Komunikaty PR

54 proc. konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży.

2022-12-16  |  12:00
Biuro prasowe

Okres wyprzedażowo-zakupowy wciąż trwa, jednak konsumenci równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday nastawiają się na noworoczne obniżki cen.  Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022 – 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie.

Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.

W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak: elektronika (53 proc.), zabawki dla dzieci (47 proc.), odzież i dodatki (47 proc.).

Targetowanie na YouTube zwiększy efektywność

Raport uwzględnia jeszcze jeden kluczowy aspekt – reklamy napędzające sprzedaż. To właśnie one sugerują konsumentom z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów.

Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube. YouTube Ads, wymaga środków, które łatwiej wygospodarować mniejszym markom bez dużych budżetów, które są charakterystyczne dla reklam telewizyjnych.

Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się więc precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach jakie przeglądają. Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45 proc. badanych) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto użytkownicy (40 proc.) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.