Etykiety do drukarek inkjet – czy sprawdzą się w twoim przedsiębiorstwie?
Urządzenia do druku etykiet bazujące na technologii inkjet wciąż zyskują na popularności. Ich główną zaletą jest możliwość samodzielnego projektowania etykiet, co idealnie wpisuje się w potrzeby różnorodnych branż. Ponadto dają możliwość druku etykiet na żądanie. Co więcej - etykiety do drukarek inkjet znajdują zastosowanie w oznaczaniu coraz to większej gamy produktów. A gdzie konkretnie mogą być stosowane? I jakie są ich pozostałe zalety? Odpowiadamy poniżej.
Etykiety do drukarek inkret – w jakiej sytuacji najlepiej je wykorzystać?
Do najbardziej popularnych sytuacji, w których warto wykorzystać ten rodzaj etykiet, zaliczyć można:
- wprowadzanie na rynek start-upu lub limitowanych serii produktów,
- odświeżanie wizerunku/rebranding dotychczasowych produktów,
- zmianę składu produktu (np. wprowadzoną w ostatniej chwili),
- wystąpienie potrzeby zróżnicowanych serii wysokiej jakości oznaczeń.
Etykiety do drukarek sprawdzą się zatem zarówno w branży kosmetycznej, spożywczej, jak i marketingowej.
Druk cyfrowy – jakie są największe zalety takiego rozwiązania?
Do największych zalet tego rozwiązania zaliczyć możemy:
- możliwość zmiany grafiki,
- krótkie serie,
- wysoką jakość odwzorowania projektu na wydruku,
- możliwość spersonalizowania nadruku,
- fotograficzną jakość i szczegółowość prezentacji detali,
- szybki wydruk kolorowych etykiet na miejscu.
- Materiały do drukarek inkjet doskonale pochłaniają tusz - mówi Dariusz Czernicki, specjalista do spraw testowania produktów i rozwiązań w Etisoft. - Dzięki temu nadruk jest trwały i nie rozmazuje się po wydruku, a kolory zachwycają głębią i jakością. W zależności od potrzeb, do wyboru są etykiety papierowe, bądź foliowe w wersji matowej oraz błyszczącej. Wśród materiałów inkjet znajdują się również wersje z klejem łatwoodlepnym. Wiele zastosowań jest również dla transparentnych folii – dodaje ekspert z Etisoft.
Etykiety do drukarek – w jakich obszarach sprawdzą się najlepiej?
Etykiety do drukarek inkjet cechują się przede wszystkim dobrą czytelnością kodu kreskowego. Mają ponadto dużą nieprzezroczystość materiału (w przypadku folii białych). Ich zaletą jest doskonała jakość druku.
- Etykiety foliowe w wersji błyszczącej na pewno nadają się do oznakowania wysokiej jakości produktów konsumenckich, produktów żywnościowych i napojów czy kosmetyków. Natomiast wersja matowa sprawdzi się w przypadku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet chemicznych, farmaceutycznych, czy logistycznych. Godne uwagi jest, że tego typu etykiety mogą być eksponowane w warunkach zewnętrznych.
- Etykiety do drukarek papierowe są przede wszystkim wykorzystywane do oznakowania różnorodnych produktów i opakowań. Jedynym warunkiem jest brak wymagań co do szczególnej odporności etykiet na warunki atmosferyczne i płyny.
- Materiały transparentne używane są do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów jako etykiety niewidzialne (no-label-look). Używa się ich także jako etykiety drogeryjne, projektowe czy etykiety na butelki i pojemniki.Ponadto, etykiety z klejem łatwoodlepnym są stosowane przy czasowym oznaczaniu produktów. Takich, których powierzchnie nie powinny się uszkodzić podczas ich usuwania. Przede wszystkim chodzi o dostępne w sprzedaży naczynia szklane, okładki książek, czy etykiety marketingowe, które są aplikowane na małe i duże urządzenia gospodarstwa domowego AGD.
- Papier w wersji błyszczącej stosuje się do wydruku prestiżowych etykiet na prezenty, kosmetyki i limitowane serie produktów. Natomiast wersja matowa na pewno sprawdzi się do wydruku etykiet z kodami kreskowymi, etykiet na opakowania produktów konsumpcyjnych, czy etykiet farmaceutycznych.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.