,,Długość karmienia piersią ma znaczenie” - podsumowanie kampanii społecznej
Karmienie piersią dziecka, które już chodzi i ma zęby? To obrzydliwe, a przede wszystkim niezdrowe! Rok przy piersi to jest max! - to tylko niektóre przytyki, które można było usłyszeć w spotach kampanii społecznej ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie”. Zakończyła się druga odsłona popularnej kampanii społecznej, której celem była edukacja i walka z powszechnymi mitami na temat długiego karmienia piersią. Inicjatorem akcji była firma NutroPharma wraz z Centrum Nauki o Laktacji oraz Fundacja Opieki Okołoporodowej.
Pierwszym krokiem działań w ramach kampanii „Długość karmienia piersią ma znaczenie” było przeprowadzenie badania i sprawdzenie jak naprawdę wygląda sytuacja polskich
mam długo karmiących piersią. W badaniu wzięło udział ponad 8 tysięcy kobiet, co pozwoliło to na opracowanie obszernego raportu i kluczowych wniosków. Aż 87,55% mam w Polsce jest zgodnych w temacie negatywnego postrzegania przez społeczność długiego
karmienia piersią, które ma zdrowotne korzyści dla mam i ich dzieci. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości, że zwiększanie świadomości oraz propagowanie wiedzy wśród kobiet i ogółu społeczeństwa odnośnie pozytywnych korzyści wynikających z długiego karmienia piersią jest niezwykle istotne – tym samym stanowiły główne cele kampanii.
W ramach kampanii, NutroPharma podjęła walkę z dezinformacją, mitami oraz hejtem, który spotyka mamy karmiące piersią. W kampanię zaangażowały się instytucje wspierające karmienie piersią, jak również grono ekspertów, znanych i cenionych w środowisku medycznym m.in. dr n. med. Magdalena Nehring Gugulska, dr Maciej Socha oraz prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec – Plinta. Uruchomiona została strona internetowa www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl, która zawiera najważniejsze informacje dotyczące długiego karmienia piersią. Przez cały czas trwania kampanii w social mediach oraz na dedykowanej stronie publikowane były filmiki z ekspertami naukowymi, którzy przybliżyli temat długiego karmienia piersią w kontekście problemu społecznego, a także rozprawili się z najróżniejszym mitami. Na potrzeby kampanii powstały również filmiki w stylu reaction to – reakcja na. Ich celem było rozprawienie się z hejtem oraz demitologizacją karmienia piersią.
Kampania ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie” była prowadzona w mediach tradycyjnych oraz online i przebiegła w dwóch odsłonach. Główną część poprzedziła akcja teaserowa z intrygującym hasłem pt.: ,,Długość ma znaczenie”. W każdej z odsłon pojawiły się też spoty promocyjne, w których udział wzięły znany mamy: Maja Hyży, Edyta Pazura, Patrycja Sołtysik i Paula Tumala.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się dwa webinary na żywo, na kanale hafija_matka_karmiaca. Rozmowę poprowadziła Agata Aleksandrowicz ,,Hafija”, promotor karmienia piersią wraz z dr Maciejem Sochą – ginekologiem i położnikiem oraz Ewą Krogulską – psychologiem. Rozmowy dotyczyły m.in. korzyści wynikających z karmienia piersią, potrzeb, jakie zaspokaja, jak wpływa na emocje czy rozwój dziecka. Łącznie
webinary obejrzało ponad 25 000 osób.
Powyższe działania nie tylko pozwoliły dotrzeć do licznych odbiorców z edukacyjnym przekazem, ale wzbudziły też dyskusję publiczną na ten temat. Liczne komentarze pod publikacjami na social mediach świadczą o potrzebie realizacji tego typu działań.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie kampanii "Długość karmienia piersią ma znaczenie”- www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl
NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.