Eurowag znalazł się w prestiżowym indeksie FTSE 250 na londyńskiej giełdzie
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Spółka założona przez czeskiego właściciela – Martina Vohánkę, została włączona do indeksu giełdowego FTSE 250 na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Eurowag spełnił kryterium kapitalizacji rynkowej spółek i znalazł się na liście tuż obok marek takich jak: Aston Martin i Marks & Spencer.
Eurowag, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań transportu drogowego w Europie został uwzględniony w indeksie giełdowym FTSE 250. Prestiżowe notowanie na londyńskim parkiecie oparte jest na kapitalizacji rynowej spółek. Eurowag został założony przez czeskiego przedsiębiorcę Martina Vohánkę, który jest większościowym udziałowcem spółki.
Eurowag ramię w ramię ze spółkami o światowej renomie
Firma, niecały rok temu, w październiku 2021 roku, zadebiutowała na giełdzie w Londynie (London Stock Exchange – LSE), pod nazwą W.A.G. Payment Solutions. W tym tygodniu, firma zajęła miejsce Frasers Group w FTSE 250, notowaniu podlegającemu kwartalnej aktualizacji. W rankingu zostały uwzględnione także marki takie jak: Aston Martin czy Marks & Spencer.
„Dołączenie do FTSE 250 to kamień milowy umacniający pozycję Eurowag jako spółki giełdowej. Jestem przekonany, że dzięki naszym najnowocześniejszym technologiom, szerokiemu portfolio usług i silnemu profilowi finansowemu, jesteśmy doskonale przygotowani do dalszego aktywnego rozwoju i budowania na tych fundamentach“ – komentuje Martin Vohánka, założyciel i dyrektor generalny Eurowag.
Firma skupia się na dalszym rozwoju
Eurowag niedawno opublikował podsumowanie wyników za pierwszą połowę tego roku. Spółka osiągnęła trwały i przekonujący wzrost, czym potwierdziła swoje średnioterminowe perspektywy finansowe. Eurowag tworzy produkty i gwarantuje usługi międzynarodowym firmom transportowym. Jej unikalne rozwiązania technologiczne pomagają przewoźnikom w digitalizacji i zwiększeniu wydajności oraz rentowności. Firma ma również na celu pomoc w zredukowaniu wpływu transportu komerycjnego na środowisko i wsparcie w przejściu na niskoemisyjną mobilność.

Raport Bitget Wallet ujawnia, że gry i podróże to główne obszary w których płacimy kryptowalutami

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.