Emitel z rekordowym wynikiem w globalnym badaniu ESG
Dbałość o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny są niezwykle istotne dla Emitel, a działania w tym zakresie są w spółce konsekwentnie wdrażane. Świadczą o tym również wyniki najnowszego badania GRESB, oceniającego działania przedsiębiorstw w zakresie zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej edycji Emitel poprawił ubiegłoroczny wynik, uzyskując aż 93 punkty na 100 możliwych. Tym samym Emitel zajął 5. miejsce w swojej kategorii i znalazł się wśród 132 najlepszych firm spośród 649 uczestniczących w badaniu.
Zdobycie 93 punktów oznacza, że Emitel poprawił swój ubiegłoroczny rezultat o 3 punkty. Kolejne działania w ramach społecznego zaangażowania biznesu, konsekwentnie wdrażane w spółce, wpływają na sukcesywny wzrost liczby uzyskiwanych przez Emitel punktów. Spółka uczestniczy w międzynarodowym badaniu GRESB od 2016 roku, czyli już siedem lat.
– Troska o środowisko naturalne, wrażliwość na potrzeby innych, współpraca z lokalnymi społecznościami wpisane są w DNA naszej firmy. W ostatnim czasie nie pozostajemy również obojętni na tragedię, która spotkała naród ukraiński, dlatego zaangażowaliśmy się w niesienie pomocy naszym sąsiadom. Zachęcamy także naszych pracowników do angażowania się w inicjatywę wolontariatu – jednym z takich projektów było przygotowanie miejsca pobytu dla uchodźców w jednym z naszych budynków biurowych w Poznaniu. Tegoroczny wynik badania GRESB jest potwierdzeniem, że wysokie standardy i podejmowane przez Emitel działania w zakresie zrównoważonego rozwoju są doceniane przez oceniających. Dziękuję wszystkim pracownikom Emitel za ich postawę i gratuluję znakomitego wyniku w badaniu – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Niezależne badania GRESB – Global Real Estate Sustainability Benchmark – rokrocznie, od 2009 r. – analizują przedsiębiorstwa pod kątem działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG). Badanie GRESB uznawane jest za punkt odniesienia dla funduszy, które inwestują w spółki infrastrukturalne i nieruchomości na całym świecie.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.