Dwa projekty Carbon Studio zakwalifikowane do dofinansowania w ramach GameINN
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Carbon Studio SA, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR otrzyma ponad 5,8 mln zł dotacji od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Dwa projekty studia, o łącznej wartości prawie 8,4 mln zł, zostały zakwalifikowane do dofinansowania. Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci znacząco ulepszonej technologii – systemu telemetrii. Technologie spółki wzbogacą jej przyszłe VR-owe produkcje.
- Miło nam poinformować, że projekty Carbon Studio znalazły się gronie wybranych przez NCBiR do dofinansowania w ramach czwartej edycji konkursu GameINN. Najbardziej cieszy nas fakt, że dofinansowanie dotyczy aż dwóch naszych innowacji, co biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Pierwszy projekt dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier w technologii wirtualnej rzeczywistości. – To narzędzie posłuży nam do wsparcia pracy projektantów poziomów. Rezultaty projektu będą wykorzystywane głównie do tworzenia leveli w grach typu VR Fantasy, w których krajobraz świata gry oparty będzie w dużej mierze o skaliste przestrzenie oraz różnego formacje skalne. Rozwiązanie pozwoli nam także projektować i rozbudowywać poziomy bezpośrednio w przestrzeni 3D za pomocą poleceń i gestów projektanta – dodaje Błażej Szaflik.
Całkowity koszt projektu wynosi ponad 4,7 mln zł, kwota dofinansowania z NCBiR to prawe 3,7 mln zł.
Drugi projekt dotyczy opracowanie innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Rozwiązanie to umożliwi zbieranie anonimowych danych o sposobie prowadzenia rozgrywki przez gracza, które będą bezpośrednio wykorzystywane w grach VR-owych. – Liczymy, że projekt pozwoli na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozgrywki, dopasowanej indywidualne do konkretnego gracza – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio. – Co ważne, projektowane przez nas rozwiązanie nie posiada bezpośredniej konkurencji, na rynku nie ma rozwiązań oraz gier o podobnym poziomie złożoności i potencjale zaangażowania użytkownika. Nasza technologia będzie stanowiło odpowiedź na tę lukę – dodaje.
Realizacja projektu innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze to koszt ponad 3,6 mln zł. Wartość dofinansowania opiewa na blisko 2,2 mln zł.
Od pierwszej edycji GameINN cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Tym razem dofinansowanie mogli ubiegać się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. W ramach czwartej edycji, do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków ubiegających się o dofinansowanie. Efekty prac nagrodzonych spółek są wykorzystywane dla zwiększenia konkurencyjności całego sektora i poszczególnych firm, podnosząc jakość oferowanych produktów i usług.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.