Komunikaty PR

Ekonomia aplikacji stymuluje transformację cyfrową

2020-03-13  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Raport F5 Networks State of Application Services 2020

Jak wynika z nowego badania F5 Networks, rozwijająca się ekonomia aplikacji w bezprecedensowy sposób stymuluje transformację cyfrową w regionie EMEA[1]. Najnowsze wydanie publikowanego od sześciu lat raportu State of Application Services (SOAS) ujawnia, że 91% ankietowanych organizacji w regionie EMEA posiada szczegółowe plany realizacji transformacji cyfrowej. Są one tym samym najbardziej konsekwentne w planowaniu transformacji cyfrowej. Dla porównania w USA jest ich 84%, a w regionie APCJ (Azji i Pacyfiku, Chin i Japonii) – 82%.

Głównym powodem, dla którego organizacje z regionu EMEA decydują się na transformację cyfrową, jest zwiększenie tempa wprowadzania nowych produktów lub usług (61% odpowiedzi). Kolejnym jest lepsze reagowanie i dostosowywanie się do zachowań nowych klientów (40%) oraz rosnąca konkurencja (33%). Cyfrowa transformacja to wyjątkowa okazja, by zmienić tradycyjnie pojmowany biznes – mówi Lori MacVittie, Principal Technical Evangelist w biurze CTO firmy F5 Networks. Co istotne, transformacja cyfrowa napędza wzrost portfolio aplikacji i zmienia sposób, w jaki są one projektowane, dostarczane, integrowane, a ostatecznie także konsumowane. Przynosi również zmiany w tym, jak są zabezpieczane, skalowane oraz wykorzystywane – dodaje.

Obecnie najbardziej pożądanymi korzyściami z transformacji cyfrowej są optymalizacja IT (64%) i optymalizacja procesów biznesowych (55%). Najnowsze wyniki są zgodne z rezultatami badań z poprzednich lat. Pokazują, jak działy IT dokonują oceny struktur, procesów i przepływów pracy w dochodzeniu do kolejnej fazy transformacji. Wśród innych ważnych celów transformacji cyfrowej są: zwiększenie wydajności pracowników (47%), uzyskanie przewagi konkurencyjnej (45%) oraz wejście na nowe rynki (43%).

Dalej w transformację cyfrową

Jak wynika z raportu SOAS, organizacje zaczynają wkraczać w drugą fazę transformacji cyfrowej, która charakteryzuje się wzrostem liczby aplikacji i rozwojem automatyzacji. Ostatecznie to aplikacje są motorem napędzającym globalną gospodarkę – tłumaczy Lori MacVittie. Wszystkie firmy – niezależnie od branży – koncentrują się na aplikacjach w celu szybszego działania, zwiększania wydajności oraz zapewniania doskonalszej obsługi klienta i pracownika, zgodnie z wymaganiami rynku.

Potwierdza to raport SOAS, który wykazał, że 66% ankietowanych organizacji z obszaru EMEA polega na aplikacjach w prowadzeniu działalności gospodarczej – to najwyższy poziom spośród wszystkich regionów na świecie. Prawie co trzeci respondent (32%) uważa, że aplikacje zapewniają strategiczną przewagę konkurencyjną.

Wyniki raportu pokazują, jak duży wpływ w ubiegłym roku miała transformacja cyfrowa na podejmowanie decyzji w oparciu o aplikacje.

Co do tego, że transformacja cyfrowa wpływa na automatyzację i orkiestrację, jest przekonanych 57% badanych. Z kolei dla 51% respondentów jest inspiracją do odkrywania nowych architektur aplikacyjnych, takich jak kontenery i mikrousługi. 38% stwierdziło, że transformacja zmienia sposób tworzenia aplikacji, a 33% uważa, że spowodowała migrację większej liczby aplikacji do chmury publicznej. Ponadto, 31% badanych dokonuje refaktoryzacji starszych aplikacji w nowoczesnych środowiskach, a 26% dąży do wykorzystania technologii open source tam, gdzie jest to możliwe. Gdy działania w ramach cyfrowego biznesu dojrzewają, organizacje chcą łączyć usługi cyfrowe z wcześniej niepowiązanych branż i segmentów. Budują w ten sposób nowe ekosystemy w celu tworzenia wartości – wyjaśnia Lori MacVittie.

W rezultacie liczba wywołań API (Application Programming Interface) gwałtownie rośnie. Obecnie 29% organizacji w regionie EMEA zgłasza ponad milion wywołań API miesięcznie.

Według raportu SOAS w optymalizowaniu celów transformacji cyfrowej ważne jest skoncentrowanie się na usługach aplikacyjnych wymaganych do zabezpieczenia, skalowania i digitalizacji procesów informatycznych i biznesowych. Automatyzacja i orkiestracja mają w tym kontekście kluczowe znaczenie.

Podczas drugiej fazy transformacji cyfrowej kluczowe staje się instrumentowanie usług aplikacyjnych i wprowadzanie telemetrii w celu uzyskania ujednoliconego wglądu i kontroli egzekwowania polityk. Później, w trzeciej fazie, telemetria z usług aplikacyjnych może być badana za pomocą opartych na chmurze narzędzi analitycznych. W ten sposób otrzyma się przydatne informacje operacyjne i biznesowe (umożliwiające przewidywanie pojemności, zapobieganie stratom i zapewnianie zróżnicowanych doświadczeń klientów). Obserwujemy, jak organizacje z regionu EMEA wychodzą poza pierwszą fazę transformacji cyfrowej, polegającą na automatyzacji procesów biznesowych, skalując swój cyfrowy ślad przy użyciu chmury, automatyzacji i kontenerów - dodaje Lori MacVittie. Tworzone są nowe ekosystemy, a wolumen wywołań API gwałtownie rośnie. Tych, którzy będą w stanie wykorzystywać i reagować na dane pochodzące z aplikacji i API, czeka nagroda w postaci znaczącej wartości biznesowej.

 


[1] Raport powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród niemal 2600 respondentów na całym świecie (525 w regionie EMEA), zajmujących rozmaite stanowiska w firmach o zróżnicowanej wielkości i z wielu branż. Uczestników pytano o wyzwania i szanse, jakie niesie za sobą trwający proces transformacji cyfrowej. Ich odpowiedzi tworzą wyjątkowy obraz trendów kształtujących środowisko aplikacji i pokazują, jak organizacje na całym świecie zmieniają się, chcąc sprostać stale rosnącym wymaganiom gospodarki cyfrowej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.