Eurowag analizuje nowe trendy w branży transportowej
Cyfryzacja i zielona mobilność w centrum uwagi
Pandemia COVID-19 oraz Brexit doprowadziły do zwiększenia złożoności transportu długo-dystansowego. „W ciągu pierwszych kilku tygodni stycznia tego roku byliśmy świadkami wyraźnego spadku liczby zleceń realizowanych przez ciężarówki przejeżdżające przez kanał La Manche. Sytuacja wkrótce się ustabilizowała, ale nadal istnieje obciążenie administracyjne, w tym odprawa celna w formie papierowej i procedury zwrotu podatku” – mówi dyrektor generalny i prezes Eurowagu, Martin Vohánka.
Pandemia potwierdziła również, że główne trendy w logistyce w najbliższych latach będą koncentrować się na cyfryzacji i zielonej mobilności. Gwałtowny wzrost handlu elektronicznego stworzył presję na szybsze i bardziej efektywne dostawy.
Przyszłość leży w paliwach alternatywnych i elektromobilności
Europa w coraz większym stopniu wycofuje się z paliw kopalnych i zamiast tego poszukuje alternatywnych źródeł energii. Jest to ściśle związane z Europejskim Zielonym Ładem, w którym UE postawiła sobie za cel zostanie pierwszym neutralnym dla klimatu kontynentem do 2050 r. Strategia przewiduje 90-procentową redukcję emisji z transportu – powinno to zostać osiągnięte w dużej mierze poprzez przejście na paliwa alternatywne.
W przypadku transportu długodystansowego, skroplony gaz ziemny (LNG), a w perspektywie długoterminowej wodór, wydaje się być najbardziej obiecującą i realną alternatywą dla oleju napędowego. W logistyce miejskiej z pewnością rozwinie się rynek pojazdów elektrycznych.
„Odsetek pojazdów napędzanych alternatywnymi układami napędowymi w naszych flotach pozostaje niewielki w porównaniu z tradycyjnymi silnikami, ale uważamy, że w ciągu najbliższych 2-3 lat proporcja ta ulegnie zmianie” – mówi Vohánka. Eurowag planuje skupić się w pierwszej kolejności na LNG, ze względu na szybko rozwijającą się sieć europejską. Obecnie w Europie jest 387 stacji paliw LNG. Eurowag chce do końca roku zapewnić paliwa CNG i LNG na 430 alternatywnych stacjach paliw. Ponadto, niedawna inwestycja Eurowag w Last Mile Solutions, największą niezależną platformę e-mobilności w Europie, potwierdza duże zaangażowanie firmy w rynek pojazdów elektrycznych.
„Nasi klienci z sektora transportu zmienili swoje podejście do paliw alternatywnych, takich jak LNG, i w ostatnich latach stali się znacznie bardziej otwarci. Wpływają na to działania krajów, jak na przykład zwolnienie pojazdów na gaz ziemny od opłat drogowych w Niemczech. Zielona mobilność jest również od dawna przedmiotem dyskusji w krajach skandynawskich i w Europie Zachodniej. Jesteśmy teraz świadkami pojawienia się tego trendu w pozostałej części Europy” – wyjaśnia Martin Vohánka.
O firmie EUROWAG
Z historią obejmującą 25 lat innowacji, EUROWAG jest najszybciej rozwijającym się dostawcą zintegrowanych rozwiązań mobilnych w Europie. Celem firmy jest ułatwienie życia operatorom komercyjnego transportu drogowego i dostarczanie im przystępnych cenowo rozwiązań odpowiadających ich potrzebom biznesowym. Niezależnie od tego czy chodzi o paliwo, opłaty drogowe, zwrot podatku, zarządzanie flotą, usługi finansowe czy proste porady – EUROWAG chce pomóc klientom z sukcesem zarządzać ponad 350 000 pojazdów w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.eurowag.com.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.