DRAGO entertainment zawarło list intencyjny z MD Games
Tytuł Gas Station Simulator, od DRAGO entertainment – notowanego na NewConnect producenta gier wideo, pojawi się na rynku nie tylko na PC, ale i w wersjach konsolowych. Dzięki zawartej umowie intencyjnej ze studiem MD Games, gra zadebiutuje na platformach PlayStation i Xbox. Jednocześnie prolog Gas Station Simulator: Early Days dzisiaj otrzyma kolejne wzbogacenia w postaci 8 nowych wersji językowych. Premiera pełnej wersji symulatora prowadzenia stacji benzynowej zaplanowana jest na Q3 br.
– Cieszę się, że w niedługim czasie po sukcesie prologu Gas Station Simulator: Early Days na PC, podpisaliśmy list intencyjny z MD Games, na wykonanie portu pełnej wersji gry na popularne platformy konsolowe - PlayStation i Xbox. Liczymy, że na sprzęcie od Sony i Microsoftu produkcja ta będzie cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem. Dotychczasowa współpraca z MD Games przebiega bardzo dobrze, dlatego wybór twórcy portu kolejnego naszego tytułu poparty jest dotychczasowym doświadczeniem oraz kompetencjami tego zespołu. – mówi Joanna Tynor, prezes zarządu DRAGO entertainment. – Gas Station Simulator to nie jedyny tytuł jaki zamierzamy w najbliższym czasie skierować na platformy konsolowe, więcej szczegółów przekażemy już wkrótce. Niemniej jednak cieszę się, że coraz bardziej dywersyfikujemy grupę naszych odbiorców. Przypomnę, że rozważamy również adaptację Gas Station Simulator do wersji planszowej – dodaje Joanna Tynor.
Gas Station Simulator pozwala na rozbudowę i odnowę zniszczonej stacji benzynowej. Gracz może zajmować się renowacją i zagospodarowaniem zarówno samego budynku stacji, dojazdu do niej oraz terenu wokół. Użytkownik również ma za zadanie wyposażyć stację paliw w niezbędne urządzenia, wprowadzić sprzedaż podstawowych towarów potrzebnych kierowcom oraz kontynuować rozbudowę biznesu o dalsze usługi i towary zwiększające zyski i atrakcyjność unikalnej stacji benzynowej.
- Dla miłośników naszej gry mamy także drugą dobrą wiadomość. Od dzisiaj prolog Gas Station Simulator: Early Days dostępny będzie także w 8 dodatkowych wersjach językowych. Udostępniamy go w języku rosyjskim, chińskim, tureckim, niemieckim, czeskim, portugalskim (brazylijskim), ukraińskim, a nawet tajskim. W zanadrzu mamy kolejne wersje językowe, które jeszcze są w trakcie testów. Chcemy umożliwić dostęp do Gas Station Simulator możliwie najszerszej grupie odbiorców, bacznie obserwujemy skąd spływa zainteresowanie. Tłumaczenia na języki obce są swego rodzaju ukłonem dla wspaniałej społeczności, która buduje się wokół naszej produkcji. – mówi Lucjan Mikociak, szef studia DRAGO entertainment.
Rolę wydawcy projektu na PC pełni notowana na NewConnect spółka Movie Games, jednocześnie jeden z akcjonariuszy DRAGO entertainment.
W 2021 r. użytkownicy PC i konsol przeznaczą na rozrywkę łącznie 84 mld USD.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.