ExpertSender wystartował i odniósł sukces w dobie kryzysu - case study z Polski
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Może się wydawać, że największe kłopoty w trudnych czasach mogą mieć te najmłodsze firmy, które debiutują na rynku, jednak to właśnie one mają największe możliwości, żeby szybko adaptować się do warunków. Przykładem tego jest firma ExpertSender, która dostarcza narzędzie do wysyłki kampanii marketingowych online na całym świecie od 2009 roku.
Globalny sukces po trudnych początkach
Prace nad platformą przypadły na czas kryzysu, dlatego pierwotne założenia musiały być zmienione. Trudno w takim momencie pozyskać zarówno inwestorów, jak i użytkowników, ponieważ zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania marketingowe było bardzo małe. Mimo to doświadczenie zespołu w pracy w międzynarodowych korporacjach i duży potencjał projektu zaowocował rozpoczęciem prac nad narzędziem. Dzięki temu polska firma bez zewnętrznego inwestowania mogła rozpocząć swoją działalność w USA.
Światowy kryzys na początku naszej drogi trochę wszystko skomplikował, ponieważ musieliśmy zmienić grupę odbiorców platformy. Jednak jedna rzecz pozostała niezmienna - celem od początku była Ameryka. Znajomość tego rynku pozwoliła nam przekonać tamtejsze organizacje, żeby zaufały firmie z Polski. Oferowaliśmy nasze narzędzie do darmowych testów. To była ogromna i ryzykowna inwestycja, która na szczęście się opłaciła. Teraz wiedza i doświadczenie zdobyte właśnie tam pozwalają nam oferować konkurencyjny produkt zarówno na rodzimym rynku jak i na całym świecie - dodaje Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender
Po USA przyszedł czas na Rosję, gdzie obecnie ExpertSender jest drugim najczęściej wybieranym narzędziem do wysyłki maili. Kolejne były też Chiny, Brazylia i Polska. Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a 2019 rok był dla niej rekordowy, ponieważ przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.
ExpertSender: technologia i produkt
Platforma według początkowych założeń miała mieć zestaw różnych możliwości, ale ze względu na zmianę biznesową musieliśmy wybrać i dopracować najważniejsze funkcjonalności systemu. Jak się później okazało właśnie to przygotowanie było kluczem do sukcesu. Dodatkowo przed startem systemu testowali go klienci. Wszystko było sprawdzone i to na wielu milionach wysłanych maili na wersji beta. - dodaje Łukasz Kalita, Dyrektor ds. Technologicznych w ExpertSender
Dziś platforma dostarcza wysoce spersonalizowane, oparte na dużej ilości danych kampanie marketingowe za pomocą takich kanałów jak: e-maili, SMS, powiadomienia w aplikacjach mobilnych, czy pop-upy na stronach internetowych. To przekłada się na 20 miliardów wiadomości przesyłanych rocznie. Największym beneficjentem tego rozwiązania jest e-commerce. Dzięki niemu przychody sklepów on-line w takich branżach jak: odzież i moda, elektronika, kosmetyki, gastronomia, motoryzacja, czy usługi transportowe rosną nawet kilkadziesiąt procent.
Dodatkowo platforma została przygotowana z myślą o firmach, które posiadają duże bazy danych lub prowadzą wysoko wolumenowe kampanie mailowe , dlatego zarówno kiedyś jak i dziś jest niezwykle stabilna. Stale jest też rozwijana w takich obszarach jak: personalizacja, chatboty, czy mobile.
Pracownicy kluczem do sukcesu
ExpertSender to też ponad 100 pracowników na całym świecie, którzy odpowiadają za kontakt z klientem. To wysokiej klasy eksperci z Polski, Brazylii, Rosji, Chin i innych miejsc na świecie, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu w branży marketingowej i technologicznej potrafią doradzić klientowi co jest dla niego najlepszym rozwiązaniem. To też osoby, które przeszły z dużych międzynarodowych korporacji, ponieważ chcą pracować dla polskiej firmy i rozwijać ją na całym świecie.
Nasz zespół to osoby, które od wielu lat tu pracują. To doświadczeni specjaliści, którzy najlepiej znają platformę i jej możliwości, a co więcej z całych serc w nią wierzą. Właśnie to bezpośrednio przekłada się na satysfakcję naszych klientów, którzy wiedzą, że jesteśmy dla nich wsparciem i zawsze mogą na nas polegać. Dzięki temu systematycznie ich przybywa, a my razem z naszymi klientami co roku notujemy coraz lepsze wyniki i wysyłamy coraz więcej wiadomości - podsumowuje Anna Flis, Dyrektor Operacyjny w ExpertSender
Rysunek 1 – najważniejsze wydarzenia w firmie ExpertSender
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości Krzysztofa Jareckiego, Łukasza Kality i Anny Flis można pobrać tutaj.
ExpertSender jest prekursorem kampanii e-mail z ponad 11-letnim doświadczeniem. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za pomocą wysyłki kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answear, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, National Geographic, wakacje.pl, nocowanie.pl.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
40 lat wydajności: prezentacja technologii Patriot na targach CES 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.