Komunikaty PR

Łatwy i bezpieczny proces płatności w trakcie zakupów online - tak sądzą Polacy

2021-10-06  |  11:00
Biuro prasowe

Prosty sposób płatności ma znaczący wpływ na ocenę procesu zakupowego online oraz wybór konkretnego e-sklepu dla 20 proc. Polaków wynika z badania E-commerce w Polsce w 2021, przeprowadzonego przez Gemius. Z kolei różne dostępne formy płatności wpływają na wiarygodność sklepu podczas pierwszych zakupów według 22 proc. respondentów. Ze względu na towarzyszące pandemii obostrzenia w sieci kupuje coraz więcej osób, a dla 13 proc. to właśnie kanał online stał się pierwszym wyborem. Na co i dlaczego zwracają uwagę Polacy podczas dokonywania zakupów przez internet i jakie znaczenie mają przy tym formy płatności? 

- Raport Gemius, jak co roku, umożliwia  szerokie spojrzenie na zmiany zachodzące w e-commerce. Tegoroczne opracowanie jest jeszcze ciekawsze, ponieważ pozwala przeanalizować wpływ pandemii na branżę. Wyniki raportu pokazały, że ponad połowa badanych zamierza dalej kupować online tak samo często jak podczas pandemii. Zestawiając to z szybko rosnącą liczbą sklepów internetowych, mamy klarowny sygnał dla e-sprzedawców: jest o co walczyć, ale trzeba skupić się na szczegółach, czyli głównie płatnościach online, bo to finalizacja koszyka zakupowego jest jednym z najważniejszych punktów w procesie zakupowym i od niego zaczyna się sukces e-sklepu – komentuje Paweł Działak, CEO Tpay.

Za pośrednictwem jakiego urządzenia Polacy robią zakupy w sieci? Na pierwszym miejscu nadal plasuje się laptop, ale niedaleko za nim jest smartfon – korzysta z nich odpowiednio  78- i 76 proc. ankietowanych. Dalej mamy komputer stacjonarny (51 proc.), tablet (24 proc.) i na końcu czytnik e-book (3 proc.). Podczas zakupów w sieci, dla Polaków istotne jest jednak nie tylko samo urządzenie, ale również dostępność różnych form płatności, na które wskazała ponad połowa respondentów (53 proc.). Dywersyfikacja metod płatności wpływa również na wiarygodność e-sklepu – tak uważa 22 proc. internautów.  Ważne jest także bezpieczeństwo podczas transakcji – w obawie o ten aspekt aż 18 proc. Polaków deklaruje, że nie robi zakupów online, a zapewnienie bezpieczeństwa płatności przekonałoby do zmiany decyzji 19 proc. badanych.

- Respondenci Gemius wskazali, że chcą kupować online z użyciem smartfonów – takich osób jest o siedem punktów procentowych więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Internautom zależy również na ulubionych metodach płatności i bezpieczeństwie. Współpraca z operatorem płatności to więc znacznie więcej, niż tylko „podpięcie bramki płatniczej”. To wspólne szukanie rozwiązań przyspieszających i ułatwiających zakupy w internecie, a także dbałość o to, by proces płatniczy budził zaufanie i był dostosowany do odpowiedniej grupy wiekowej – dodaje Paweł Działak. 

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, czyli tzw. social commerce, który bije obecnie rekordy popularności w Azji. Trend ten jest zauważalny głównie w najmłodszej grupie konsumenckiej, jednak z czasem to oni będą stanowić główny target dla sprzedawców. Taki model sprzedażowy wymaga jednak odpowiedniej integracji z systemami płatności, co dla niektórych sprzedawców może stanowić pewnego rodzaju przeszkodę.

 - Badanie wyraźnie podkreśla, jak różne są potrzeby internautów w zależności od ich przynależności do grupy wiekowej. Z tego względu  w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy wspólnie z KODA pierwsze w Europie rozwiązanie umożliwiające zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, np. w Messengerze. Zakupy odbywają się wówczas podczas rozmowy z botem, a płatności dokonuje się przy użyciu 6-cyfrowego kodu. To odpowiedź na potrzeby fanów BLIKA, których aktualnie jest najwięcej wśród młodszych pokoleń – podsumowuje Paweł Działak.

Spośród różnych form płatności podczas zakupów online internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności (opcja wskazana przez 70 proc. kupujących). Na drugim miejscu są płatności mobilne, np. BLIK (48 proc.), a dalej przelew tradycyjny (42 proc.) oraz płatność kartą (41 proc.). 

Pełna treść raportu Gemius e-commerce w Polsce w 2021 dostępna jest tutaj

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse 5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego Biuro prasowe
2024-12-31 | 11:00

5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego

fot. IBI Polska Rok 2024 przyniósł przedsiębiorcom wyzwania związane z wysokimi stopami procentowymi i trudniejszym dostępem do kredytów bankowych. W takich warunkach
Finanse Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
2024-12-29 | 18:00

Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników

Jednym z najbardziej wartościowych świadczeń pozapłacowych jest ubezpieczenie na życie, które nie tylko wspiera zatrudnionych w trudnych chwilach, ale także buduje wizerunek
Finanse Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
2024-12-27 | 17:00

Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych

Obligacje korporacyjne wyemitowane przez Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. zadebiutowały na rynku Catalyst 29 listopada. Papiery dłużne o wartości 6 mln złotych stanowią pierwszy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.