Komunikaty PR

Łatwy i bezpieczny proces płatności w trakcie zakupów online - tak sądzą Polacy

2021-10-06  |  11:00
Biuro prasowe

Prosty sposób płatności ma znaczący wpływ na ocenę procesu zakupowego online oraz wybór konkretnego e-sklepu dla 20 proc. Polaków wynika z badania E-commerce w Polsce w 2021, przeprowadzonego przez Gemius. Z kolei różne dostępne formy płatności wpływają na wiarygodność sklepu podczas pierwszych zakupów według 22 proc. respondentów. Ze względu na towarzyszące pandemii obostrzenia w sieci kupuje coraz więcej osób, a dla 13 proc. to właśnie kanał online stał się pierwszym wyborem. Na co i dlaczego zwracają uwagę Polacy podczas dokonywania zakupów przez internet i jakie znaczenie mają przy tym formy płatności? 

- Raport Gemius, jak co roku, umożliwia  szerokie spojrzenie na zmiany zachodzące w e-commerce. Tegoroczne opracowanie jest jeszcze ciekawsze, ponieważ pozwala przeanalizować wpływ pandemii na branżę. Wyniki raportu pokazały, że ponad połowa badanych zamierza dalej kupować online tak samo często jak podczas pandemii. Zestawiając to z szybko rosnącą liczbą sklepów internetowych, mamy klarowny sygnał dla e-sprzedawców: jest o co walczyć, ale trzeba skupić się na szczegółach, czyli głównie płatnościach online, bo to finalizacja koszyka zakupowego jest jednym z najważniejszych punktów w procesie zakupowym i od niego zaczyna się sukces e-sklepu – komentuje Paweł Działak, CEO Tpay.

Za pośrednictwem jakiego urządzenia Polacy robią zakupy w sieci? Na pierwszym miejscu nadal plasuje się laptop, ale niedaleko za nim jest smartfon – korzysta z nich odpowiednio  78- i 76 proc. ankietowanych. Dalej mamy komputer stacjonarny (51 proc.), tablet (24 proc.) i na końcu czytnik e-book (3 proc.). Podczas zakupów w sieci, dla Polaków istotne jest jednak nie tylko samo urządzenie, ale również dostępność różnych form płatności, na które wskazała ponad połowa respondentów (53 proc.). Dywersyfikacja metod płatności wpływa również na wiarygodność e-sklepu – tak uważa 22 proc. internautów.  Ważne jest także bezpieczeństwo podczas transakcji – w obawie o ten aspekt aż 18 proc. Polaków deklaruje, że nie robi zakupów online, a zapewnienie bezpieczeństwa płatności przekonałoby do zmiany decyzji 19 proc. badanych.

- Respondenci Gemius wskazali, że chcą kupować online z użyciem smartfonów – takich osób jest o siedem punktów procentowych więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Internautom zależy również na ulubionych metodach płatności i bezpieczeństwie. Współpraca z operatorem płatności to więc znacznie więcej, niż tylko „podpięcie bramki płatniczej”. To wspólne szukanie rozwiązań przyspieszających i ułatwiających zakupy w internecie, a także dbałość o to, by proces płatniczy budził zaufanie i był dostosowany do odpowiedniej grupy wiekowej – dodaje Paweł Działak. 

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, czyli tzw. social commerce, który bije obecnie rekordy popularności w Azji. Trend ten jest zauważalny głównie w najmłodszej grupie konsumenckiej, jednak z czasem to oni będą stanowić główny target dla sprzedawców. Taki model sprzedażowy wymaga jednak odpowiedniej integracji z systemami płatności, co dla niektórych sprzedawców może stanowić pewnego rodzaju przeszkodę.

 - Badanie wyraźnie podkreśla, jak różne są potrzeby internautów w zależności od ich przynależności do grupy wiekowej. Z tego względu  w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy wspólnie z KODA pierwsze w Europie rozwiązanie umożliwiające zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, np. w Messengerze. Zakupy odbywają się wówczas podczas rozmowy z botem, a płatności dokonuje się przy użyciu 6-cyfrowego kodu. To odpowiedź na potrzeby fanów BLIKA, których aktualnie jest najwięcej wśród młodszych pokoleń – podsumowuje Paweł Działak.

Spośród różnych form płatności podczas zakupów online internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności (opcja wskazana przez 70 proc. kupujących). Na drugim miejscu są płatności mobilne, np. BLIK (48 proc.), a dalej przelew tradycyjny (42 proc.) oraz płatność kartą (41 proc.). 

Pełna treść raportu Gemius e-commerce w Polsce w 2021 dostępna jest tutaj

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Stare domy pożerają pieniądze seniorów Biuro prasowe
2021-12-07 | 19:00

Stare domy pożerają pieniądze seniorów

National Reverse Mortgage Lenders Association (NRMLA), czyli największa amerykańska organizacja zrzeszająca podmioty oferujące produkty hipoteki odwróconej na tamtejszym rynku
Finanse Święta 2021 bez fajerwerków. Zwłaszcza dla seniorów
2021-12-07 | 18:00

Święta 2021 bez fajerwerków. Zwłaszcza dla seniorów

Z najnowszego Barometru Providenta wynika, że tegoroczne święta będą raczej skromne. Przeciętna polska rodzina wyda na nie średnio 952 zł.[1] To o 200 zł więcej niż w ubiegłym roku,
Finanse W 2022 czeka nas rekordowa waloryzacja emerytur ale też rent dożywotnich
2021-12-02 | 19:00

W 2022 czeka nas rekordowa waloryzacja emerytur ale też rent dożywotnich

W 2022 roku inflacja wywinduje emerytury. Wszystko przez wskaźnik waloryzacji rent i emerytur, który będzie znacznie wyższy niż przewidywano. Zgodnie z wrześniowymi założeniami

Więcej ważnych informacji

Farmacja

W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat

W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej. 

Bankowość

Omicron napędza niepewność na rynkach finansowych. Europejskie indeksy są bardziej narażone na jej skutki [DEPESZA]

– Sytuacja na rynkach finansowych przypomina w tej chwili przejażdżkę kolejką górską, co jest głównie efektem pojawienia się nowej mutacji koronawirusa (Omicron) – mówi Michał Milewski, zarządzający funduszami w Generali Investments TFI. Ta wysoka zmienność na rynkach będzie się utrzymywać, dopóki związany z nowym wariantem szum informacyjny będzie nakręcał strach inwestorów. Na wahania notowań bardziej narażone są indeksy europejskie. W USA więcej jest spółek nowej ekonomii, które są odporniejsze na ewentualne lockdowny w gospodarce. Amerykańscy inwestorzy czekają teraz na zaplanowane na połowę grudnia posiedzenie Fed.

Transport

Blisko 10 mln euro trafi na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich. W styczniu rusza nowy nabór do konkursu dla małych i średnich firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w okresie luty–marzec 2022 roku planuje przeprowadzić nabór do konkursu „Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich”. O dofinansowanie w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego w wysokości do 2 mln euro będą mogły się starać mikro-, małe i średnie firmy. – Chodzi o przedsiębiorców działających nad morzem, na jeziorach, rzekach, ale nie rybaków. Mamy na myśli działalność związaną z turystyką, oczyszczaniem wód, dbaniem o ochronę środowiska w obszarze wodnym – wymienia Monika Karwat-Bury z PARP. Do  rozdysponowania będzie ok. 10 mln euro.

Konsument

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Idea zero waste oraz unijny zakaz wprowadzania m.in. jednorazowych, plastikowych rurek do napojów do obrotu skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo społeczne z Siemianowic Śląskich Eco Value, które wytwarza rurki ze słomy żytniej. Biosłomki są bardziej wytrzymałe niż te z papieru. Firma miesięcznie wytwarza ich ok. 1,7 mln sztuk, łącząc produkcję proekologiczną z misją społeczną. Zatrudnia bowiem przy produkcji osoby z niepełnosprawnościami.