,,Długość karmienia piersią ma znaczenie” - podsumowanie kampanii społecznej
Karmienie piersią dziecka, które już chodzi i ma zęby? To obrzydliwe, a przede wszystkim niezdrowe! Rok przy piersi to jest max! - to tylko niektóre przytyki, które można było usłyszeć w spotach kampanii społecznej ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie”. Zakończyła się druga odsłona popularnej kampanii społecznej, której celem była edukacja i walka z powszechnymi mitami na temat długiego karmienia piersią. Inicjatorem akcji była firma NutroPharma wraz z Centrum Nauki o Laktacji oraz Fundacja Opieki Okołoporodowej.
Pierwszym krokiem działań w ramach kampanii „Długość karmienia piersią ma znaczenie” było przeprowadzenie badania i sprawdzenie jak naprawdę wygląda sytuacja polskich
mam długo karmiących piersią. W badaniu wzięło udział ponad 8 tysięcy kobiet, co pozwoliło to na opracowanie obszernego raportu i kluczowych wniosków. Aż 87,55% mam w Polsce jest zgodnych w temacie negatywnego postrzegania przez społeczność długiego
karmienia piersią, które ma zdrowotne korzyści dla mam i ich dzieci. Wyniki nie pozostawiły wątpliwości, że zwiększanie świadomości oraz propagowanie wiedzy wśród kobiet i ogółu społeczeństwa odnośnie pozytywnych korzyści wynikających z długiego karmienia piersią jest niezwykle istotne – tym samym stanowiły główne cele kampanii.
W ramach kampanii, NutroPharma podjęła walkę z dezinformacją, mitami oraz hejtem, który spotyka mamy karmiące piersią. W kampanię zaangażowały się instytucje wspierające karmienie piersią, jak również grono ekspertów, znanych i cenionych w środowisku medycznym m.in. dr n. med. Magdalena Nehring Gugulska, dr Maciej Socha oraz prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec – Plinta. Uruchomiona została strona internetowa www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl, która zawiera najważniejsze informacje dotyczące długiego karmienia piersią. Przez cały czas trwania kampanii w social mediach oraz na dedykowanej stronie publikowane były filmiki z ekspertami naukowymi, którzy przybliżyli temat długiego karmienia piersią w kontekście problemu społecznego, a także rozprawili się z najróżniejszym mitami. Na potrzeby kampanii powstały również filmiki w stylu reaction to – reakcja na. Ich celem było rozprawienie się z hejtem oraz demitologizacją karmienia piersią.
Kampania ,,Długość karmienia piersią ma znaczenie” była prowadzona w mediach tradycyjnych oraz online i przebiegła w dwóch odsłonach. Główną część poprzedziła akcja teaserowa z intrygującym hasłem pt.: ,,Długość ma znaczenie”. W każdej z odsłon pojawiły się też spoty promocyjne, w których udział wzięły znany mamy: Maja Hyży, Edyta Pazura, Patrycja Sołtysik i Paula Tumala.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się dwa webinary na żywo, na kanale hafija_matka_karmiaca. Rozmowę poprowadziła Agata Aleksandrowicz ,,Hafija”, promotor karmienia piersią wraz z dr Maciejem Sochą – ginekologiem i położnikiem oraz Ewą Krogulską – psychologiem. Rozmowy dotyczyły m.in. korzyści wynikających z karmienia piersią, potrzeb, jakie zaspokaja, jak wpływa na emocje czy rozwój dziecka. Łącznie
webinary obejrzało ponad 25 000 osób.
Powyższe działania nie tylko pozwoliły dotrzeć do licznych odbiorców z edukacyjnym przekazem, ale wzbudziły też dyskusję publiczną na ten temat. Liczne komentarze pod publikacjami na social mediach świadczą o potrzebie realizacji tego typu działań.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie kampanii "Długość karmienia piersią ma znaczenie”- www.dlugosckarmieniapiersiamaznaczenie.pl
NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.