latach 1994-1997. Po tej uroczystości odbędzie się konferencja prasowa z dotycząca zaangażowania fundacji i środowiska deweloperskiego w budowę pomników Bohaterów Powstania Warszawskiego.
Zapraszamy do wzięcia udziału w uroczystościach z okazji obchodów 76. rocznicy Powstania Warszawskiego. Razem budujemy pamięć!

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.