Alsendo jedną z najbardziej wartościowych spółek technologicznych w regionie CEE
Firma Alsendo została wyróżniona w najnowszej odsłonie raportu Digital Champions CEE 2022. Firma znalazła się w gronie 100 najbardziej wartościowych spółek technologicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne zestawienie prezentuje firmy budujące cyfrową gospodarkę m.in. w branżach, takich jak: e-commerce, SaaS, czy FinTech.
Fundacja Digital Poland przygotowała zestawienie Digital Champions CEE, czyli przegląd najbardziej wartościowych spółek technologicznych. Do grona najlepszych, dołączyła również drugi rok z rzędu Grupa Alsendo (właściciel serwisów wysyłkowych Apaczka.pl, Sendit.pl, Innoship.com, Zaslat.cz), plasując się na 81 miejscu.
- Wyróżnienie w tegorocznej edycji raportu to dla nas ukoronowanie mijającego 2022 oraz zwieńczenie podejmowanych przez nas wysiłków na rzecz budowania technologicznych rozwiązań z zakresu logistyki przesyłek dla branży e-commerce. To także potwierdzenie liderskiej roli Grupy Alsendo na rynku rozwiązań wysyłkowych dla firm w rejonie CEE – mówi Aleksandra Zawadzka, CFO/Board Member w Alsendo.
Do grona Digital Champions zaliczane są firmy, dla których główne środki przychodu stanowią zyski z produktów i usług oferowanych online, a także sprzedaż za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Eksperci wartość spółek określają m.in. pod kątem finansowym – aktualnych notowań, benchmarków rynkowych, wskaźników EBITDA czy przychodów.
Polska kolejny rok z rzędu plasuje się na pierwszym miejscu, utrzymując najwyższą wartość kapitalizacji (23 mld USD) i liczbę spółek (42), a wraz z pozostałymi liderami rynku tj. Estonią i Rumunią ich łączną wartość szacuje się na blisko 48 mld USD.
Raport dostępny jest do pobrania tutaj: https://digitalpoland.org/publikacje

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.