Komunikaty PR

Łatwy i bezpieczny proces płatności w trakcie zakupów online - tak sądzą Polacy

2021-10-06  |  11:00
Biuro prasowe

Prosty sposób płatności ma znaczący wpływ na ocenę procesu zakupowego online oraz wybór konkretnego e-sklepu dla 20 proc. Polaków wynika z badania E-commerce w Polsce w 2021, przeprowadzonego przez Gemius. Z kolei różne dostępne formy płatności wpływają na wiarygodność sklepu podczas pierwszych zakupów według 22 proc. respondentów. Ze względu na towarzyszące pandemii obostrzenia w sieci kupuje coraz więcej osób, a dla 13 proc. to właśnie kanał online stał się pierwszym wyborem. Na co i dlaczego zwracają uwagę Polacy podczas dokonywania zakupów przez internet i jakie znaczenie mają przy tym formy płatności? 

- Raport Gemius, jak co roku, umożliwia  szerokie spojrzenie na zmiany zachodzące w e-commerce. Tegoroczne opracowanie jest jeszcze ciekawsze, ponieważ pozwala przeanalizować wpływ pandemii na branżę. Wyniki raportu pokazały, że ponad połowa badanych zamierza dalej kupować online tak samo często jak podczas pandemii. Zestawiając to z szybko rosnącą liczbą sklepów internetowych, mamy klarowny sygnał dla e-sprzedawców: jest o co walczyć, ale trzeba skupić się na szczegółach, czyli głównie płatnościach online, bo to finalizacja koszyka zakupowego jest jednym z najważniejszych punktów w procesie zakupowym i od niego zaczyna się sukces e-sklepu – komentuje Paweł Działak, CEO Tpay.

Za pośrednictwem jakiego urządzenia Polacy robią zakupy w sieci? Na pierwszym miejscu nadal plasuje się laptop, ale niedaleko za nim jest smartfon – korzysta z nich odpowiednio  78- i 76 proc. ankietowanych. Dalej mamy komputer stacjonarny (51 proc.), tablet (24 proc.) i na końcu czytnik e-book (3 proc.). Podczas zakupów w sieci, dla Polaków istotne jest jednak nie tylko samo urządzenie, ale również dostępność różnych form płatności, na które wskazała ponad połowa respondentów (53 proc.). Dywersyfikacja metod płatności wpływa również na wiarygodność e-sklepu – tak uważa 22 proc. internautów.  Ważne jest także bezpieczeństwo podczas transakcji – w obawie o ten aspekt aż 18 proc. Polaków deklaruje, że nie robi zakupów online, a zapewnienie bezpieczeństwa płatności przekonałoby do zmiany decyzji 19 proc. badanych.

- Respondenci Gemius wskazali, że chcą kupować online z użyciem smartfonów – takich osób jest o siedem punktów procentowych więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Internautom zależy również na ulubionych metodach płatności i bezpieczeństwie. Współpraca z operatorem płatności to więc znacznie więcej, niż tylko „podpięcie bramki płatniczej”. To wspólne szukanie rozwiązań przyspieszających i ułatwiających zakupy w internecie, a także dbałość o to, by proces płatniczy budził zaufanie i był dostosowany do odpowiedniej grupy wiekowej – dodaje Paweł Działak. 

W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, czyli tzw. social commerce, który bije obecnie rekordy popularności w Azji. Trend ten jest zauważalny głównie w najmłodszej grupie konsumenckiej, jednak z czasem to oni będą stanowić główny target dla sprzedawców. Taki model sprzedażowy wymaga jednak odpowiedniej integracji z systemami płatności, co dla niektórych sprzedawców może stanowić pewnego rodzaju przeszkodę.

 - Badanie wyraźnie podkreśla, jak różne są potrzeby internautów w zależności od ich przynależności do grupy wiekowej. Z tego względu  w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy wspólnie z KODA pierwsze w Europie rozwiązanie umożliwiające zakupy bezpośrednio w komunikatorach społecznościowych, np. w Messengerze. Zakupy odbywają się wówczas podczas rozmowy z botem, a płatności dokonuje się przy użyciu 6-cyfrowego kodu. To odpowiedź na potrzeby fanów BLIKA, których aktualnie jest najwięcej wśród młodszych pokoleń – podsumowuje Paweł Działak.

Spośród różnych form płatności podczas zakupów online internauci niezmiennie najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności (opcja wskazana przez 70 proc. kupujących). Na drugim miejscu są płatności mobilne, np. BLIK (48 proc.), a dalej przelew tradycyjny (42 proc.) oraz płatność kartą (41 proc.). 

Pełna treść raportu Gemius e-commerce w Polsce w 2021 dostępna jest tutaj

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.