Komunikaty PR

Dzieci do rodziców: zapytajcie nas co robimy w sieci

2020-11-26  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.14 MB )

W ramach europejskiej inicjatywy Better Internet for Kids Youth Pledge Samsung zorganizował warsztaty dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie. Celem spotkań było podjęcie dialogu z młodymi ludźmi odnośnie podejścia ich pokolenia do bezpieczeństwa w sieci i cyfrowego dobrostanu. Efekty pracy uczniów zostały zaprezentowane podczas tegorocznej konferencji Safer Internet Forum jako dobre praktyki z Polski.

Pierwsza sesja warsztatów odbyła się pod koniec września w nowoczesnej pracowni Samsung EduLab, znajdującej się w Szkole Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie. Laboratorium powstało w ramach programu Samsung CyfrOFFy kONtakt i stanowi miejsce wymiany doświadczeń uczniów, nauczycieli, ekspertów i rodziców.
 

W spotkaniu wzięli udział uczniowie z klas 7. i 8. Podczas warsztatów, prowadzonych metodą design thinking, młodzi ludzie mogli zgłębiać tematykę cyfrowego dobrostanu, która dla wielu okazała się być nowym podejściem do tematu obecności dzieci i młodzieży w Internecie. Merytorycznego wsparcia udzielili nastolatkom zaproszeni eksperci: Marta Florkiewicz-Borkowska i Kamil Śliwowski. Praca w grupach, kreatywne podejście i wyobraźnia  młodych przyniosły  wiele zaskakujących pomysłów. I tak podczas prezentacji końcowych pojawiła się m.in. aplikacja „Block this country”, której zadaniem było blokowanie na czatach osób z innych krajów. Był to pomysł grupy dziewcząt, które przy okazji podzieliły się osobistymi doświadczeniami korzystania z aplikacji  w social media. Inna grupa nastolatków przedstawiła zaskakujący projekt wzmocnienia kontroli rodzicielskiej. Argumentowali to tym, że sami nie zawsze są w stanie ograniczyć swój czas spędzany w sieci i potrzebowaliby przy tym wsparcia dorosłych. Pojawiły się też inne pomysły: boty wychwytujące hejt w Internecie, aplikacja pomagająca w radzeniu sobie z hejtem i nieprzyjemnymi komentarzami w sieci, czy rozważania wspomagające samokontrolę czasu spędzanego przed ekranami.

 - Często rozmawiamy z uczniami o bezpieczeństwie w sieci, ale podczas tych warsztatów okazało się, jak wiele obszarów jest dla nich ciągle nowych - mówi Monika Fiuk, wicedyrektorka SP 234 i nauczycielka informatyki. - To była niezwykła okazja do refleksji nad tym, jak korzystamy z Internetu, co nastolatkom sprzyja, a co przeszkadza, a przede wszystkim młodzi mieli czas, aby zastanowić się i zaprojektować swoje rozwiązania dotyczące jakości ich bycia w sieci.

Druga edycja warsztatów miała już formę online i pozwoliła na głęboką analizę tematów, rozpoczętych podczas pierwszej sesji. Podczas spotkania szczególnie omawiane były te kwestie, które młodzi podnosili najczęściej: kontrolowanie czasu spędzanego w Internecie czy powszechny hejt w sieci. Na zakończenie dyskusji uczniowie stworzyli wspólny przekaz dla dorosłych w postaci poradnika. W kilkunastu punktach młodzi ludzie starali się przedstawić swoje potrzeby związane z korzystaniem z sieci. Poruszyli kwestie dotyczące zachowania prywatności, zaufania czy dialogu. Wśród nich znalazły się następujące postulaty:

 

  • Rodzice, zapytajcie nas, co robimy w sieci. Rozmawiajmy o tym. Nie myślcie, że my tylko gramy na telefonach i tracimy w ten sposób czas.
  • W sieci można robić wiele wartościowych i kreatywnych rzeczy. Wiele się uczymy spędzając czas w Internecie. Na przykład ćwiczymy język angielski, tworzymy memy (tak, memy mogą być zabawne, inteligentne i kreatywne).
  • Porozmawiajmy o różnych systemach do kontroli rodzicielskiej. Chcielibyśmy, żebyście traktowali nas poważnie. Nie jesteśmy już przecież małymi dziećmi.

 
Efekty obu edycji warsztatów zostały zaprezentowane przez Samsung jako działanie na rzecz Better Internet for Kids (BIK) Youth Pledge podczas konferencji online Safer Internet Forum 2020 organizowanej z inicjatywy Komisji Europejskiej. Celem BIK jest uczynienie Internetu lepszym i bezpieczniejszym miejscem dla dzieci i młodzieży. W ujęciu praktycznym oznacza to dialog międzypokoleniowy, wymianę wiedzy, doświadczeń i praktyk między różnymi podmiotami – ekspertami, rodzicami, opiekunami i nastolatkami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy? Biuro prasowe
2024-07-30 | 14:21

TOP5 umiejętności przyszłości. Co nas wyróżni na rynku pracy?

Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. To dla pracodawców wyzwanie dostosowania programów szkoleniowych do dynamicznie zmieniających się wymagań rynku pracy.
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.