Komunikaty PR

Drukarka do etykiet – kiedy należy ją wymienić?

2020-06-08  |  10:00

Drukarka do etykiet, zwana również drukarką kodów kreskowych to produkt, który stanowi podstawowe wyposażenie dla wielu przedsiębiorstw. Druk w trybie termicznym dla etykiet o ograniczonej trwałości oraz druk termotransferowy dla trwałych etykiet specjalistycznych sprawia, że urządzenie jest uniwersalne i znajdzie zastosowanie w takich branżach jak produkcja, logistyka, handel, usługi, ochrona zdrowia czy administracja. Dobór drukarki powinien uwzględniać potrzeby użytkownika końcowego. Wbrew pozorom, dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada – wyższa cena lepsza jakość – nie zawsze ma zastosowanie. Kiedy warto dokonać wymiany sprzętu? I na co zwracać uwagę podczas decyzji o nowym sprzęcie?

Drukarka do etykiet – pytania na start

Podczas podejmowania decyzji zakupowych warto odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

-Jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie drukowany?

Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’ ,co umożliwia wydruk w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkamy również urządzenia o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’.

-Jaki typ etykiety będzie stosowany?

W zależności od potrzeby użytkownika wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na tym etapie możemy stwierdzić czy wystarczająca jest drukarka termiczna czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

-Ile etykiet dziennie należy wydrukować?

Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Podział ten orientacyjnie wyznacza granice wydajności urządzeń. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tysięcy etykiet ogólnego stosowania, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tysięcy etykiet, a drukarki przemysłowe nawet powyżej 10 tysięcy etykiet. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk.

-Jaka jest kompatybilność urządzenia z systemem użytkownika?

Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami. Warto jednak zagłębić się w szczegóły odnośnie zgodności z językiem programowania drukarki.

- Już na etapie podejmowania decyzji zakupowych dobrze zastanowić się nad zabezpieczeniem bezawaryjnej pracy urządzenia. To szczególnie istotne w produkcji gdzie użytkownik nie może pozwolić sobie na nieprzewidziane przestoje w druku – tłumaczy Marek Gaweł, Product Manager z Etisoft. – Drukarka do etykiet zużywa się jak każde urządzenie. Niezawodna i ciągła praca urządzeń możliwa jest do uzyskania pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą – dodaje ekspert z Etisoft.

Czyszczenie tych elementów, zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. Niedopilnowanie tych czynności z pewnością negatywnie wpłynie na podzespoły i w konsekwencji na jakość wydruku.

Drukarka etykiet – możliwości gwarancji i serwisu

Użytkownik może zabezpieczyć swoje drukarki do etykiet, decydując się na zakup dodatkowych opcji gwarancyjnych – wydłużających okres ochrony gwarancyjnej czy też zwiększających zakres ochrony podzespołów drukarki. Standardowo wiodący producenci na rynku oferują następujące okresy gwarancyjne.

 

Producent

Okres gwarancji drukarki

Okres gwarancji głowicy drukującej

TSC

24 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Printronix

24 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Citizen

24 miesięcy

6 miesięcy lub 50 km

Honeywell

12 miesięcy

12 miesięcy lub 25,4 km

Zebra

12 miesięcy

6 miesięcy

Toshiba

12 miesięcy

6 miesięcy lub 100 km (dotyczy wybranych modeli drukarek)

Najwięksi na rynku dostawcy rozwiązań AutoID (np. Etisoft) oferują również usługi regularnych przeglądów drukarek oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Dodatkowo, podpisując kontrakt serwisowy, można zabezpieczyć się urządzeniami zastępczymi.

Regularnie serwisowane i wykorzystywanie zgodnie z przeznaczeniem urządzenie może wydrukować nawet 1000 km nośnika. Ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki etykiet jednak przy takim przebiegu jest już znaczne, kiedy zatem podjąć decyzję o wymianie urządzenia na nowe?

Drukarka do etykiet – kiedy wymienić urządzenie?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Producenci bowiem nie stworzyli narzędzia monitorującego poziom zużycia urządzenia. Warto jednak rozważyć decyzję w kilku przypadkach:

-Upłynął okres gwarancyjny na urządzenie.

Koszt obsługi pogwarancyjnej urządzenia może okazać się wysoki. Jest to zauważalne szczególnie w przypadku małych, biurkowych drukarek. Koszt wymiany głowicy drukującej i wałka pod głowicą może zbliżyć się do ceny całego nowego urządzenia.

-Niekompatybilny hardware z aktualnym systemem informatycznym.

Każda firma się rozwija, zmiany systemu informatycznego są nieuniknione głównie ze względu na nowe funkcjonalności oprogramowania. W przypadku zmiany oprogramowania może dojść do sytuacji, w której urządzenia drukujące nie będą spełniały swojej pierwotnej funkcji.

-Zmiana systemu aplikacji etykiet.

Podstawowe urządzenia drukujące wyposażone są w listwę odrywającą. Oznacza to, że etykieta wysuwana jest razem z podkładem. Aplikacja etykiety wykonywana ręcznie wymusza od operatora wykonanie dodatkowych czynności, które znacząco wpływają na czas aplikacji. Nie wszystkie drukarki etykiet umożliwiają doposażenie urządzenia o dodatkowe akcesoria jak np. dyspenser etykiet czy automatyczna obcinarka.

-Dostępna na rynku drukarka do etykiet ma nowe funkcjonalności

Każdy nowy model drukarki prezentowany na rynku wyposażony jest o nowe funkcje usprawniające konfigurację urządzenia (komunikacja WiFi, Bluetooth) czy też obsługę dla operatora (kolorowy ekran dotykowy z wyświetlaniem istotnych komunikatów o statusie drukarki).

Każdorazowy zakup nowego urządzenia – czy to w ramach wymiany zużytych drukarek, czy jako nowa inwestycja – powinien zostać dogłębnie przemyślany. Bazując jedynie na opisach karty katalogowej, niedoświadczony użytkownik może popełnić błędy, które negatywnie wpłyną na proces w którym pojawia się druk etykiet. Warto minimalizować ryzyko i sprawić, że inwestycja nie będzie generować nieprzewidzianych dodatkowych kosztów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu

W erze dynamicznych zmian technologicznych, sztuczna inteligencja (AI) i nowe technologie zmieniają oblicze finansów. W ubiegłym tygodniu, podczas wydarzenia "Future of Finance
IT i technologie 2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
2024-09-26 | 16:00

2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath

Coroczne badanie UiPath wykazało, że specjaliści ds. automatyzacji aktywnie integrują sztuczną inteligencję w swojej pracy, ponieważ branża automatyzacji oprogramowania nadal się
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.