E-hulajnogi Lime wracają nad polskie morze
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne ogłosiła, że rozpoczyna kolejny sezon nad polskim morzem. W te wakacje e-hulajnogi będą dostępne w aż 24. nadmorskich miejscowościach.
W ubiegłym roku e-hulajnogi Lime cieszyły się rekordowym zainteresowaniem wśród turystów wypoczywających nad polskim morzem, dlatego firma postanowiła wprowadzić swoją usługę do kolejnych popularnych kurortów.
„Wakacje są zawsze dla nas pracowitym czasem, cieszymy się że tak wiele osób używa naszych pojazdów podczas swoich urlopów i wykorzystuje je do podróży po polskim wybrzeżu. W tym roku zgodnie z oczekiwaniami naszych użytkowników, postanowiliśmy udostępnić większą flotę i zaoferować usługę w miejscowościach, w których jeszcze nas nie było. Ponadto zostaliśmy partnerem festiwali Sunrise, Sun i Sunset Square. Uczestnicy tych wydarzeń będą mogli łatwo na nie dotrzeć i zaparkować przy samym wejściu”- komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Polska.
W 2023 r. najdłuższy przejazd nad morzem, biorąc pod uwagę jego czas, trwał 1 godzinę i 34 minuty, natomiast jeśli chodzi o odległość to wyniósł prawie 24 km. Dzięki korzystaniu z e-hulajnóg Lime udało się uniknąć ponad 82 tysięcy przejazdów samochodami, co przekłada się na średnio ponad 137 tysięcy kilometrów. Dzięki społeczności użytkowników Lime nad polskim morzem udało się zredukować poziom emisji CO2 o 25 ton.
Lista nadmorskich miejscowości, w których dostępna jest oferta Lime:
- Ustka
- Władysławowo
- Jastrzębia Góra
- Chałupy
- Chłapowo
- Jastarnia
- Jurata
- Kuźnica
- Kołobrzeg
- Mielno
- Mielenko
- Unieście
- Ustronie Morskie
- Sianożęty
- Łeba
- Gdynia
- Gdańsk
- Sopot
- Darłowo
- Dąbki
- Darłówko
- Bobolin
- Grzybowo
- Dźwirzyno

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.