Komunikaty PR

Bezpieczeństwo w sieci w erze dynamicznego rozwoju cyfrowej bankowości

2023-12-11  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.04 MB )

Bankowość nieustannie zmienia swoje oblicze. Coraz więcej osób przekonuje się do korzyści płynących z usług bankowych online. Wszystko dlatego, że znacznie ułatwiają zarządzanie finansami z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Jak wynika z raportu LeanCode i Kearney, 21% Europejczyków zrezygnowało z wizyt w stacjonarnych oddziałach banków, a ponad jedna czwarta bywa w nich nie częściej niż raz do roku. Bankowe kanały cyfrowe zyskują na popularności, jednak w tym cyfrowym środowisku dane osobowe i finansowe stają się podatne na nowe rodzaje zagrożeń.

W raporcie LeanCode i Kearney „Bankowość mobilna w Polsce 2022 oczami klienta” wskazano, że aplikacje mobilne, początkowo rozwijane jako przedłużenie serwisu online czy sposób na przeniesienie transakcji poza oddziały, teraz stają się najbardziej powszechnym sposobem interakcji z klientem oraz łatwo dostępnym narzędziem, spełniającym wszystkie typowe potrzeby, zintegrowanym z pozostałymi kanałami banków.

Z badania Związku Banków Polskich wynika, że w 2019 roku 5,7 mln klientów banków w Polsce korzystało tylko z aplikacji mobilnych. Natomiast już w trzecim kwartale ubiegłego roku było to 12,5 mln, co oznacza wzrost o 120%. Ponadto, 58% użytkowników bankowych kanałów cyfrowych używa tylko aplikacji mobilnych.

Pracownicy banku są przeszkoleni w zakresie obsługi klientów oraz procedur bezpieczeństwa. Istnieje jednak pewna zasada, której należy przestrzegać – nigdy nie powinno się ujawniać haseł do kont bankowych, kart kredytowych lub innych poufnych informacji osobom trzecim, w tym również pracownikom banku. Właściwym podejściem jest traktowanie haseł i informacji finansowych jako świętej tajemnicy, dostępnej tylko dla nas samych.

Pracownik banku nie powinien i nie ma prawa prosić nas o podanie hasła do konta bankowego lub innych poufnych danych. To jest absolutny, podstawowy przepis bezpieczeństwa. Banki stosują zaawansowane metody uwierzytelniania, takie jak hasła jednorazowe, tokeny SMS czy aplikacje autoryzacyjne, aby potwierdzić naszą tożsamość. Jeśli zostaniemy poproszeni o podanie hasła, powinniśmy odmówić i natychmiast skontaktować się z naszym bankiem, aby zgłosić zaistniałą sytuację – mówi Marta Fila, członkini zarządu i Chief Sales Officer w AIQLabs, właścicielu marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Maksymalna ostrożność powinna zostać również zachowana w sytuacji, gdy pracownik banku wymaga instalacji dowolnego oprogramowania na naszym urządzeniu. Współczesne technologie umożliwiają cyberprzestępcom podszywać się pod pracowników instytucji finansowych i nakłaniać do pobrania złośliwego oprogramowania, które może zagrażać bezpieczeństwu danych wrażliwych. Przed instalacją, należy upewnić się, że prośba pochodzi od oficjalnego źródła i jest potwierdzona przez bank.

Warto także przestrzegać kilku kluczowych zasad, aby chronić własne finanse oraz dane. Zawsze należy potwierdzić tożsamość osoby kontaktującej się w imieniu instytucji finansowej. Można to zrobić, dzwoniąc na oficjalny numer telefonu znanego z oficjalnej strony internetowej lub z karty plastikowej. Hasła oraz poufne informacje nigdy nie powinny być ujawniane. Na własnym urządzeniu warto zainstalować oprogramowanie antywirusowe, a następnie regularnie je aktualizować. Należy też korzystać wyłącznie z bezpiecznych połączeń internetowych i unikać korzystania z publicznych sieci Wi-Fi.

Pracownik banku nie powinien prosić klienta o jakiekolwiek hasło, a tym bardziej nakazywać instalację oprogramowania. Ochrona danych finansowych to nasza osobista odpowiedzialność. Dbając o bezpieczeństwo tych danych, można cieszyć się komfortem korzystania z usług bankowych online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.