Komunikaty PR

Endo: W 2020 roku branżę dziecięcą czeka dalszy wzrost

2020-01-31  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów, rynek produktów dla dzieci będzie rosnąć do 2021 roku w tempie 4-5 proc. rocznie. Kolejne miesiące przyniosą więc producentom z branży dziecięcej wzrosty sprzedaży, zwłaszcza w obszarze e-commerce, na co wpływ ma m.in. dobra koniunktura, jak i pośrednio - rozkwit mediów społecznościowych i parentshare’ingu.

O tym, jak zmieni się rynek produktów dla dzieci w 2020 roku oraz w jakim kierunku zmierzają preferencje konsumentów mówi Marek Maciejko, Prezes Zarządu firmy Endo produkującej ubrania i akcesoria dla dzieci.

Rynek produktów dziecięcych tworzy obecnie sześć segmentów: odzież, obuwie, zabawki, kosmetyki, żywność, a także uwzględniana od stosunkowo niedawna rozrywka dla dzieci. Według danych PMR w 2019 r. wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła 15,2 mld zł[1]. Zgodnie z prognozami ekspertów do 2021 roku rynek będzie rosnąć w dynamicznym tempie 4-5 proc. rocznie[2]. Nadchodzące miesiące oznaczają więc dalsze wzrosty sprzedaży, co jest odzwierciedleniem pozytywnych prognoz dla całej gospodarki. Na rozwój rynku produktów dla dzieci będą miały wpływ takie czynniki, jak ożywienie gospodarcze, wzrost zamożności Polaków wynikający m.in. z pozytywnej sytuacji na rynku pracy, ale i zmiany w polityce prorodzinnej i dofinansowania np. w postaci programu 500+. W ostatnich latach obserwujemy także dynamiczny wzrost konsumpcji i wydatków konsumenckich, co także sprzyja branży dziecięcej. Warto wspomnieć też o obowiązującej od tego roku obniżce podatku VAT na wybrane produkty dla niemowląt i dzieci.

Odzież i obuwie dziecięce na fali (e-)wzrostu

Największym segmentem rynku produktów dla dzieci pozostaje odzież dziecięca, generująca prawie 1/3 sprzedaży całego rynku, a doliczając do tego obuwie – blisko połowę[3]. Rynkowi eksperci są zgodni, że odzież pozostanie segmentem, który w kolejnych latach będzie rozwijać się najbardziej dynamicznie, zwłaszcza w kierunku sprzedaży online. Branża dziecięca to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w e-commerce. Coraz większa liczba producentów odzieży dziecięcej stawia na sprzedaż internetową. Dlaczego? Zgodnie z wynikami badania „E-commerce w Polsce 2019” zrealizowanego przez Gemius, kupujący online stanowią już 62 proc. wszystkich badanych internautów. Oznacza to znaczący wzrost w stosunku do analogicznego badania z 2018 roku, kiedy to dokonywanie zakupów online zadeklarowało 56 proc. ankietowanych[4]. Wśród czynników motywujących do zakupów w Sieci respondenci wymieniają najczęściej: dostępność całą dobę,  możliwość zwrotu towaru, brak konieczności jechania do sklepu oraz nieograniczony czas wyboru. Nie bez znaczenia pozostaje też zakaz handlu w niedzielę. Jego poszerzenie w 2020 roku dodatkowo zachęci konsumentów do zakupów w sieci.

Dalszy rozkwit parentshare’ingu, dyktat influencerów

Z naszych doświadczeń i obserwacji wynika, że na rozwój segmentu odzieży dziecięcej, zwłaszcza w obszarze online, znaczący wpływ będą miały nadal media społecznościowe. Mowa tu szczególnie o działalności influencerów parentingowych, którzy wyznaczają trendy i stają się autorytetami dla szerokiej grupy rodziców. Nie bez znaczenia pozostaje też rozkwit tzw. parentshare’ingu. Rodzice chętnie udostępniają zdjęcia swoich pociech w przestrzeni internetowej, dzieląc się też przy okazji swoimi spostrzeżeniami na temat konkretnych produktów dla dzieci, np. w dedykowanych grupach na Facebooku. Galopujący wręcz rozwój influencer marketingu w obszarze produktów dla dzieci będzie więc w kolejnych miesiącach czynnikiem wspierającym sprzedaż. Trendem, także napędzanym przez media społecznościowe oraz influencerów, ale i samych producentów, będą też wciąż prezenty wyprawkowe. Kompletowanie wyprawki staje się dla rodziców, a zwłaszcza dla mam, szczególnym rytuałem. Z roku na rok możemy zauważyć poszerzającą się gamę produktów „niezbędnych” przy narodzinach pierwszej pociechy.

Patriotyczny i świadomy konsument

Zjawiskiem widocznym w ostatnich latach w branży dziecięcej, zwłaszcza w segmencie odzieży, obuwia i akcesoriów, jest postępujący patriotyzm konsumencki. Rodzice coraz chętniej wybierają produkty polskich marek, wspierając tym samym rozwój rodzimej gospodarki. Rośnie też świadomość konsumentów odnośnie samych nabywanych produktów. Kolejne miesiące przyniosą dalsze poszerzanie się grupy tzw. prosumentów, zwracających uwagę na jakość, wzornictwo, pochodzenie produktu czy też jego dodatkowe walory, jak i na bezpieczeństwo. W kontekście segmentu, w którym działamy, od kilku lat obserwujemy np. rosnącą popularność odzieży ekologicznej – ubrań produkowanych z biobawełny czy też z ekologicznymi nadrukami. Warto podkreślić, że nie czeka nas w tym kontekście rewolucja, przynajmniej w segmencie odzieży dziecięcej. Coraz bardziej świadome decyzje zakupowe nie oznaczają nagłego zwrotu rodziców w stronę jakości, co potwierdza chociażby niesłabnąca popularność dyskontów odzieżowych w naszym kraju.

Zabawki mają uczyć i rozwijać

Rosnącą świadomość konsumentów widać w innym segmencie rynku produktów dla dzieci, czyli w zabawkach, których wartość szacuje się na ok. 5,5 mld zł[5]. Na rynku zabawek będziemy obserwować w najbliższych miesiącach popularyzację produktów edukacyjnych, wspierających rozwój wyobraźni i kreatywności. Potwierdzają to zresztą badania przeprowadzone na zlecenie Endo pod koniec listopada 2019 roku. Zgodnie z ich wynikami, zabawki edukacyjne cieszyły się największą popularnością wśród rodziców planujących prezenty świąteczne dla dzieci – ich zakup deklarowało aż 42 proc. ankietowanych. Z racji rosnącego problemu otyłości wśród dzieci, na znaczeniu zyskują też zabawki zachęcające do aktywności fizycznej, jak i te użyteczne, np. rosnące razem z dzieckiem. Warto tu zaznaczyć, że zabawki to segment charakteryzujący się dużą sezonowością, gdzie największa sprzedaż przypada w okolicach grudnia i czerwca. Jednak, rodzice kupują zabawki nie tylko od święta – według raportu platformy MAM, aż 60 proc. z nich wydaje miesięcznie na zabawki do 300 zł[6]. Patrząc na sukcesywny wzrost tego segmentu w ostatnich latach i kolejne miesiące powinny napawać producentów optymizmem. 

Endo istnieje na rynku od 1991 r. Koncentruje się na produkcji odzieży dla dzieci do 13 r.ż. Posiada też ofertę ubrań dla dorosłych, książki i akcesoria dla dzieci, a także kolekcję dedykowaną Misiowi Endo. Firma jest prekursorem ubrań z kreatywnymi napisami w języku polskim, projektowanymi przy współpracy z polskimi ilustratorami i artystami. Wyróżnikiem tych ubrań są – poza grami słownymi – proste kroje, piękne, często zabawne grafiki, ekologiczne nadruki i dodatki, jakościowe materiały oraz staranne wykonanie. Każda kolekcja ubrań Endo porusza ważne tematy w lekkim i kreatywnym ujęciu, oswaja dzieci ze sztuką, a także kibicuje im w poznawaniu świata. Misją Endo jest artystyczna edukacja, budowanie relacji na linii rodzic-dziecko, stymulowanie kreatywnego rozwoju, inspirowanie do poszukiwań pasji oraz twórczego spędzania czasu. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie www.endo.pl.

 

 

 

 


[1] https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/rynek-produktow-dla-dzieci-w-2019-roku/

[2] https://www.rp.pl/Analizy-Rzeczpospolitej/305239875-Rynek-produktow--dla-dzieci-wart-miliardy.html

[3] https://blog.arvato.pl/2019/10/21/produkty-dzieciece-w-e-commerce/

[4] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html

[5] https://www.rp.pl/Handel/305309855-Na-dzieci-wydajemy-majatek-Pociechy-wybieraja-nawet-meble.html

[6] https://blog.arvato.pl/2019/10/21/produkty-dzieciece-w-e-commerce/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.