Dobre praktyki Emitel w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało po raz 19. raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Po raz pierwszy w historii konieczne było podsumowanie tak nadzwyczajnego roku. Raport odpowiada na pytania dotyczące tego, jak wyglądał odpowiedzialny biznes w roku pandemii.
W raporcie opublikowanym przez FOB po raz kolejny znalazły się dobre praktyki CSR podejmowane przez Emitel. Wśród nich są takie jak: gotowość do niesienia pomocy, wsparcie psychologiczne pracowników, promocja zdrowia czy aktywność sportowa. Łącznie 15 praktyk długoletnich, a także 9 nowych wdrażanych praktyk.
Pandemia miała ogromny wpływ na gospodarkę i codzienne życie wszystkich Polaków. Dlatego Emitel podjął szereg działań w kontekście pandemii SARS-CoV-2. Co niezwykle istotne – dla polskich władz i instytucji zaangażowanych w walkę z pandemią telewizja i radio to jedne z podstawowych kanałów komunikacji ze społeczeństwem a dla wielu Polaków, szczególnie seniorów, to jedyne źródła informacji. Dlatego niezwykle ważne dla Emitel było utrzymanie ciągłości świadczenia usług emisji, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa pracowników oraz wszystkich partnerów Spółki.
– W Emitel społeczną odpowiedzialność biznesu rozumiemy nie tylko jako okazywanie troski naszym pracownikom, ale także szerzej – jako pomoc innym i umiejętność uruchamiania działań w zależności od bieżących potrzeb, a takie pojawiły się w związku z koronawirusem. Nie sposób wymienić wszystkich zrealizowanych przez nas inicjatyw. Żadne nie były przypadkowe, co potwierdza raport FOB, wpisując je na listę dobrych praktyk. Mamy określoną strategię i działamy według przyjętych założeń, bo wiemy, że zaufanie, które zbudujemy dziś, będzie procentowało w przyszłości. Wielokrotnie podkreślałem, że prowadzimy biznes w sposób odpowiedzialny i w 2020 roku przyszło nam z tej odpowiedzialności zdawać egzamin. Myślę, że Emitel zdał ten egzamin bardzo dobrze – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Wszystkie praktyki z kolejnych edycji raportu publikowane są w wyszukiwarce dobrych praktyk
Najnowsza edycja zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk (1696 w poprzedniej edycji), które zostały zgłoszone przez 225 firm (214 w poprzedniej edycji), w tym 57 firm z sektora mikro, małych i średnich (55 w poprzedniej edycji). Pod względem dobrych praktyk to rekordowa publikacja, natomiast liczba firm to drugi wynik w historii ukazywania się raportu. Na liczbę blisko 2000 działań CSR składają się dwie grupy praktyk. Pierwsza z nich to praktyki nowe, zgłoszone po raz pierwszy do raportu. W najnowszej edycji znalazło się ich 1013 (712 w poprzedniej edycji). Drugą grupę stanowią praktyki długoletnie, opublikowane już w poprzednich edycjach raportu, ale realizowane w minionym roku. W tym roku było to 945 inicjatyw z zakresu odpowiedzialności biznesu (983 w poprzedniej edycji).
O Emitel
Należąca do amerykańskiego funduszu Alinda Capital Partners spółka Emitel S.A. to największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Od ponad 50 lat, dzięki Emitel sygnały telewizji i radia mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Oprócz usług dla nadawców telewizyjnych i radiowych, Emitel oferuje infrastrukturę wysokościową dla operatorów telefonii komórkowej, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej oraz uczestniczy w tworzeniu inteligentnych miast i włącza się w prace nad przygotowaniem do budowy sieci 5G w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.