Edukacja w zakresie ekologii oraz ochrona środowiska kluczowe dla P&G
Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Podchodząc do tematu kompleksowo, firma wprowadza w życie plany, które pozwalają na zmniejszenie użycia wody, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i ilości odpadów we własnych fabrykach, na etapie logistyki, a także w czasie, gdy jej produkty są używane. Czując się członkiem społeczności, w których funkcjonuje, firma dba o czystość środowiska, pomaga także budować wiedzę na temat zrównoważonej konsumpcji, realizując, m.in. program edukacyjny „Czysta Ziemia”.
Procter & Gamble i Fundacja Nasza Ziemia są twórcami programu edukacyjnego „Czysta Ziemia”, przeznaczonego dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych. Jest to wieloletnia inicjatywa będąca częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, w szczególności w kwestii ograniczania ilości odpadów, prawidłowej ich segregacji, odpowiedzialnego gospodarowania wodą i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych dzięki zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej. W ciągu minionych dwu lat, 1800 uczniów klas 7 i 8 z 30 szkół na warszawskim Targówku, w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim wzięło udział lekcjach, podczas których wolontariusze koncernu tłumaczyli powyższe zasady. W ramach programu uczniowie, wspólnie z wolontariuszami Fundacji oraz P&G zebrali odpady plastikowe, metalowe, szklane oraz papierowe. Wśród zebranych śmieci znalazły się również małe sprzęty AGD, takie jak żelazka czy czajniki elektryczne. - Chcemy kształtować proekologiczne postawy wśród młodzieży. Wierzymy, że łącząc siły firmy, organizacji pozarządowej i lokalnej społeczności możemy odnieść sukces i sprawić, że nasza planeta będzie czystsza. Dlatego też razem z Fundacją Nasza Ziemia zainicjowaliśmy program edukacyjny, bo tylko poprzez edukowanie, a następnie przekładanie wiedzy na czyny możemy zadbać o środowisko – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.
Dwie edycje programu „Czysta Ziemia” były początkiem edukacyjnych działań koncernu. We wrześniu dostępne będą kompleksowe materiały edukacyjne zarówno dla młodszych jak i starszych klas szkół podstawowych. Materiały będą przygotowane w taki sposób, by odpowiadały wymogom edukacyjnym klas 1-6, ale także starszym uczniom, 7 i 8 klasy. Zróżnicowanie metodyczne tematów związanych z dbaniem o ekologię, odpowiednią segregacją odpadów, oszczędzaniem wody oraz ograniczaniem zużycia energii elektrycznej pozwoli edukować młodzież od najmłodszych lat, a tym samym pielęgnować zrównoważone wybory. Materiały będą dostępne dla wszystkich nauczycieli, ale także dla rodziców. – Wierzymy, że udostępnienie materiałów zarówno nauczycielom jak i rodzicom pozwoli pogłębić wiedzę o ekologii wśród młodzieży. Szkoła jest miejscem, w którym uczymy się jak odpowiednio dbać o środowisko czy segregować odpady, natomiast rodzice i najbliżsi będą wsparciem w powielaniu odpowiedzialnych wyborów, a także umacnianiu ekologicznych nawyków - dodaje Małgorzata Mejer.
Materiały dydaktyczne będą składać się ze specjalnie przygotowanych skryptów dla kadry nauczycielskiej do wykorzystania podczas lekcji przyrody, biologii, chemii, fizyki czy geografii, ale także podczas godziny wychowawczej. Ponadto nauczyciele będą dysponować kartami zadań oraz ćwiczeń dla swoich podopiecznych. – Dla Fundacji Nasza Ziemia od początku działalności bardzo ważną grupą są najmłodsi Polacy. To właśnie dzięki uczniom i nauczycielom rok rocznie Akcja Sprzątanie świata - Polska osiąga tak znakomite wyniki. Dlatego cieszy nas, iż z pomocą takich programów jak „Czysta Ziemia” opracowanych wspólnie z Procter & Gamble możemy docierać z edukacją ekologiczną do milionów Polaków w tym również do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwala zaszczepić w najmłodszych miłość do środowiska, uwrażliwić ich na potrzeby współczesnego świata, takie jak segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody czy energii. – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Program Czysta Ziemia, jest częścią wszechstronnych działań, które Procter & Gamble podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby konsumentów pozwoli przekazać, utrwalać i powielać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych osób.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.