Aplikacja DotBee udostępniła multiwalutową kartę

Provema Sp. z o.o.
Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl
DotBee – aplikacja finansowa oferująca płatności mobilne, szybkie przelewy i możliwość opłaty bilet na parking czy komunikację miejską – udostępniła również swoim użytkownikom multiwalutową kartę płatniczą.
Karta wielowalutowa to karta debetowa, przy użyciu której można płacić nie tylko w złotówkach, ale także w walutach obcych (np. w euro, dolarach USA czy funtach szterlingach) zakupy za granicą. Bardzo często nie ponosząc kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji.
Jak informuje DotBee karta multiwalutowa dostępna jest wyłącznie dla zweryfikowanych użytkowników aplikacji poprzez KYC. W aplikacji dostępny jest przelicznik walut pozwalający użytkowników poznać koszt dokonuje transakcji niezależnie czy będzie to płatność wykonana kartą za granica kraju czy internetowe zakupy.
Aktywowanie karty nie jest skomplikowane. Należy pobrać aplikację z google play, app store lub app gallery, założyć konto, a następnie przejść proces weryfikacji. Pozytywna weryfikacja umożliwia aktywowanie wirtualnej karty płatniczej, którą można następnie dodać do Gpay lub Apple Wallet.
Jak działa karta wielowalutowa? Płacąc kartą DotBee za granicą rzeczywiście wykorzystywane są środki dostępne w aplikacji. Płacąc za rachunek np. w euro karta rozpozna walutę transakcji i odpowiednio ja zaksięguje.
Większość operatorów prowadzi rachunki w najbardziej popularnych walutach - EUR, USD, GBP czy CHF. Jak będą rozliczane transakcje dokonane w innych walutach? Użytkownik DotBee może zweryfikować koszt operacji przed dokonaniem transakcji korzystając właśnie z wcześniej wspomnianego przelicznika walut.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.