Komunikaty PR

Europejscy przedstawiciele branży retail obawiają się świąt!

2022-12-12  |  13:30
Biuro prasowe
  • Zaniżanie cen przez sklepy internetowe to największe źródło zmartwień dla europejskich sprzedawców[1] w okresie świątecznym (43%)
  • Cztery piąte sprzedawców detalicznych (78%) inwestuje w działalność sklepową w pozostałej części roku
  • Zmiana strategii cenowej jest najczęściej stosowaną taktyką ekonomiczną detalistów w celu obrony swojego biznesu w najważniejszym okresie handlowym w roku (33%)
  • Dopilnowanie synchronizacji Digital Signage w sklepach i komunikacji w Internecie jest priorytetem (39%), jednak tylko 28% badanych planuje wprowadzić zmiany w tym roku

 

Rozpoczął się pierwszy niezakłócony okres świąteczny od 2019 r i jak ustaliło Sony Professional Solutions Europe - blisko połowa (43%) sprzedawców detalicznych w Europie obawia się konkurencji cenowej ze strony sklepów internetowych,. Odsetek ten wzrasta do 50% badanych w Niemczech, a jest nieco niższy w Wielkiej Brytanii (42%) i we Francji (36%).

Badanie przeprowadzone wśród 750 menedżerów i kupców IT w handlu detalicznym w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech wykazało, że aktywnie reagują oni na sytuację, bo aż cztery piąte (78%) inwestuje w działalność sklepową przed okresem, który według ponad połowy badanych (59%) jest najważniejszym czasem w roku. W kontekście tych działań, Francja (73%) plasuje się na trzecim miejscu, po Wielkiej Brytanii (82%) i Niemczech (79%).

Podejmowane działania dotyczą m. in. strategii cenowej (30%), zapewnienia znakomitej obsługi klienta (29%) czy szkolenia pracowników (28%). Poza tym ostatnim najistotniejsze dla branży retail w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech okazało się zapewnienie właściwego wykorzystania Digital Signage do promowania i synchronizacji ofert we wszystkich sklepach, a także w Internecie (39%). Jednak, jeśli chodzi o rzeczywiste inwestycje, mniej niż 3 na 10 badanych (28%) zobowiązało się do wprowadzenia zmian w tym roku, co wskazuje na natłok problemów, z jakimi borykają się detaliści przed tym okresem w roku.

Damien Weissenburger, kierownik Professional Displays & Solutions Europe, wyjaśnia: „Handel stacjonarny toczy długoterminową walkę od pojawienia się e-commerce, która uwidoczniła ograniczenia o charakterze ekonomicznym jeśli chodzi o inwestowanie we własną działalność. W czasie kryzysu związanego z kosztami prowadzenia działalności, mądre wydatkowanie, nie tylko pieniędzy, ale także energii i zasobów, ma ogromne znaczenie. Sony jest partnerem, który może pomóc takim firmom, dostarczając wydajne, ale niedrogie i trwałe rozwiązania dla realizacji potrzeb w zakresie Digital Signage.”

Na przyszły rok europejscy przedstawiciele branży retail deklarują inwestycje w zrównoważoną technologię (42%) i Digital Signage (38%), które mają na celu odpowiednio zmniejszenie śladu węglowego i zapewnienie wspólnej strategii we wszystkich sklepach. To ostatnie – dążenie do wspólnej strategii deklaruje prawie połowa (45%) detalistów posiadających ponad 100 placówek, co pokazuje, że skalowanie wymaga efektywnych i spójnych działań zarówno w kontekście firmy, jak i jej marki.

W polskich warunkach branża retail boryka się z ograniczeniami o charakterze technologicznym. Dynamiczny rozwój e-commerce oznacza dla tradycyjnych sklepów walkę o klienta, która przybiera różne formy oddziałowujące na zmysły. Sony proponuje m. in. monitory Bravia B2B, które są bardzo skutecznym narzędziem do Digital Signage. Ich atutem jest wysoka jasność i znakomite odwzorowanie kolorów, które to cechy sprawiają, że wyświetlany obraz jest znakomicie widoczny i atrakcyjny. Możliwość pracy ciągłej (24/7) daje elastyczność konieczną w zastosowaniach Digital Signage, a duża żywotność i energooszczędność monitorów Sony  pozwala obniżyć koszty eksploatacji. – podsumowuje Piotr Gajewski,  Dealer Account Manager Professional Displays & Solutions w Polsce.

Przedstawiciele branży retail nie mogą sobie pozwolić na przestoje w swojej działalności, a energooszczędne, profesjonalne wyświetlacze Bravia B2B, projektory i ściany wideo LED firmy Sony zaprojektowano właśnie z myślą o efektownych rozwiązaniach dostarczanych w zrównoważony sposób. Zapewniając niezawodną pracę przez całą dobę, produkty pozwalają zachować niskie koszty eksploatacji i oferują inteligentne funkcje ułatwiające zarządzanie ekranem, takie jak programowalne czasy włączenia i wyłączenia ekranu, co zmniejsza zużycie energii poza godzinami pracy sklepu.

 


[1] Respondenci badani w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.