Eurowag znalazł się w prestiżowym indeksie FTSE 250 na londyńskiej giełdzie
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Spółka założona przez czeskiego właściciela – Martina Vohánkę, została włączona do indeksu giełdowego FTSE 250 na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Eurowag spełnił kryterium kapitalizacji rynkowej spółek i znalazł się na liście tuż obok marek takich jak: Aston Martin i Marks & Spencer.
Eurowag, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań transportu drogowego w Europie został uwzględniony w indeksie giełdowym FTSE 250. Prestiżowe notowanie na londyńskim parkiecie oparte jest na kapitalizacji rynowej spółek. Eurowag został założony przez czeskiego przedsiębiorcę Martina Vohánkę, który jest większościowym udziałowcem spółki.
Eurowag ramię w ramię ze spółkami o światowej renomie
Firma, niecały rok temu, w październiku 2021 roku, zadebiutowała na giełdzie w Londynie (London Stock Exchange – LSE), pod nazwą W.A.G. Payment Solutions. W tym tygodniu, firma zajęła miejsce Frasers Group w FTSE 250, notowaniu podlegającemu kwartalnej aktualizacji. W rankingu zostały uwzględnione także marki takie jak: Aston Martin czy Marks & Spencer.
„Dołączenie do FTSE 250 to kamień milowy umacniający pozycję Eurowag jako spółki giełdowej. Jestem przekonany, że dzięki naszym najnowocześniejszym technologiom, szerokiemu portfolio usług i silnemu profilowi finansowemu, jesteśmy doskonale przygotowani do dalszego aktywnego rozwoju i budowania na tych fundamentach“ – komentuje Martin Vohánka, założyciel i dyrektor generalny Eurowag.
Firma skupia się na dalszym rozwoju
Eurowag niedawno opublikował podsumowanie wyników za pierwszą połowę tego roku. Spółka osiągnęła trwały i przekonujący wzrost, czym potwierdziła swoje średnioterminowe perspektywy finansowe. Eurowag tworzy produkty i gwarantuje usługi międzynarodowym firmom transportowym. Jej unikalne rozwiązania technologiczne pomagają przewoźnikom w digitalizacji i zwiększeniu wydajności oraz rentowności. Firma ma również na celu pomoc w zredukowaniu wpływu transportu komerycjnego na środowisko i wsparcie w przejściu na niskoemisyjną mobilność.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.