Dziennik Gazeta Prawna w pierwszej piątce rankingu Top Marka
Od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku odnotowano blisko 80 tysięcy publikacji, których autorzy powoływali się na DGP lub wzmiankowali tytuł dziennika. Dotarcie publikacji, czyli tzw. impact, będący sumą kontaktów z przekazem oszacowano na 1,7 miliarda, co podkreśla silną pozycję gazety w środowisku medialnym. DGP wyprzedził takie tytuły jak „Rzeczpospolita” czy „Puls Biznesu”.
Silną pozycję DGP w rankingu zapewniło rzetelne i kompleksowe informowanie o przepisach dotyczących świadczeń zdrowotnych i emerytalnych. Analizy i interpretacje zachodzących zmian były przytaczane przez kluczowe polskie media ogólnoinformacyjne. Zwiększoną liczbę cytowań odnotowano w maju, gdy wszystkie czołowe media przytaczały wywiad Prezesa Polskich Portów Lotniczych. Był to ważny głos w debacie o CPK i rozbudowie Okęcia.
– Ugruntowana pozycja w pierwszej piątce to osiągnięcie i wyróżnienie, które podkreśla, jak duży wpływ na kształtowanie systemu medialnego ma DGP po 30 latach od powstania. Silna pozycja w kategorii „prasa” to efekt przede wszystkim licznych cytowań przez inne tytuły i zaufania, które udało nam się zdobyć dzięki pracy w myśl hasła: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”. Jest to dla nas bardzo budujące – komentuje Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny DGP.
Wyraźny awans wśród 500 najlepszych marek
Dziennik Gazeta Prawna zanotował również ogromny sukces w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie branże, zajmując 42. miejsce. To spektakularny awans o 30 oczek w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy to DGP uplasował się na 72. pozycji. Cały ranking Top Marka obejmuje aż 500 marek z 50 branż.
Auchan z Drużyną Julka Bobra wspiera osoby z niepełnosprawnościami
Słodycze jako idealne prezenty firmowe na Święta – na co stawiają klienci biznes
Lagardère Travel Retail w Polsce łączy siły z Kino Świat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów
W Polsce 11 sieci handlowych prowadzi sprzedaż ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów w swoich markach własnych. Produkty z certyfikatem MSC znajdują się na półkach sklepowych w ponad 20 tys. lokalizacjach w kraju – zarówno w dużych marketach, jak i małych sklepach. Organizacja MSC opublikowała właśnie ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Na jego czele znalazły się Lidl, Kaufland, ALDI i Biedronka. Przedstawiciele MSC zwracają uwagę, że wciąż jest duży potencjał wzrostu.
Infrastruktura
Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
Na niskiej orbicie okołoziemskiej jest 10 tysięcy sztucznych satelitów i ciągle ich przybywa. W każdej sekundzie przesyłają na ziemię wiele cennych danych, które są wykorzystywane w różnych dziedzinach – meteorologii, telekomunikacji, transporcie, zarządzeniu kryzysowym czy badaniach naukowych. Są one także cennym narzędziem w rękach leśników. Dane pochodzące z orbity są wykorzystywane m.in. w ochronie przeciwpożarowej lasów, ale też pomagają w identyfikowaniu obszarów narażonych na działanie złodziei drewna.
Edukacja
Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
Menstruacja wciąż jest w Polsce tematem tabu. Co trzecia dziewczynka nie jest przygotowana na pierwszą miesiączkę, co oznacza, że w rodzinach rzadko rozmawia się na ten temat – wynika z badania przeprowadzonego dla Kulczyk Foundation w 2020 roku. Eksperci wskazują także na wciąż obecne ubóstwo menstruacyjne, na które składa się m.in. brak dostępu do podpasek czy tamponów, a także piętnowanie menstruacji. Nowy program resortu edukacji ma z tym zjawiskiem walczyć.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.