e-Kiosk: Sprzedaż e-wydań prasy o 40 proc. w górę, a e-booków o 41 proc.

W marcu spółka E-Kiosk, do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła 40 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży e-wydań w stosunku do lutego br. oraz 41 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży e-booków.
„Tak duże wzrosty to efekt epidemii. Większość z nas z oczywistych względów pozostaje w domach, a to sprzyja zainteresowaniu zakupami zdalnymi. Widzimy dynamiczny wzrost przychodów oraz liczby odwiedzających nasze serwisy internetowe. Także wydawcy z dużo większą intensywnością wprowadzają swoje tytuły do naszej dystrybucji” – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu E-Kiosk S.A.
Epidemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia wprowadzone na terenie całego kraju spowodowały zmiany zwyczajów konsumenckich. E-Kiosk dynamicznie reaguje na zwiększone zainteresowanie ze strony klientów m. in. inwestując w dodatkowe narzędzia technologiczne oraz dostosowując działania marketingowe i sprzedażowe. W ramach należącej do spółki agencji eContentLAB promuje produkty oparte na rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, które mogą stać się skutecznym narzędziem sprzedażowym dla przedsiębiorców.
„Zmieniające się nawyki konsumentów stwarzają nowe szanse. Poza prasą cyfrową i audiobookami mamy także rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc przedsiębiorcom. W ramach agencji eContentLAB oferujemy aplikacje w rozszerzonej rzeczywistości, dzięki którym klienci mogą zobaczyć produkty w skali jeden do jednego nie wychodząc z domu. Uważam, że epidemia może być dobrym czasem na rozważenie uruchomienia w firmie kanału sprzedaży opartego na tej technologii” – dodaje Piela.
***
e-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.