Europa na celowniku polskiego rozwiązania dla e-commerce

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Partnerzy otrzymają wsparcie w zakresie otwarcia i prowadzenia oddziału, w tym wiedzę techniczną i poza techniczną: handlową, administracyjną, organizacyjną czy finansową. Firma wyszkoli też nowych pracowników, by ci jak najlepiej znali możliwości platformy i byli w stanie doradzić swoim przyszłym klientom. Dzięki temu marki mogą w pełni wykorzystać potencjał polskiego narzędzia.
Decyzja o rozszerzeniu działalności na wybrane kraje związana jest z dynamicznym rozwojem branży mar-tech na wspomnianych rynkach. Dodatkowo wielu aktualnych klientów ExpertSender działa właśnie w tych krajach, w związku czym pojawia się coraz większa potrzeba wspierania ich lokalnie.
W Polsce od kilku lat można zaobserwować silny rozrost systemów franczyzowych lub sieci partnerskich, jednak dość rzadko polskie firmy rozwijają je granicą tak jak robimy to my. Zależy nam, żeby z platformy ExpertSender mogło skorzystać jak najwięcej marek na całym świecie, a także aby miały wsparcie na każdym etapie korzystania z oferowanego przez nas rozwiązania. Dlatego chcemy zadbać, żeby franczyzobiorcy byli ekspertami, którzy doskonale znają rynek e-commerce i będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał naszego narzędzia - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
W Europie obecnie jest potencjał 500 mln klientów, którzy robią zakupy online[1]. Czechy i Rumunia, są najszybciej, o około 30 procent rok do roku, rozwijającymi się rynkami w Europie. Choć kraje bałkańskie czy Polska także mają duży, około 18 procentowy, potencjał wzrostu. Z kolei regionami, gdzie wzrost rok do roku nie jest tak duży są Europa Zachodnia i Południowa. Wynika to, z faktu, że w krajach takich jak Hiszpania, Włochy czy Francja e-handel już teraz osiągnął imponujące rozmiary. W ostatnim z wymienionych państw w 2019 przychody z tego typu działalności wyniosły blisko 48 mld USD.
Wybór franczyzy to coraz popularniejsza forma działania. Własny biznes obarczony jest większym ryzykiem niż korzystanie ze sprawdzonego rozwiązania. To też dużo bardziej przewidywalne warunki działalności. ExpertSender to polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza zautomatyzowane rozwiązanie marketingowe, umożliwiające działanie w wielu kanałach takich jak: e-mail, SMS, powiadomienia typu push w aplikacjach mobilnych, czy powiadomienia typu pop-up oraz push na stronach internetowych, chatboty oraz media społecznościowe. Firma zaczęła działać ponad 12 lat temu na rynku amerykańskim. Dopiero po kilku latach i zdobyciu silnej pozycji w branży nowych technologii dla marketingu (mar-tech) zarząd zdecydował się na ekspansję do innych krajów. W pierwszej kolejności przyszedł czas na Polskę, a także: Rosję, Chiny, Brazylię, Francję i Hiszpanię.
Rosja była dla nas kluczowym krajem, gdzie zauważyliśmy potencjał rozwoju. Dziś mamy tam duży udział w rynku e-mailingu i jesteśmy drugim, najczęściej używanym dostawcą platformy do wysyłki maili. - dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a w 2019 roku przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.
[1] https://www.prestashop.com/pl/blog/europejskie-tendencje-handlu-elektronicznym-2019

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.