Komunikaty PR

5 wskazówek jak zacząć inwestować w kryptowaluty w 2022 roku

2022-01-31  |  08:30
Biuro prasowe

Rynek kryptowalut kusi możliwością naprawdę wysokich zarobków. Często słyszymy o ogromnych wzrostach wartości poszczególnych kryptowalut, jednak zdarzają się także nagłe korekty. Wiele osób zastanawia się jak zacząć bezpiecznie inwestować w kryptowaluty, nie ryzykując utraty środków. Z myślą o nich eksperci słowackiej firmy Fumbi przygotowali krótki poradnik. 

 

1. Bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu

Inwestując w kryptowaluty, musisz przede wszystkim pomyśleć o bezpieczeństwie. Upewnij się, że wybrałeś wiarygodnego i sprawdzonego partnera. Jeśli firma obiecuje Ci gwarantowane zarobki, to znaczy, że nie jest uczciwa. Kryptowaluty nie tylko rosną, ale ich kurs czasem także spada. Nikt nie zagwarantuje Ci pewnego zysku. Wchodząc na rynek kryptowalut, wybierz poważnego i bezpiecznego partnera, na którym możesz polegać i który w bezpieczny sposób będzie przechowywać Twoje aktywa.

2. Nie komplikuj sprawy

Istnieje wiele portali internetowych, z których możesz czerpać wiedzę o tym, w którą kryptowalutę zainwestować i jak to zrobić. Przydatny będzie blog Fumbi, na którym znajdziesz cotygodniowy przegląd bieżących wydarzeń.

Kiedy już zdecydujesz, w które kryptowaluty zainwestować, powinieneś również zastanowić się, dlaczego wybrana kryptowaluta została opracowana i jaki jest jej cel. Nie każdy, kto wprowadza swoją kryptowalutę, dostarcza również unikalne rozwiązanie i wartość. Jeśli kryptowaluta jest wprowadzana na rynek za pośrednictwem struktury MLM lub systemu, który obiecuje natychmiastowy zysk, to może to być po prostu klasyczny schemat Ponziego. Dlatego ostrożność jest zawsze zalecana.

W 2022 roku możemy spodziewać się kontynuacji trendu rozwoju w zakresie gier blockchain, Metaverse i ich ulepszonej interakcji z Web 3.0. Równocześnie przewiduje się wdrożenie dowodu z wiedzą zerową (zero-knowledge protocol), który powinien zwiększyć ochronę prywatności w ramach publicznych blockchainów. Warto więc inwestować w projekty, które mają potencjał rozwoju w tych obszarach.

Jeśli nie masz czasu, aby zagłębić się w ten temat, najbezpieczniej zdać się na ekspertów. Na rynku istnieją usługi pozwalające kupić całe portfolio kryptowalut wybranych przez ekspertów. Wtedy przekazujesz jedynie środki, a firma kupuje w Twoim imieniu aktywa. 

3. Nie licz na szybkie zyski 

Postrzegaj kryptowaluty jako długoterminowe narzędzie inwestycyjne, a nie okazję do szybkiego zarobku. Szybka kapitalizacja kusi wiele osób, jednak jest to obarczone ryzykiem. Spójrz na swoją inwestycję w kryptowaluty jako na długoterminową strategię finansową i staraj się poddawać swoje depozyty ponownej ocenie przynajmniej co trzy do pięciu lat.

4. Dywersyfikuj ryzyko

Nie polegaj na tylko jednej kryptowalucie — zamiast tego zminimalizuj ryzyko i kup cały portfel kryptowalut. Możesz wybrać kilka aktywów i wpłacać kwoty na podstawie ich kapitalizacji rynkowej i potencjału. Możesz także umieścić pieniądze w pasywnych funduszach, które inwestują w konkretny rynek jako całość. Historycznie osiągały one wyższe zyski w porównaniu z funduszami z aktywną kontrolą. 

5. Nie czekaj na lepszą okazję

Mimo że rynek kryptowalut znany jest ze swoich wahań, jego ogólna wartość wciąż rośnie. Na początku 2021 roku kapitalizacja rynku kryptowalut wynosiła 670 miliardów euro, a w ciągu roku wzrosła o 186%, osiągając wartość 1,928 biliona euro. Wartość Bitcoina na początku roku wynosiła 24 165 euro, natomiast na koniec 40 897 euro. Juraj Forgács, CEO Fumbi, przewiduje, że Bitcoin może osiągnąć wartość 400 000 euro w ciągu najbliższych czterech lat. Dlatego warto zainwestować kryptowaluty już teraz. 

Jeśli nie wiesz, kiedy kupować, możesz dokonywać regularnych inwestycji. Powtarzanie mniejszych miesięcznych inwestycji jest mądrą strategią, dzięki której zmniejszasz ryzyko zakupu w złym momencie, gdy ceny są stosunkowo wysokie. Rynek kryptowalut ma niezrównany potencjał wzrostu, ale również możliwość wahań wartości. Dlatego mądrze jest obniżyć ryzyko poprzez uśrednianie cen zakupu. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:30

Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń

W czasach, gdy coraz więcej codziennych transakcji przenosi się do świata online, bezpieczeństwo kont bankowych jest absolutnym priorytetem. Zachowanie ostrożności podczas logowania jest
Finanse Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
2024-06-30 | 22:00

Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?

Coraz więcej mówi się o rencie dożywotniej, czyli hipotece odwróconej w modelu sprzedażowym. Zazwyczaj, gdy chcemy kupić nieruchomość, to udajemy się do banku
Finanse Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?
2024-06-27 | 01:00

Co dalej z wykorzystaniem funduszy unijnych w ramach FENG 2021-2027?

Jak podało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, w ramach wykorzystania środków unijnych z programów na lata 2021-2027 podpisano do 2 czerwca br. umowy na realizację 3 974

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.