Komunikaty PR

ACARTUS SA podsumowuje finansowo 2020 rok

2021-06-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Osiecka
INTRO PR

Solna 21
47-400 Racibórz
e.osiecka|intropr.pl| |e.osiecka|intropr.pl
797479102
intropr.pl

W naznaczonym pandemią 2020 r. Grupa Kapitałowa ACARTUS, którą tworzą biura rachunkowe w Jastrzębiu-Zdroju, Raciborzu i Gdyni, uzyskała ponad 3,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. To mniej o 14,6 proc. w porównaniu do 2019 r. Poprawiły się wskaźniki rentowności i płynności finansowej spółki.

 

Grupa Kapitałowa ACARTUS SA opublikowała skonsolidowany raport za 2020 r.

Przychody ze sprzedaży w Grupie Kapitałowej ACARTUS wyniosły w 2019 r. ponad 4,5 mln zł, a zyski ze sprzedaży były na poziomie 316 tys. zł. W 2020 r. przychody ACARTUS SA wyniosły ponad 3,8 mln zł, a zyski ze sprzedaży przekroczyły 125 tys. zł. Pomimo spadku obrotów i zysków, spółka poprawiła wskaźniki rentowności (za 2020 r. na poziomie 7,08 proc.) i płynności finansowej. Największym kosztem pozostają koszty pracy, które stanowią ok. 70 proc. przychodów.

 

– Obniżenie obrotów w ubiegłym roku to przede wszystkim rezultat zakończenia współpracy z dużym podmiotem, który zdecydował się na utworzenie własnego działu księgowości. Dla zminimalizowania skutków wprowadziliśmy działania obniżające koszty – tłumaczy Piotr Piekarski, prezes ACARTUS SA.

 

Grupa Kapitałowa ACARTUS SA kontynuuje proces odchodzenia od dokumentacji papierowej na rzecz elektronicznej. Nieustannie stara się też pozyskiwać nowych klientów również za granicą m.in. z Czech, Słowacji i Skandynawii.

 

– Pandemia spowodowała zamknięci gospodarki oraz zamknięcie granic, dlatego nasze plany pozyskiwania klientów ze Skandynawii zostały zawieszone w czasie. W Czechach nasza spółka zaistniała już dużo wcześniej i stamtąd stale trafiali do nas klienci, ale w ostatnim okresie, ze względu na pandemię, pozyskiwanie stało się zdecydowanie trudniejsze – mówi prezes Piotr Piekarski.

 

Możliwości poszerzenia zagranicznych kontaktów spółka dostrzega we współpracy ze światowym stowarzyszeniem księgowych BKR International z siedzibą w Nowym Jorku. Niezmiennie też podnosi jakość świadczonych usług we wszystkich obszarach swej księgowo-kadrowej działalności. – Wszystko po to, aby poprawić wydajność pracy i tym samym zwiększyć zyski, a nasze biura rachunkowe, aby były konkurencyjne na rynku usług księgowo-kadrowych – dodaje Piotr Piekarski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Emeryci coraz lepiej spłacają zadłużenie Biuro prasowe
2021-10-25 | 08:00

Emeryci coraz lepiej spłacają zadłużenie

Zadłużenie emerytów spada. Jeszcze w styczniu tego roku wynosiło 6,4 mld zł, a obecnie 5,9 mld zł. Seniorom pomaga trzynasta emerytura, zmiana w postawie wnuków, którzy
Finanse Nieczystość. Za zasłoną biznesu, we wnętrzu człowieka
2021-10-21 | 13:30

Nieczystość. Za zasłoną biznesu, we wnętrzu człowieka

Czy nieczystość w biznesie to synonim skuteczności? Czy sukces usprawiedliwia ofiary? Co możemy zrobić w kwestii zmian klimatu, zanieczyszczenia środowiska? Jak wpływa na nas cyfrowa
Finanse Zarabianie na nieruchomościach – co się dzisiaj opłaca?
2021-10-18 | 01:00

Zarabianie na nieruchomościach – co się dzisiaj opłaca?

Zarabianie na nieruchomościach – co się dzisiaj opłaca?   Patrząc obiektywnie na rynek inwestycyjny okazuje się, że nieruchomości to doskonałe miejsce na ulokowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Wykluczenie Huaweia z polskiego rynku może wywołać ostrą reakcję Chin. Łańcuchy dostaw dla fabryk będą zagrożone [DEPESZA]

– To będzie jeden z najważniejszych papierków lakmusowych polskich intencji w stosunku do Chin – mówi prof. Bogdan Góralczyk z Centrum Europejskiego UW, oceniając prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Projekt, który w ocenie rynku telekomunikacyjnego stał się narzędziem politycznych rozgrywek, zawiera zapisy pozwalające wykluczyć z polskiego rynku firmy technologiczne na podstawie kryteriów narodowościowych. W ocenie ekspertów są one wprost wymierzone w chiński koncern technologiczny Huawei, a ich uchwalenie może zaszkodzić polskim relacjom gospodarczym z Państwem Środka.

Motoryzacja

Podwyżki cen paliw, prądu i gazu najwyższe od kilkunastu lat. W przyszłym roku wzrosną nawet o 30–40 proc.

Na globalnych rynkach rosną ceny surowców energetycznych, a to pociąga za sobą podwyżki detalicznych cen prądu czy gazu. Od października więcej płacą klienci PGNiG, a koncern zapowiada kolejne wnioski o zatwierdzenie wyższych taryf, które będą obowiązywać od nowego roku. Więcej muszą płacić m.in. mieszkańcy Włoch, Francji czy Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że przeciętne gospodarstwo domowe w UE wyda w tym roku na gaz od 800 do 1150 euro więcej niż przed rokiem. Drożeją też paliwa – na Węgrzech za benzynę trzeba płacić blisko 30 proc. więcej niż rok temu, w Polsce w październiku wzrost cen za paliwo wyniósł już 34 proc. r/r.

Handel

Opakowania po chipsach, słodyczach i zupkach instant mogą posłużyć do produkcji mebli. Najczęściej trafiają jednak do złego worka na śmieci

Polacy zużywają rokrocznie ok. 32 tys. ton elastycznych opakowań z tworzyw sztucznych, takich jak folie po chipsach, słodyczach czy zupkach instant. Zwykle konsumenci wyrzucają je nie tam, gdzie trzeba, czyli do odpadów zmieszanych zamiast do żółtego worka na śmieci. W efekcie tylko niewielki odsetek trafia później do recyklingu. Tę proporcję ma odwrócić uruchomiony właśnie program ReFlex, który jest unikalny nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Jego celem jest to, aby do 2025 roku zbierać i poddawać recyklingowi co najmniej 50 proc. elastycznych opakowań wprowadzanych do obrotu. Odpowiednio przetworzone mogą później znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle budowlanym, transportowym czy meblarskim.

Media i PR

Hybrydowa formuła może zdominować rynek konferencji i spotkań również po pandemii. Do nowych realiów przekonali się zarówno organizatorzy, jak i dziennikarze

Branża eventowa jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Kiedy większość wydarzeń została odwołana ze względu na reżim sanitarny, branża ekspresem przeniosła się do online’u, a agencje i ich klienci przeszli przyspieszony kurs digitalizacji. Z raportu „Digital Event 2020/21” wynika, że największą popularnością cieszyły się realizowane w formule online webinary, szkolenia i konferencje. Choć część z nich prawdopodobnie zostanie utrzymana w tym formacie także po wygaszeniu pandemii, to organizatorzy chętnie wracają do tradycyjnych spotkań.