Dynamiczny wzrost Envirly. Nowi klienci i ekspansja na zagraniczne rynki
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Ostatni rok to okres przełomowy dla rozwoju Envirly, lidera technologii raportowania zrównoważonego rozwoju. W 2024 roku z rozwiązań technologicznych Envirly korzystało ponad 200 firm, a zespół powiększył się trzykrotnie. Umożliwiło to ekspansję na rynki zagraniczne, takie jak Czechy i Rumunia.
Stale rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju jest spowodowane wprowadzeniem dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Nakłada ona obowiązek raportowania działań w obszarze zrównoważonego rozwoju na podmioty interesu publicznego oraz duże przedsiębiorstwa, które spełniają co najmniej dwa z trzech kryteriów: zatrudnienie powyżej 250 pracowników, roczny obrót przekraczający 50 milionów euro lub suma bilansowa przekraczająca 25 milionów euro.
Rosnący popyt na raportowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju doprowadził do czterokrotnego wzrostu bazy klientów Envirly od stycznia do września. Wśród nich znalazły się takie marki jak: Amrest Holding, Dekpol S.A., ZPM Biernacki, Dr Irena Eris, RBB Stal, Grupa Przemysłowa Baltic, Compensa Vienna Insurance Group, OEX S.A. oraz OTCF S.A., właściciel marki 4F. Bieżący rok okazał się również kluczowy na płaszczyźnie partnerskiej. Envirly nawiązało współpracę z ponad 75 kluczowymi graczami na rynku. To m.in. BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, PKO Bank Polski, Kancelaria DZP, GS1 Polska, Crowe Polska, Occubee S.A. oraz Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu.
-
Rynek compliance ESG rozwija się w zawrotnym tempie. Napędzają go rosnące oczekiwania partnerów biznesowych i nowe regulacje. Coraz więcej firm, nie tylko największych graczy, ale również przedsiębiorstw z całych łańcuchów wartości, odczuwa presję raportowania zrównoważonego rozwoju - mówi Mateusz Masiak, CEO i współzałożyciel Envirly. - W Envirly w kompleksowy sposób wspieramy organizacje w spełnianiu tych oczekiwań. Zaufali nam już partnerzy z wielu sektorów – instytucje finansowe, spółki skarbu państwa, firmy doradcze, a także duże grupy kapitałowe. A w gronie naszych inwestorów znajduje się m.in. BNP Paribas Bank Polska - dodaje.
Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że zapotrzebowanie na jej usługi wykroczyło poza granice Polski, co zaowocowało ekspansją na rynek czeski i rumuński oraz wzbudziło zainteresowanie klientów z 25 różnych rynków operacyjnych. Dzięki międzynarodowemu zespołowi, złożonemu z ekspertów o wieloletnim doświadczeniu w różnych branżach, firma może dostarczać klientom kompleksowe i dopasowane do ich potrzeb rozwiązania w zakresie ESG.
Envirly oferuje kompleksowe rozwiązania związane z compliancem w zakresie ESG, w tym raportowanie zgodne z dyrektywą CSRD i standardami ESRS, analizę podwójnej istotności, monitorowanie śladu węglowego przedsiębiorstw oraz śladu środowiskowego produktu (LCA), a także wsparcie w zakresie raportowania CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism).
Szybki wzrost liczby klientów i zagraniczna ekspansja znacznie wpłynęły na zwiększenie zespołu, który obecnie liczy niemal 40 ekspertów i doradców, trzykrotnie przewyższając liczbę pracowników z października 2023 roku.
-
Intensywnie rozwijamy zarówno nasze zespoły techniczne, jak i doradcze, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania ESG. Nasz zespół składa się z wybitnych specjalistów w dziedzinach ochrony środowiska, kwestii społecznych, praktyk biznesowych oraz technologii - dodaje Weronika Czaplewska, wiceprezeska i współzałożycielka Envirly.

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.