Komunikaty PR

Finał 14. edycji kampanii „Pływam bez promili”

2020-09-03  |  10:55
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

W Polsce co roku w wypadkach nad wodą ginie kilkaset osób. Ryzyko utonięcia jest w naszym kraju dwukrotnie wyższe niż w pozostałych państwach Unii Europejskiej. Dlatego powstała kampania “Pływam bez promili”, która od 14 lat edukuje Polaków na temat bezpieczeństwa nad wodą, a tegoroczne działania kampanii spotkały się z dużym zainteresowaniem.

Polakom nad wodą wciąż brakuje wyobraźni. Niestety, tylko w okresie ostatnich trzech miesięcy utonęło aż 246 osób (czerwiec - 60, lipiec - 86, sierpień - 100), w tym blisko 30% pod wpływem alkoholu. Te statystyki wyraźnie pokazują, że edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa nad wodą jest niezbędna, a odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest kampania “Pływam bez promili”.

W tym roku wystartowała 14. edycja naszej akcji. Kampania rozpoczęła się 24 czerwca spotkaniem z dziennikarzami. Na konferencji obecni byli wszyscy Ambasadorzy akcji oraz Kinga Czerwińska z Komisariatu Rzecznego Policji.

  • Kampania “Pływam bez promili” jest bardzo ważnym elementem edukacji. Trzeba nieustannie uczyć Polaków, że woda to groźny żywioł i trzeba mieć do niej respekt. Wakacje to taki czas, kiedy zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, spożywamy też alkohol nieodpowiedzialnie. Takie lekkomyślne zachowanie często bywa groźne, co pokazują tegoroczne statystyki. Jesteśmy jednak pewni, że z każdą kolejną edycją naszej akcji docieramy do coraz szerszego grona naszych rodaków i dzięki nam udaje się uniknąć wielu tragedii. A każde uratowane życie i zdrowie jest bezcenne - mówi Elżbieta Kwiecińska - Prysłopska, organizator kampanii.

W tym roku do akcji dołączyli nowi Ambasadorzy:

  • Marta Walczykiewicz - kajakarka, srebrna medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016), wielokrotna mistrzyni Polski i świata,

  • Maks Żakowski – mistrz Polski w kitesurfingu,

  • Agnieszka Kobus-Zawojska – brązowa medalistka igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro (2016) w wioślarstwie,

  • Filip Orłowski, instruktor ratownictwa, wicemistrz Europy w ratownictwie wodnym

Cieszymy się, że w tym roku do Partnerów kampanii dołączyła Fundacja Ratownictwa i Sportów Wodnych Rescuehouse.

Jest nam niezmiernie miło, że udało nam się nawiązać intensywną współpracę z Komendą Rzeczną Policji w Warszawie, Białostockim WOPR, Nadgoplańskim WOPR, WOPR Włocławek, WOPR Kielce, WOPR Konin, WOPR Tomaszów Mazowiecki, WOPR Żyrardów, WOPR Piekary, WOPR Rawa Mazowiecka, Szkołą Żeglarską Morka, Szkołą Ratownictwa Podwodnik, WGSR Wrocław, Ratownictwem Wodnym GPI Sandomierz, Komendą Miejską Policji w Szczecinie, Komisariatem Policji we Wrocławiu, OSP ORW Opole, Centrum Nurkowania Ticada, Kajakiem po Welu, Kajakiem Słupia, Akademią Zdrowia Neptun, Akademią Żeglarską White Ribbon, Nadbużańskim Centrum Turystyki Kajakowej z Drohiczyna, Podhale Rescue Team oraz Przystanią Wenecką Żnin.

Przez całe lato skutecznie docieraliśmy z materiałami edukacyjnymi do szerokiego grona osób wypoczywających nad wodą. Warto dodać, że wyprodukowaliśmy i rozdystrybuowaliśmy materiały takie jak:

  • Koszulki: 620 sztuk

  • Butelki Brita: 60 sztuk

  • Koła ratunkowe dla dzieci: 200 sztuk

  • Kominy/buffy: 200 sztuk

  • Plakaty: 500 sztuk

  • Ulotki: 2000 sztuk

  • Naklejki na kajaki: 500 sztuk

  • Naklejki na łódki: 200 sztuk

Zależy nam, aby kwestia bezpieczeństwa nad wodą dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, dlatego nawiązaliśmy współpracę z 75 pływalniami w całej Polsce, gdzie umieszczono plakaty i ulotki kampanii „Pływam bez Promili”. Szczególnie dziękujemy basenom: OSiR Bielawa, Aqua Pil w Pile, Kompleksowi Basenowo-Rekreacyjnemu w Bytowie, Aquadrom Ruda Śląska, GOSiR w Krośnicach, UCSiR Aqua Relaks Moczydło, Regionalnemu Centrum Sportowemu Lubin, Basenowi Złota Rybka Tomaszów Mazowiecki, Namysłowskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji Basen „Delfin”, Parkowi Wodnemu Tarnowskie Góry, Krytej Pływalni "Delfin " w Skoczowie, Parkowi Wodnemu w Świeciu, Oleśnickiemu Kompleksowi Rekreacyjnemu Atol, Basenowi Nakielski Sport.

Zdajemy sobie sprawę, że edukacja społeczeństwa jest procesem długotrwałym, dlatego cierpliwie realizujemy naszą misję. Wierzymy, że nasze skuteczne działania przyczyniają się do rozpowszechniania niezbędnej informacji na temat bezpieczeństwa nad wodą i że dzięki naszej kampanii uświadomimy Polakom, jak ważny jest to temat. O tym problemie nie można milczeć!Dlatego działamy bardzo aktywnie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.