Draw Distance wypracowało blisko 2,4 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2019
Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Blisko 2,4 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wypracowało w 2019 roku Draw Distance, notowany na NewConnect producent gier wideo, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka zakończyła rok z nieznacznym zyskiem. W czwartym kwartale do sprzedaży trafiły najważniejsze projekty autorstwa studia. Obecnie prace zespołu koncentrują się nad przygotowaniem najważniejszego projektu – Vampire: The Masquerade – Coteries of New York – w wersji na konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One.
- Miniony rok upłynął pod znakiem prowadzenia intensywnych prac produkcyjnych kilku autorskich projektów Draw Distance, z czego najważniejsze premiery miały miejsce dopiero w czwartym kwartale. Jest to widoczne w opublikowanych wynikach finansowych. Pomimo wielu nakładów jakie ponieśliśmy na produkcję gier, cały rok zamknęliśmy z nieznaczny zyskiem netto. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wyniosły blisko 2,4 mln zł. W najbliższych miesiącach spodziewamy się znacznych wpływów z przychodów wydanych niedawno gier. – komentuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance.
W czwartym kwartale studio wprowadziło do sprzedaży autorski projekt Ritual: Crown of Horns. Switch. To gra akcji 3D w perspektywie top-down (widok z góry) osadzona w pełnym niebezpieczeństw świecie zainspirowanym przez gatunek Weird Western. Historia opowiada o losach zgorzkniałego łowcy nagród i tajemniczej wiedźmy, którzy przemierzają piekielny Dziki Zachód w poszukiwaniu zemsty na potężnym kulcie. Premiera objęła dwie platformy dystrybucyjne – PC i Nintendo Switch. Wydawcą wersji na komputery osobiste jest Feardemic. – Już niebawem planujemy wprowadzić Ritual: Crown of Horns do dystrybucji również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Prace wdrożeniowe w tym zakresie zakończyliśmy w lutym br. Zarówno w wersji konsolowej, jak również w wersji na PC, zbalansowaliśmy poziom rozgrywki, która w ocenie graczy okazała się dość trudna. Lada dzień powinniśmy ustalić i ogłosić datę premiery gry. – mówi Michał Mielcarek. – Ritual: Crown of Horns to pierwsza od ponad pięciu lat gra naszego autorstwa, która stawia na dynamiczną walkę, co w naszej ocenie przekłada się na zwiększenie liczby jej odbiorców. Jednocześnie jest to projekt, przy którym wykorzystaliśmy know-how dotyczący technologii Real-World Data, w której się specjalizujemy – dodaje.
Także w czwartym kwartale miała miejsce najważniejsza dla spółki premiera, która obejmowała grę produkowaną na licencji Paradox Interactive AB - Vampire: The Masquerade – Coteries of New York. Od grudnia gra jest dostępna w sprzedaży na platformie Steam. Tytuł został przyjęty z dużym entuzjazmem ze strony graczy. Po raz pierwszy w historii spółki, w niecały tydzień od premiery projektu, firma odzyskała wszystkie środki zainwestowane w produkcję i marketing. Także w dniu premiery gra znalazła się na siódmym miejscu globalnej listy bestsellerów sklepu Steam. Średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi obecnie 70 punktów.
Vampire: The Masquerade: Coteries of New York to gra narracyjna której fabuła osadzona jest w popularnym świecie Vampire: The Masquerade 5th Edition. Gracze wcielają się w jednego z trzech wampirów, trafiających w sam środek zawiłej rozgrywki personalnej i frakcyjnej, koncentrującej się wokół walki o władzę w Nowym Jorku. W pierwszym kwartale br. Draw Distance udostępni grę na platformach Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. – Tytuł w wersji na konsole zostanie wzbogacony o lepszą oprawę dźwiękową oraz zyska wizerunki postaci, których nie ma w oryginalnej wersji. Te usprawnienia zostaną wprowadzone również do aktualizacji gry na komputerach osobistych. Gra dystrybuowana jest dziś wyłącznie w angielskiej wersji językowej. W 2020 roku wprowadzimy kolejne, co pozwoli na poszerzenie grona jej użytkowników o kolejnych odbiorców. – informuje Michał Mielcarek.
W październiku Draw Distance wydało w wersji na Switcha grę z gatunku horror fantasy, utrzymaną w klimacie horrorów z lat 80’. Producentem tytułu jest amerykańskie studio Impulse Game Studios Ltd.
Czwarty kwartał 2019 r. to również moment zakończenia realizacji prac badawczych prowadzonych w ramach projektu – Opracowanie systemu automatycznego modelowania rozgrywki w oparciu o real world data dzięki opracowaniu i zastosowaniu inteligentnego agenta testującego oraz automatyzacji procesu balansowania rozgrywki. Projekt był realizowany w ramach Programu GameINN, a uzyskane w badaniach wyniki zostaną wykorzystywane w grach takich jak Ritual: Crown of Horns, czy Serial Cleaner, oraz w kolejnych produkcjach Spółki.
O spółce:
Draw Distance (poprzednio iFun4all) – niezależny producent gier wideo z Krakowa, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka powstała w 2009 roku, jej największym udziałowcem jest grupa kapitałowa Bloober Team. Najbardziej znaną produkcją studia jest Serial Cleaner. W grudniu 2019 roku odbyła się premiera Vampire: The Masquerade - Coteries of New York w wersji na PC, która w niecały tydzień zwróciła koszty produkcji i marketingu. Od września 2016 Draw Distance notowana jest na rynku NewConnect.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.