Emerson na pokładzie Konstruktorska Business Center!
Do grona najemców kompleksu biurowego Konstruktorska Business Center w Warszawie dołączyła firma Emerson Process Management. Światowy lider w dziedzinie inżynierii i technologii wynajął 4050 mkw. powierzchni na 5. piętrze tego nowoczesnego budynku, należącego do Golden Star Group.
Emerson jest globalnym dostawcą innowacyjnych rozwiązań dla automatyzacji przemysłu oraz systemów dla budynków mieszkalnych i komercyjnych. Platforma Emerson Automation Solutions wspiera klientów w maksymalizacji produkcji przemysłowej, ochronie środowiska oraz personelu przy jednoczesnej optymalizacji zużycia energii oraz ograniczaniu kosztów operacyjnych. Platforma Emerson Commercial and Residential Solutions zajmuje się opracowywaniem rozwiązań w zakresie poprawy komfortu życia i zdrowia, ochroną jakości produktów spożywczych oraz tworzeniem zrównoważonej infrastruktury. W spółkach Emerson w Polsce zatrudnionych jest ponad 800 osób.
– Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że do grona najemców Konstruktorska Business Center dołączyła tak prestiżowa firma. Co bardzo istotne, Emerson to nie tylko globalna marka, ciesząca się uznaniem klientów i partnerów biznesowych, ale również innowacyjna firma, której rozwiązania mają realny wpływ na poprawę warunków życiowych na całym świecie. Podpisując tę umowę po raz kolejny potwierdziliśmy, iż Konstruktorska Business Center jest doskonałym miejscem do rozwoju nowoczesnego biznesu dla firm, które cenią najwyższą jakość przestrzeni biurowych oraz świetną lokalizację. Zawarcie umowy najmu ze spółką Emerson w dobie pandemii świadczy o jakości naszych aktywów, rozeznaniu w sytuacji panującej na rynku, a także dowodzi atrakcyjności naszego kompleksu biurowego Konstruktorska Business Center wśród międzynarodowych firm – powiedział Antonio Pomes, Head of Asset Management w Golden Star Estate.
Biura Emerson w Konstruktorska Business Center zostaną zaaranżowane na 4050 mkw. nowoczesnej przestrzeni, zlokalizowanej na 5. piętrze budynku, a pierwsze osoby rozpoczną w nich pracę 1 lipca 2021 r. Umowa została podpisana na 10 lat, a w procesie negocjacji najemcy doradzała firma Colliers International.
– Bardzo cieszymy się z zawarcia tej umowy. Wśród naszych kluczowych wartości, którymi kierujemy się w codziennej działalności operacyjnej są m.in. Support Our People, Safety & Quality, czy Customer Focus. Długo poszukiwaliśmy biura, które spełni nasze wymagania i pomoże nam praktycznie zrealizować te wartości. Myślę, że w Konstruktorska Business Center uda nam się to osiągnąć – powiedział Tomasz Kosik, dyrektor generalny Emerson Process Management w Polsce.
– Silne, dobrze prosperujące marki, które planują rozwój swojej działalności muszą podejmować decyzje w oparciu o długofalową strategię, która sprawdzi się zarówno w okresie stabilizacji rynkowej, jak również czasowych zawirowań. Firma Emerson bardzo wnikliwe przeanalizowała wszelkie dostępne możliwości, a my wspieraliśmy ją w podjęciu najbardziej optymalnej decyzji. Jesteśmy przekonani, że Konstruktorska Business Center zapewni najemcy doskonałe warunki do dalszego rozwoju – podkreślili Bianka Kuchcińska oraz Paweł Skałba, odpowiedzialni za transakcję z ramienia Colliers.
Konstruktorska Business Center to nowoczesny biurowiec klasy A o łącznej powierzchni najmu 49 500 mkw., zlokalizowany w samym sercu biznesowej części Mokotowa. Siedmiokondygnacyjny budynek wyróżnia się jedną z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej powierzchni typowego piętra – 7000 mkw., zapewniającą najemcom pełną elastyczność w aranżowaniu przestrzeni pracy, idealnie dostosowując się do ich wymagań w zakresie wielkości danej powierzchni. Budynek cechuje także wysoka efektywność energetyczna potwierdzona certyfikatem BREEAM na poziomie „Very Good”.
Konstruktorska Business Center to również cztery niezależne wejścia, dwa wewnętrzne dziedzińce rekreacyjne o powierzchni 3 200 mkw. – wyjątkowo lubiane przez pracowników zielone miejsca odpoczynku i spotkań oraz 1050 miejsc parkingowych w garażu podziemnych, rowerowania i szatnie dla cyklistów. Bardzo dobra lokalizacja umożliwia szybki dojazd zarówno transportem miejskim (autobusami i tramwajami), jak i własnym środkiem transportu. Obiekt położony jest ok. 15 minut drogi samochodem od centrum Warszawy i ok. 10 minut od międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina.
Liczne atuty Konstruktorska Business Center doceniły renomowane polskie i międzynarodowe firmy, które na co dzień korzystają z doskonałej jakości oferowanej przez nieruchomość. Wśród najemców budynku znajdują się m.in. PZU, Procter&Gamble i MoneyGram.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.