Drugie urodziny Tarnowskiego Roweru Miejskiego!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Przed dwoma laty ruszył Tarnowski Rower Miejski. W tym czasie do systemu zapisało się 6,6 tysięcy mieszkańców. Łącznie tarnowianie odbyli ponad 32,7 tys. przejażdżek na rowerach miejskich.
W dniu startu (10.10.2018), w Tarnowie dostępnych było 100 rowerów standardowych i 10 dziecięcych, które można było wypożyczać i zwracać w dziesięciu lokalizacjach w całym mieście. Już na pierwszym etapie realizacji projektu rowerowego w Tarnowie, ekologiczne i wygodne uzupełnienie komunikacji publicznej, jakim jest rower miejski, znalazło uznanie w oczach mieszkańców. Przez niespełna 2 miesiące tarnowianie skorzystali z rowerów 3,8 tys. razy. W systemie zarejestrowało się ponad 2 tys. użytkowników. Pierwszy sezon trwał dwa miesiące.
W rozpoczętym 1 marca 2019 r. drugim sezonie, tarnowskie jednoślady były dostępne dla użytkowników już przez dziewięć miesięcy. Rowery znów cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem co poskutkowało decyzją o rozbudowie systemu. W kolejnym roku funkcjonowania wypożyczalnia powiększyła się o sześć nowych punktów wynajmu rowerów. W systemie pojawiło się także 60 nowych pojazdów, w tym 10 wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci.
— Bieżący sezon roweru miejskiego w Tarnowie – inny od poprzednich z powodu pandemii, pokazuje jak ważnym elementem tkanki miasta są publiczne wypożyczalnie rowerów — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Cieszy nas, że pomimo niewiadomych i trudności z początku sezonu, udało się go rozpocząć i mieszkańcy Tarnowa mogą korzystać z miejskich rowerów dojeżdżając do pracy, szkoły, na zakupy i dla zdrowia zapewniając sobie dawkę ruchu na świeżym powietrzu — podkreśla Wojtkiewicz. — Warto podkreślić, że od momentu zniesienia zakazu korzystania z rowerów miejskich, publiczne jednoślady bardzo szybko wracają do łask użytkowników. W drugim roku funkcjonowania systemu z Tarnowskiego Roweru Miejskiego skorzystano już blisko 11 tysięcy razy.
Użytkownicy Tarnowskiego Roweru Miejskiego przejechali w ciągu dwóch lat działalności systemu 72 tys. kilometrów. Pokonali trasę równą prawie dwóm okrążeniem kuli ziemskiej i pozwalającą na spalenie 5,44 mln kalorii.
W odniesieniu do poprzednich sezonów wydłużył się statystyczny czas jednorazowego przejazdu. Średni czas jednego wypożyczenia na przestrzeni całego okresu funkcjonowania systemu rowerowego w Tarnowie to 19 minut i 31 sekund. Rower wykorzystywany jest najczęściej w godzinach 15.00-18.00, notujemy wówczas blisko 30% dziennej ilości przejazdów.
Najbardziej aktywny tegoroczny użytkownik systemu ma na swoim koncie 275 przejazdów. Najpopularniejszy rower (nr 39269) był wypożyczany w ciągu jednego sezonu aż 264 razy.
Najpopularniejsze stacje w bieżącym sezonie to:
– Park Strzelecki – prawie 17% wypożyczeń,
– Plac Jana Szczepanika – 14,2%,
– Dworzec PKP – 14,1%.
Użytkownicy najczęściej pokonują w tym roku trasy pomiędzy lokalizacjami:
– Plac Jana Szczepanika do Dworzec PKP – 3,7% przejazdów,
– Plac Jana Szczepanika do Park Strzelecki – 2,9%,
– Plac Sobieskiego do Dworzec PKP – 2,6 %.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Tarnowski system rowerowy składa się z 16 stacji i 170 jednośladów, bieżący sezon potrwa do końca listopada.
Za zarządzanie i obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów publicznych – Nextbike Polska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.