Komunikaty PR

Dwa projekty Carbon Studio zakwalifikowane do dofinansowania w ramach GameINN

2020-07-09  |  14:50
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Carbon Studio SA, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR otrzyma ponad 5,8 mln zł dotacji od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Dwa projekty studia, o łącznej wartości prawie 8,4 mln zł, zostały zakwalifikowane do dofinansowania. Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci znacząco ulepszonej technologii – systemu telemetrii. Technologie spółki wzbogacą jej przyszłe VR-owe produkcje. 

- Miło nam poinformować, że projekty Carbon Studio znalazły się gronie wybranych przez NCBiR do dofinansowania w ramach czwartej edycji konkursu GameINN. Najbardziej cieszy nas fakt, że dofinansowanie dotyczy aż dwóch naszych innowacji, co biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Pierwszy projekt dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier w technologii wirtualnej rzeczywistości. – To narzędzie posłuży nam  do wsparcia pracy projektantów poziomów. Rezultaty projektu będą wykorzystywane głównie do tworzenia leveli w grach typu VR Fantasy, w których krajobraz świata gry oparty będzie w dużej mierze o skaliste przestrzenie oraz różnego formacje skalne. Rozwiązanie pozwoli nam także projektować i rozbudowywać  poziomy  bezpośrednio w przestrzeni 3D za pomocą poleceń i gestów projektanta – dodaje Błażej Szaflik.

Całkowity koszt projektu wynosi ponad 4,7 mln zł, kwota dofinansowania z NCBiR to prawe 3,7 mln zł.

Drugi projekt dotyczy opracowanie innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Rozwiązanie to umożliwi zbieranie anonimowych danych o sposobie prowadzenia rozgrywki przez gracza, które będą bezpośrednio wykorzystywane w grach VR-owych. – Liczymy, że projekt pozwoli na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozgrywki, dopasowanej indywidualne do konkretnego gracza – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio. – Co ważne, projektowane przez nas rozwiązanie nie posiada bezpośredniej konkurencji, na rynku nie ma rozwiązań oraz gier o podobnym poziomie złożoności i potencjale zaangażowania użytkownika. Nasza technologia będzie stanowiło odpowiedź na tę lukę – dodaje.

Realizacja projektu innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze to koszt ponad 3,6 mln zł. Wartość dofinansowania opiewa na blisko 2,2 mln zł.

Od pierwszej edycji GameINN cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Tym razem dofinansowanie mogli ubiegać się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. W ramach czwartej edycji, do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków ubiegających się o dofinansowanie. Efekty prac nagrodzonych spółek są wykorzystywane dla zwiększenia konkurencyjności całego sektora i poszczególnych firm, podnosząc jakość oferowanych produktów i usług.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce Biuro prasowe
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Konsument

Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.

Prawo

Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian

Większość firm w UE wskazuje przeregulowanie jako przeszkodę dla inwestycji i traktuje je jako największe wyzwanie, przede wszystkim dla konkurencyjności – wskazują badania przytaczane w raporcie Mario Draghiego. Od kilku miesięcy deregulacja jest więc odmieniana przez wszystkie przypadki, zarówno na forum UE, jak i w Polsce. Są też już pierwsze konkretne propozycje uproszczeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.