Dostawcy technologii odpowiadają na wyzwania korporacji
Business Finland
c/o Ambasada Finlandii, ul. Chopina 4/8
00-559 Warszawa
piotr.hajdecki|businessfinland.fi| |piotr.hajdecki|businessfinland.fi
+48508983253
www.businessfinland.fi
30 spotkań z udziałem 17 firm technologicznych i 7 korporacji działających w Polsce - to bilans wydarzenia zorganizowanego przez Business Finland i Rebels Valley. Ich celem było pokazanie technologii, które mogą pomóc rozwiązać najbardziej palące wyzwania stojące przed korporacjami.
„Mniejsi, choć często bardzo innowacyjni dostawcy technologii, mają problem z dotarciem do korporacji, a w tym czasie te same korporacje szukają rozwiązań, które pomogą im rozwiązać ich aktualne bolączki. Wspólnie z Rebels Valley pomogliśmy się im znaleźć i rozpocząć rozmowy.” – mówi Piotr Hajdecki z Business Finland.
Korporacje doceniają taką możliwość zapoznania się w szybki i zorganizowany sposób z technologiami, które mogą pomóc im w rozwoju lub rozwiązaniu stojących przed nimi wyzwań. „W Santander Bank Polska stale poszukujemy innowacji. Jako międzynarodowa korporacja doceniamy różnorodną współpracę. Wierzymy, że dzięki takim spotkaniom mamy możliwość dostarczania klientom wyjątkowych rozwiązań, które zostały już przetestowane poza granicami naszego kraju. Tego typu wydarzenia to dla nas również ogromna szansa na poznanie nowych scaleUp’ów i nawiązanie nowych kontaktów.” - mówi Zuzanna Mazurek, Innovation Designer, Biuro Innowacji Cyfrowej, Santander Bank Polska.
Również dla dostawców technologii taka formuła jest atrakcyjna, pozwala bowiem uzysakć dostęp do dużych korporacji, potencjalnie atrakcyjnych partnerów: "Byłem naprawde pod wrażeniem jakości uczestniczących korporacji, a zwłaszcza ich zaawansowania w biznesie cyfrowym. Jestem przekonany, że Uplause jako rozwiązanie dobrze pasuje do polskiego rynku, gdyż jest wysoko zaawansowane technologicznie i cyfrowo.” – powiedział Heikki Aura, Executive Vice President, Uplause Ltd.
Tomasz Kowalczyk, Partner w Rebels Valley, organizacji wyspecjalizowanej w promowaniu współpracy korporacji z innowacyjnymi młodymi firmami technologicznymi, będącej operatorem przedsięwzięcia, podsumowując wydarzenie podkreśla: „To wydarzenie pokazało, jak istotnym dla młodych spółek technologicznych jest poznanie potrzeb potencjalnych klientów korporacyjnych. Z drugiej strony godne podkreślenia jest, jak otwarte okazują się duże firmy – chętnie dzielą się swoimi wyzwaniami. W efekcie obie strony znacznie efektywniej mogą ocenić korzyści wynikające z ewentualnej współpracy”.
Aleksandra Woszczyk, odpowiedzialna za komunikację i kwestie organizacyjne wydarzenia dodaje: ,,Dzięki wspólnym działaniom Business Finland i Rebels Valley mogliśmy z jednej strony dotrzeć do kluczowych na polskim rynku korporacji, z drugiej do perspektywicznych fińskich spółek. Ta współpraca obrazuje potencjał tych dwóch rynków, ich otwartość oraz elastyczność w dostosowaniu się do zachodzących zmian.”
Wydarzenie przyczyniło się do popularyzacji technologii. O implementacjach, będących wynikiem spotkań, będziemy informować.
*****
Przypomnijmy, w ubiegłotygodniowym wydarzeniu wzięło udział 17 firm: Heliostorage Oy (magazynowanie energii), ionSign Oy (internet rzeczy), Cumucore Oy (rozwiązania dla operatorów mobilnych), Solteq Oyj (digitalizacja procesów), Semantum Oy (rozwiązania dla automatyki), Distence Oy (narzędzie do zarządzania aktywami przemysłowymi), Inscripta Oy (rozpoznawanie głosu), Greenpay Oy (płatności), Frosmo Oy (personalizacja w e-commerce), Digital Workforce Oy (robotyzacja procesów biznesowych), Smarp Oy (employee advocacy), Enable Banking Oy (rozwiązania dla open banking), Get Jenny Oy (chat boty), Zeroft Oy (archiwizowanie dokumentów) i Uplause Oy (zarządzanie zaangażowaniem konsumentów), FirstBeat Oy (analityka stresu i regeneracji organizmu), Emooter Oy (zdrowie psychiczne w miejscu pracy), DBC Global Oy (zdrowie w środowisku pracy).
Foto: zespół Uplause Ltd., którego przedstawiciel wypowiada się w tekście.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.