Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Klienci przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?
Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy, zlokalizowane w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą narzędzi marketingu online - m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu - są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez Internet bez echa.
Z czego powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży?
- Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji - o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży. – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.
Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowaniu kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.
Sięgnij po więcej dzięki marketingowi online
Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:
– kampania reklamowa w social mediach,
– kampania Google Ads,
– Marketing Conversion,
– kampania mailingowa/ newsletter,
– tworzenie firmowych stron WWW,
– tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,
– współpraca z blogerami.
Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm, które z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów. - Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online, należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki. – podpowiada ekspert z Commplace. - Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki. – kwituje.
Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online?
Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży online? - Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci. – doradza Sebastian Kopiej. - Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej. – dodaje ekspert.
Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów lub usług. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.