Dobra passa Monevii. Tendencja wzrostowa trwa do dziś
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Pandemia przyczyniła się do zamknięcia wielu firm, zwłaszcza tych, dla których pomoc rządowa była niewystarczająca lub całkowicie niedostępna. Alternatywą dla przedsiębiorców ratujących swoje biznesy okazał się faktoring od Monevii – lidera mikrofaktoringu online w Polsce. Monevia w 2020 roku sfinansowała blisko 110 milionów faktur wystawianych przez mikro i małych przedsiębiorców. Ta wzrostowa tendencja trwa do dziś.
Na koniec pierwszego półrocza 2021 zanotowaliśmy obrót o ponad 30% większy niż w 2020 roku o tej samej porze – stwierdza Maciej Drowanowski, Prezes Zarządu Monevia sp. z o.o. Pomimo trwających ograniczeń, niezmiennie dostarczamy bezpieczne i stabilne finansowanie polskim przedsiębiorcom. Wspieramy ich płynność finansową, bez której trudno byłoby przetrwać ten trudny czas – dodaje Drowanowski.
Sięgając pamięcią do marca 2020 roku, czyli do początków pandemii w Polsce, Monevia zaczęła notować znaczący wzrost zainteresowania mikrofaktoringiem online, co przełożyło się na szybki przyrost rejestracji na Platformie Monevia. W pierwszym półroczu 2020 przybyło o ponad 60% więcej klientów, niż w tym samym okresie w 2019 roku. To bardzo korzystny wynik w kontekście całego rynku. Statystyki Polskiego Związku Faktorów wykazują, że w 2020 roku firmy faktoringowe zanotowały ponad 3% wzrost obrotów, w porównaniu do roku 2019.
Nasi klienci potrzebowali gotówki, by przetrwać ten trudny okres. Już po trzech miesiącach uzyskaliśmy o 20% większy obrót w porównaniu do 1Q2019. Pomimo, że kryzys w Polsce pojawił się mniej więcej w połowie marca 2020 roku, to i tak ten miesiąc zamknęliśmy zdecydowanie lepszym wynikiem niż rok wcześniej – tłumaczy Prezes Monevii.
Spowolnienie gospodarcze (okresowo wręcz jej zamrożenie) osłabiło mnóstwo firm, a tysiące z nich upadło. Nie pomagały też pomoce rządowe w postaci tarczy antykryzysowych. Grono firm dostało spory zastrzyk gotówki, ale większość jednak nie spełniała warunków do udzielenia dotacji. W ankiecie, którą Monevia przeprowadziła w 2020 roku wśród swoich klientów, aż 60% z nich negatywnie oceniło pomoc rządową, a kolejne 25% nie zauważyło pozytywnego wpływu tarczy na ich działalność.
Dostępność produktu na Platformie Monevia, na której można finansować faktury w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca, zachęca do współpracy podmioty gospodarcze wszelkich branż. Przejrzysty panel klienta i natychmiastowa decyzja o finansowaniu to atuty bardzo istotne z punktu widzenia mikroprzedsiębiorców. A elastyczność obsługi oraz online’owy proces transakcyjny są w zasadzie główną przesłanką, dla której faktoring od Monevii jest tak często wybieranym źródłem finansowania w sektorze MSP.
W obecnych czasach nasi klienci wymagają, aby pieniądze z faktur były wypłacane natychmiast – mówi Maciej Drowanowski. Dzięki naszym rozwiązaniom małe firmy unikają nieprzewidzianych braków gotówki. Nie muszą też gromadzić nadwyżki środków planując zapłatę podatków, obsługę leasingów, czy kredytów. Po prostu, gdy zbliża się istotny termin zapłaty zobowiązania wrzucają wybraną fakturę na Platformę Monevia i otrzymują potrzebne środki – wskazuje Prezes Monevii.
Monevia działa na polskim rynku od 2015 roku. W tym czasie dostarczyła finansowanie blisko 4 000 podmiotom gospodarczym na łączną kwotę ponad 430 mln zł. To najdłużej działający w Polsce Fintech mikrofaktoringowy, który do dziś regularnie notuje zyski z prowadzonej działalności. Monevia dostarcza bezpieczne finansowanie swoim klientom oraz sumiennie wywiązuje się z własnych zobowiązań, utrwalając przy tym zaufanie w oczach inwestorów.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.