Komunikaty PR

Dlaczego Toyota Yaris Cross to idealne auto do miasta?

2022-01-31  |  16:00
Biuro prasowe

Podoba mi się to, w jaki sposób silnik benzynowy i elektryczny ze sobą współpracują. W ruchu miejskim możemy poruszać się bezgłośnie, nie eksploatować jednostki benzynowej na światłach. Auto rusza też płynnie, bez szarpania - komplementuje napęd hybrydowej Toyoty Yaris Cross Kuba Przygoński, pięciokrotny mistrz Polski w drifcie i szósty zawodnik ostatniego Rajdu Dakar.
 

Jesienią Yaris Cross pojawił się na polskich drogach. To trzeci po Yarisie hatchback oraz GR Yarisie model w rodzinie aut Toyoty z segmentu B. Japoński producent trafił w gusta polskich klientów, bo w przedsprzedaży, czyli bez odbycia jazdy testowej, a czasem wręcz fizycznego obejrzenia auta, zostało zamówionych 3100 egzemplarzy. Dlaczego Yaris Cross cieszy się tak dużym zainteresowaniem? Kuba Przygoński nie ma wątpliwości.

“Yaris Cross to idealne auto do miasta. Jest troszeczkę wyższy, więc mamy lepsze pole widzenia. Nic nie utracił jednak z legendarnej zwrotności Yarisa. Łatwo się go parkuje, więc w ciasnych uliczkach miejskich, gdzie jest wiele innych aut i mało miejsca czuje się bardzo dobrze” - mówi pięciokrotny mistrz Polski w drifcie. Pomaga w tym na pewno niewielki promień skrętu, który wynosi zaledwie 5,3 m.

Kompaktowe wymiary zewnętrzne crossovera skrywają pojemne wnętrze oraz pokaźnych rozmiarów bagażnik (do 397 litrów pojemności ze złożonymi fotelami). A do tego bogate wyposażenie standardowe z pakietem systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, multimediami z łącznością ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto.

Hybrydowy, czyli oszczędny

Yaris Cross oferowany jest z dwoma rodzajami napędu, które znane są z Yarisa hatchback. Samochód może mieć benzynowy, trzycylindrowy motor 1,5 o mocy 125 KM, który napędza przednie koła. Do wyboru jest też wersja hybrydowa, gdzie 1,5-litrowy silnik benzynowy sparowany jest z silnikiem elektrycznym i razem wytwarzają 116 KM. Co ciekawe, obie jednostki napędowe produkowane są w polskich zakładach Toyoty

“Jestem zwolennikiem napędu hybrydowego, który łączy silnik spalinowy z elektrycznym. W ruchu miejskim możemy poruszać się bezgłośnie, nie eksploatować jednostki benzynowej na światłach. Auto rusza też płynnie, bez szarpania. Podoba mi się to, w jaki sposób silnik benzynowy i elektryczny ze sobą współpracują. Myślę, że każdy kto wsiądzie raz do hybrydy, już raczej nie wróci do klasycznego auta” - mówi Przygoński.

Za wersją hybrydową przemawia niskie zużycie paliwa, co w przypadku Yarisa Cross potwierdziły liczne testy. Z danych homologacyjnych tego auta wynika, że to najoszczędniejszy SUV Toyoty. Samochód w wersji z napędem na przód i układem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM zużywa średnio od 4,4 l/100 km paliwa. Z kolei wersja z napędem na cztery koła AWD-i  zużywa od zaledwie 4,7 l/100 km.

Jedyny taki w segmencie

Właśnie możliwość zastosowania napędu na cztery koła wyróżnia Yarisa Cross w segmencie małych SUV-ów. To doskonale znany z modeli RAV4 oraz Highlander układ AWD-i, w którym do napędzania tylnej osi służy dodatkowy silnik elektryczny. Komputer steruje rozdziałem mocy między przednie, a tylne koła, dołączając tylną oś w razie utraty przyczepności lub jako wspomaganie przy ruszaniu.

Do zalet napędu na cztery koła nie trzeba nikogo przekonywać. To rozwiązanie to nic innego jak jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa bez względu na warunki. W parze z wyższym prześwitem niż w klasycznym aucie miejskim mamy całkiem dzielne auto, które poradzi sobie także poza miejską dżunglą. Atuty tego napędu docenia też Kuba Przygoński.

“System jest tak pomyślany, że nawet nie odczujemy, kiedy się dołączają tylne koła, ale poczujemy za to fakt, że go mamy. Będziemy czuć się na zaśnieżonych drogach, czy w miejscach o niskiej przyczepności, pomoże nam w ruszaniu pod górkę, zwłaszcza jak mamy taki wyjazd z garażu. To taki napęd, który na pewno się przyda” - mówi czwarty zawodnik ostatniego Rajdu Dakar.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.