Drugie urodziny Tarnowskiego Roweru Miejskiego!
Nextbike Polska SA
ul. Przasnyska 6B
01-756 Warszawa
media|nextbike.pl| |media|nextbike.pl
696 003 711
https://nextbike.pl
Przed dwoma laty ruszył Tarnowski Rower Miejski. W tym czasie do systemu zapisało się 6,6 tysięcy mieszkańców. Łącznie tarnowianie odbyli ponad 32,7 tys. przejażdżek na rowerach miejskich.
W dniu startu (10.10.2018), w Tarnowie dostępnych było 100 rowerów standardowych i 10 dziecięcych, które można było wypożyczać i zwracać w dziesięciu lokalizacjach w całym mieście. Już na pierwszym etapie realizacji projektu rowerowego w Tarnowie, ekologiczne i wygodne uzupełnienie komunikacji publicznej, jakim jest rower miejski, znalazło uznanie w oczach mieszkańców. Przez niespełna 2 miesiące tarnowianie skorzystali z rowerów 3,8 tys. razy. W systemie zarejestrowało się ponad 2 tys. użytkowników. Pierwszy sezon trwał dwa miesiące.
W rozpoczętym 1 marca 2019 r. drugim sezonie, tarnowskie jednoślady były dostępne dla użytkowników już przez dziewięć miesięcy. Rowery znów cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem co poskutkowało decyzją o rozbudowie systemu. W kolejnym roku funkcjonowania wypożyczalnia powiększyła się o sześć nowych punktów wynajmu rowerów. W systemie pojawiło się także 60 nowych pojazdów, w tym 10 wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci.
— Bieżący sezon roweru miejskiego w Tarnowie – inny od poprzednich z powodu pandemii, pokazuje jak ważnym elementem tkanki miasta są publiczne wypożyczalnie rowerów — mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. — Cieszy nas, że pomimo niewiadomych i trudności z początku sezonu, udało się go rozpocząć i mieszkańcy Tarnowa mogą korzystać z miejskich rowerów dojeżdżając do pracy, szkoły, na zakupy i dla zdrowia zapewniając sobie dawkę ruchu na świeżym powietrzu — podkreśla Wojtkiewicz. — Warto podkreślić, że od momentu zniesienia zakazu korzystania z rowerów miejskich, publiczne jednoślady bardzo szybko wracają do łask użytkowników. W drugim roku funkcjonowania systemu z Tarnowskiego Roweru Miejskiego skorzystano już blisko 11 tysięcy razy.
Użytkownicy Tarnowskiego Roweru Miejskiego przejechali w ciągu dwóch lat działalności systemu 72 tys. kilometrów. Pokonali trasę równą prawie dwóm okrążeniem kuli ziemskiej i pozwalającą na spalenie 5,44 mln kalorii.
W odniesieniu do poprzednich sezonów wydłużył się statystyczny czas jednorazowego przejazdu. Średni czas jednego wypożyczenia na przestrzeni całego okresu funkcjonowania systemu rowerowego w Tarnowie to 19 minut i 31 sekund. Rower wykorzystywany jest najczęściej w godzinach 15.00-18.00, notujemy wówczas blisko 30% dziennej ilości przejazdów.
Najbardziej aktywny tegoroczny użytkownik systemu ma na swoim koncie 275 przejazdów. Najpopularniejszy rower (nr 39269) był wypożyczany w ciągu jednego sezonu aż 264 razy.
Najpopularniejsze stacje w bieżącym sezonie to:
– Park Strzelecki – prawie 17% wypożyczeń,
– Plac Jana Szczepanika – 14,2%,
– Dworzec PKP – 14,1%.
Użytkownicy najczęściej pokonują w tym roku trasy pomiędzy lokalizacjami:
– Plac Jana Szczepanika do Dworzec PKP – 3,7% przejazdów,
– Plac Jana Szczepanika do Park Strzelecki – 2,9%,
– Plac Sobieskiego do Dworzec PKP – 2,6 %.
Rower miejski jest realizowany przez Nextbike Polska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Tarnowski system rowerowy składa się z 16 stacji i 170 jednośladów, bieżący sezon potrwa do końca listopada.
Za zarządzanie i obsługę Tarnowskiego Roweru Miejskiego do końca sezonu 2021 odpowiada największy w Polsce operator samoobsługowych wypożyczalni rowerów publicznych – Nextbike Polska.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.