Komunikaty PR

Łatwy i bezpieczny proces płatności w trakcie zakupów online - tak sądzą Polacy

2021-10-06  |  11:00
Biuro prasowe

Prosty sposób płatności ma znaczący wpływ na ocenę procesu zakupowego online oraz wybór konkretnego e-sklepu dla 20 proc. Polaków wynika z badania E-commerce w Polsce w 2021, przeprowadzonego przez Gemius. Z kolei różne dostępne formy płatności wpływają na wiarygodność sklepu podczas pierwszych zakupów według 22 proc. respondentów. Ze względu na towarzyszące pandemii obostrzenia w sieci kupuje coraz więcej osób, a dla 13 proc. to właśnie kanał online stał się pierwszym wyborem. Na co i dlaczego zwracają uwagę Polacy podczas dokonywania zakupów przez internet i jakie znaczenie mają przy tym formy płatności? 

- Raport Gemius, jak co roku, umożliwia  szerokie spojrzenie na zmiany zachodzące w e-commerce. Tegoroczne opracowanie jest jeszcze ciekawsze, ponieważ pozwala przeanalizować wpływ pandemii na branżę. Wyniki raportu pokazały, że ponad połowa badanych zamierza dalej kupować online tak samo często jak podczas pandemii. Zestawiając to z szybko rosnącą liczbą sklepów internetowych, mamy klarowny sygnał dla e-sprzedawców: jest o co walczyć, ale trzeba skupić się na szczegółach, czyli głównie płatnościach online, bo to finalizacja koszyka zakupowego jest jednym z najważniejszych punktów w procesie zakupowym i od niego zaczyna się sukces e-sklepu – komentuje Paweł Działak, CEO Tpay.

Za pośrednictwem jakiego urządzenia Polacy robią zakupy w sieci? Na pierwszym miejscu nadal plasuje się laptop, ale niedaleko za nim jest smartfon – korzysta z nich odpowiednio  78- i 76 proc. ankietowanych. Dalej mamy komputer stacjonarny (51 proc.), tablet (24 proc.) i na końcu czytnik e-book (3 proc.). Podczas zakupów w sieci, dla Polaków istotne jest jednak nie tylko samo urządzenie, ale również dostępność różnych form płatności, na które wskazała ponad połowa respondentów (53 proc.). Dywersyfikacja metod płatności wpływa również na wiarygodność e-sklepu – tak uważa 22 proc. internautów.  Ważne jest także bezpieczeństwo podczas transakcji – w obawie o ten aspekt aż 18 proc. Polaków deklaruje, że nie robi zakupów online, a zapewnienie bezpieczeństwa płatności przekonałoby do zmiany decyzji 19 proc. badanych.

- Respondenci Gemius wskazali, że chcą kupować online z użyciem smartfonów – takich osób jest o siedem punktów procentowych więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Internautom zależy również na ulubionych metodach płatności i bezpieczeństwie. Współpraca z operatorem płatności to więc znacznie więcej, niż tylko „podpięcie bramki płatniczej”. To wspólne szukanie rozwiązań przyspieszających i ułatwiających zakupy w internecie, a także dbałość o to, by proces płatniczy budził zaufanie i był dostosowany do odpowiedniej grupy wiekowej – dodaje Paweł Działak. 

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, czyli tzw. social commerce, który bije obecnie rekordy popularności w Azji. Trend ten jest zauważalny głównie w najmłodszej grupie konsumenckiej, jednak z czasem to oni będą stanowić główny target dla sprzedawców. Taki model sprzedażowy wymaga jednak odpowiedniej integracji z systemami płatności, co dla niektórych sprzedawców może stanowić pewnego rodzaju przeszkodę.

 - Badanie wyraźnie podkreśla, jak różne są potrzeby internautów w zależności od ich przynależności do grupy wiekowej. Z tego względu  w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy wspólnie z KODA pierwsze w Europie rozwiązanie umożliwiające zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, np. w Messengerze. Zakupy odbywają się wówczas podczas rozmowy z botem, a płatności dokonuje się przy użyciu 6-cyfrowego kodu. To odpowiedź na potrzeby fanów BLIKA, których aktualnie jest najwięcej wśród młodszych pokoleń – podsumowuje Paweł Działak.

Spośród różnych form płatności podczas zakupów online internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności (opcja wskazana przez 70 proc. kupujących). Na drugim miejscu są płatności mobilne, np. BLIK (48 proc.), a dalej przelew tradycyjny (42 proc.) oraz płatność kartą (41 proc.). 

Pełna treść raportu Gemius e-commerce w Polsce w 2021 dostępna jest tutaj

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa Biuro prasowe
2024-04-16 | 10:30

Ponad połowa Polaków ufa instytucjom finansowym w kwestii cyberbezpieczeństwa

Badanie „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że większość ankietowanych
Finanse Toyota Bank zwiększa maksymalną kwotę Lokaty Plus
2024-04-16 | 08:00

Toyota Bank zwiększa maksymalną kwotę Lokaty Plus

Toyota Bank Polska wprowadza kluczową zmianę w ofercie Lokaty Plus dostępnej w aż 6 wariantach czasowych. Bank zwiększa maksymalną kwotę jednej Lokaty do 100 000 zł. Dzięki ponad
Finanse 5 cech mieszkania pod zakup z myślą o wynajmie krótkoterminowym
2024-04-16 | 01:00

5 cech mieszkania pod zakup z myślą o wynajmie krótkoterminowym

Wraz z rozwojem turystyki w Polsce rośnie popularność apartamentów na wynajem. Obecnie rynek najmu krótkoterminowego przeżywa istny rozkwit. Szacuje się, że do 2030 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Coraz więcej głosów za przesunięciem systemu kaucyjnego na 2026 rok. Pospieszne zmiany mogą wywołać problemy w gminach

System kaucyjny w Polsce, zgodnie z ustawą, powinien zacząć działać od 2025 roku. To sposób na motywowanie konsumentów do zwrotu zużytych butelek i puszek, by zwiększyć poziom recyklingu. Zmniejszy się w ten sposób także ilość zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych przez gminy. Zdaniem ekspertów bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) nowe przepisy mogą oznaczać jednak poważne reperkusje dla gmin. – Odpady pochodzące z systemu kaucyjnego mogą wyciągnąć ze strumieni gminnych ok. 30 proc. najbardziej przychodowego surowca – ocenia  Klaudia Subutkiewicz, dyrektorka Wydziału Gospodarki Odpadami w Urzędzie Miasta Bydgoszczy.

Finanse

Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty

W ostatni piątek, kiedy światowe media zdominował temat planowanego irańskiego ataku na Izrael, ceny złota pobiły kolejny rekord, docierając do poziomu 2,4 tys. dol. za uncję. Inwestorzy, obawiając się o eskalację konfliktu na Bliskim Wschodzie, będą bardzo chętnie trzymać ten kruszec w swoich portfelach, co raczej nie wskazuje na możliwość korekty notowań. Podobnie jak zapowiadane obniżki stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych, i to mimo wyższego od oczekiwań odczytu inflacji w marcu. – Bazowym scenariuszem jest łagodzenie polityki monetarnej, a niskie stopy zazwyczaj sprzyjają wyższym cenom złota – mówi Dorota Sierakowska, analityczka surowcowa z DM BOŚ.

Infrastruktura

Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.