Dostawcy technologii odpowiadają na wyzwania korporacji
Business Finland
c/o Ambasada Finlandii, ul. Chopina 4/8
00-559 Warszawa
piotr.hajdecki|businessfinland.fi| |piotr.hajdecki|businessfinland.fi
+48508983253
www.businessfinland.fi
30 spotkań z udziałem 17 firm technologicznych i 7 korporacji działających w Polsce - to bilans wydarzenia zorganizowanego przez Business Finland i Rebels Valley. Ich celem było pokazanie technologii, które mogą pomóc rozwiązać najbardziej palące wyzwania stojące przed korporacjami.
„Mniejsi, choć często bardzo innowacyjni dostawcy technologii, mają problem z dotarciem do korporacji, a w tym czasie te same korporacje szukają rozwiązań, które pomogą im rozwiązać ich aktualne bolączki. Wspólnie z Rebels Valley pomogliśmy się im znaleźć i rozpocząć rozmowy.” – mówi Piotr Hajdecki z Business Finland.
Korporacje doceniają taką możliwość zapoznania się w szybki i zorganizowany sposób z technologiami, które mogą pomóc im w rozwoju lub rozwiązaniu stojących przed nimi wyzwań. „W Santander Bank Polska stale poszukujemy innowacji. Jako międzynarodowa korporacja doceniamy różnorodną współpracę. Wierzymy, że dzięki takim spotkaniom mamy możliwość dostarczania klientom wyjątkowych rozwiązań, które zostały już przetestowane poza granicami naszego kraju. Tego typu wydarzenia to dla nas również ogromna szansa na poznanie nowych scaleUp’ów i nawiązanie nowych kontaktów.” - mówi Zuzanna Mazurek, Innovation Designer, Biuro Innowacji Cyfrowej, Santander Bank Polska.
Również dla dostawców technologii taka formuła jest atrakcyjna, pozwala bowiem uzysakć dostęp do dużych korporacji, potencjalnie atrakcyjnych partnerów: "Byłem naprawde pod wrażeniem jakości uczestniczących korporacji, a zwłaszcza ich zaawansowania w biznesie cyfrowym. Jestem przekonany, że Uplause jako rozwiązanie dobrze pasuje do polskiego rynku, gdyż jest wysoko zaawansowane technologicznie i cyfrowo.” – powiedział Heikki Aura, Executive Vice President, Uplause Ltd.
Tomasz Kowalczyk, Partner w Rebels Valley, organizacji wyspecjalizowanej w promowaniu współpracy korporacji z innowacyjnymi młodymi firmami technologicznymi, będącej operatorem przedsięwzięcia, podsumowując wydarzenie podkreśla: „To wydarzenie pokazało, jak istotnym dla młodych spółek technologicznych jest poznanie potrzeb potencjalnych klientów korporacyjnych. Z drugiej strony godne podkreślenia jest, jak otwarte okazują się duże firmy – chętnie dzielą się swoimi wyzwaniami. W efekcie obie strony znacznie efektywniej mogą ocenić korzyści wynikające z ewentualnej współpracy”.
Aleksandra Woszczyk, odpowiedzialna za komunikację i kwestie organizacyjne wydarzenia dodaje: ,,Dzięki wspólnym działaniom Business Finland i Rebels Valley mogliśmy z jednej strony dotrzeć do kluczowych na polskim rynku korporacji, z drugiej do perspektywicznych fińskich spółek. Ta współpraca obrazuje potencjał tych dwóch rynków, ich otwartość oraz elastyczność w dostosowaniu się do zachodzących zmian.”
Wydarzenie przyczyniło się do popularyzacji technologii. O implementacjach, będących wynikiem spotkań, będziemy informować.
*****
Przypomnijmy, w ubiegłotygodniowym wydarzeniu wzięło udział 17 firm: Heliostorage Oy (magazynowanie energii), ionSign Oy (internet rzeczy), Cumucore Oy (rozwiązania dla operatorów mobilnych), Solteq Oyj (digitalizacja procesów), Semantum Oy (rozwiązania dla automatyki), Distence Oy (narzędzie do zarządzania aktywami przemysłowymi), Inscripta Oy (rozpoznawanie głosu), Greenpay Oy (płatności), Frosmo Oy (personalizacja w e-commerce), Digital Workforce Oy (robotyzacja procesów biznesowych), Smarp Oy (employee advocacy), Enable Banking Oy (rozwiązania dla open banking), Get Jenny Oy (chat boty), Zeroft Oy (archiwizowanie dokumentów) i Uplause Oy (zarządzanie zaangażowaniem konsumentów), FirstBeat Oy (analityka stresu i regeneracji organizmu), Emooter Oy (zdrowie psychiczne w miejscu pracy), DBC Global Oy (zdrowie w środowisku pracy).
Foto: zespół Uplause Ltd., którego przedstawiciel wypowiada się w tekście.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.