Diners Club Polska wprowadza kolejne wirtualne rozwiązanie płatnicze
Diners Club Virtual Card (DCVC) to nowy instrument płatniczy oferowany przez Diners Club Polska. Klienci korzystający z DCVC będą mogli tworzyć na udostępnionej w sieci platformie dowolną liczbę wirtualnych zestawów danych, niezbędnych do wykonywania transakcji online. To bezpłatne rozwiązanie kierowane jest do firm z sektora korporacji oraz MŚP.
DCVC poprzez swoją konstrukcję i sposób działania istotnie zwiększa bezpieczeństwo płatności w sieci. Po podpisaniu umowy o wydanie i użytkowanie tej usługi firma uzyskuje dostęp do platformy internetowej, dzięki której może generować dowolną ilość zestawów danych, niezbędnych do dokonania transakcji płatniczych online. Do każdej, pojedynczej transakcji można wykorzystać odrębny numer, datę ważności i kod CVV2 takiej wirtualnej karty oraz zarządzać limitem i okresem ważności unikalnego zestawu danych.
Przedsiębiorcy mogą zamówić i korzystać z DCVC bez jakichkolwiek opłat za wydanie i użytkowanie.
– Rozwój technologii wpływa na prawie każdy aspekt naszego życia. Od lat jest to dostrzegalne wyraźnie w usługach płatniczych, gdzie troska o bezpieczeństwo danych Klientów i środków finansowych jest dominującą, obok potrzeby zapewnienia komfortu i poczucia kontroli. Wirtualne instrumenty płatnicze to jedno z kluczowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo dokonywania płatności w sieci. Cieszymy się, że możemy tego typu usługę zaoferować naszym firmowym Klientom. Wierzymy, że dzięki wygodzie i bezpieczeństwu, będzie ona zdobywać coraz większą popularność wśród polskich przedsiębiorców – mówi Paweł Pomianowski, dyrektor generalny Diners Club Polska.
Wygoda i bezpieczeństwo
W trakcie prowadzenia firmy wielokrotnie zdarzają się sytuacje, w których przedsiębiorcy powierzają swoim pracownikom zakup określonych dóbr czy usług. Jednak powierzanie danych do konta bankowego lub karty może budzić i budzi obawy o bezpieczeństwo – np. zgubienia karty lub kradzieży danych. Takim rozterkom zapobiega Diners Club Virtual Card.
– Przedsiębiorca logując się do specjalnego portalu może wygenerować zestaw wirtualnych danych, określając limit wydatków, liczbę transakcji oraz termin ważności. Może więc np. powierzyć upoważnionemu pracownikowi instrument płatniczy, za pomocą którego wykona on nie więcej niż 3 transakcje o łącznej wartości maksymalnie 2 tys. zł w ciągu najbliższego miesiąca - po tym czasie lub wyczerpaniu limitów instrumentu tego nie da się więcej użyć – mówi Paweł Pomianowski – Dodatkowo, przedsiębiorca cały czas ma dostęp do szczegółów transakcji na firmowym e-koncie, gdzie znajdują się informacje również o tradycyjnych kartach - dodaje.
Odroczona spłata o dwa miesiące
Diners Club Virtual Card jest instrumentem płatniczym o odroczonym terminie spłaty należności (ang. charge), któremu przyznawany jest określony limit wydatków, do wysokości którego firma dokonuje płatności w czasie miesięcznego cyklu karty. Następnie łączną kwotę wszystkich należności trzeba spłacić w określonym terminie, co oznacza w praktyce, że przedsiębiorca może wykorzystać finansowanie i spłacić je nawet po upływie blisko dwóch miesięcy od momentu dokonania transakcji, bez żadnych dodatkowych kosztów.
Powszechna akceptacja w terminalach i w Internecie
Przypominamy, że kartami Diners Club można płacić w większości największych sieci detalicznych, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl, Żabka, Hebe, Rossmann, Pepco, Castorama, IKEA, Leroy Merlin, sieciach aptek Ziko, Dr Max, DOZ oraz stacjach benzynowych – Orlen, Lotos, BP, Shell czy Amic Energy. Wśród akceptantów są także największe marki technologiczne oraz e-commerce, jak Amazon, AliExpress czy Uber. Kartami Diners Club można zapłacić również za bilety komunikacji miejskiej – w serwisach online i aplikacjach.
Diners Club Polska, dzięki współpracy z serwisem PayPal, umożliwia także wygodne zakupy w większości sklepów internetowych, m.in. w wielu sklepach modowych, np. Zalando, Zara, e-Obuwie; sportowych, takich jak Decathlon, Nike, Adidas; księgarniach Gandalf i Empik, drogeriach Sephora, Douglas, Rossmann oraz w serwisach oferujących rozrywkę, jak Netflix, Spotify czy Audioteka.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.