54 proc. konsumentów wyczekuje styczniowych wyprzedaży.
Okres wyprzedażowo-zakupowy wciąż trwa, jednak konsumenci równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday nastawiają się na noworoczne obniżki cen. Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022 – 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie.
Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.
W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w online będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak: elektronika (53 proc.), zabawki dla dzieci (47 proc.), odzież i dodatki (47 proc.).
Targetowanie na YouTube zwiększy efektywność
Raport uwzględnia jeszcze jeden kluczowy aspekt – reklamy napędzające sprzedaż. To właśnie one sugerują konsumentom z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów.
Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube. YouTube Ads, wymaga środków, które łatwiej wygospodarować mniejszym markom bez dużych budżetów, które są charakterystyczne dla reklam telewizyjnych.
Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się więc precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach jakie przeglądają. Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45 proc. badanych) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie. Ponadto użytkownicy (40 proc.) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.
![73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_618847561,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
73% firm zachęca pracowników do proekologicznych zachowań
![Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_862801532,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Gdzie nie logować się na konto bankowe? Świadomość potencjalnych zagrożeń
![Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_761024793,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak zarobić na mieszkaniu i wciąż w nim mieszkać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.