Biżuteria to najlepsza inwestycja
Naszyjnik kultowej firmy Tiffany&Co, wisiorek Fabergé oraz ponad 120 innych, najlepszych przykładów sztuki jubilerskiej, oglądać i wylicytować można będzie w DESA Unicum. W tym również komplet biżuterii w typie Cartier z brylantami i niebieskimi topazami. Na aukcji znajdą się unikatowe obiekty, które licytować można będzie już od tysiąca złotych. To idealny pomysł na świąteczny prezent, jak i inwestycja na niepewne czasy.
Marka Tiffany&Co., założona w 1837 roku przez Charlesa Lewisa Tiffany’ego, to do dziś jedna z najbardziej znanych i cenionych firm jubilerskich na świecie. To jej nazwa znalazła się w tytule filmu wszechczasów ze zjawiskową Audrey Hepburn w roli głównej. Sekret marki tkwi w procesie tworzenia biżuterii. Najwybitniejsi złotnicy potrafią nad jednym drobnym szczegółem spędzić nawet kilka godzin dziennie, opracowując go do perfekcji. Najbardziej znanym wyrobem tej firmy jest klasyczny model pierścionka zaręczynowego z diamentem, który na rynku ukazał się pod koniec XIX wieku. Na grudniowej aukcji w DESA Unicum będzie okazja do licytacji naszyjnika z diamentem w platynowej oprawie tej właśnie marki.
Biżuteria to nie tylko idealny pomysł na prezent dla bliskiej osoby, to również dobra lokata kapitału. – W ostatnim czasie obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost cen złota na Światowej Giełdzie Metali Szlachetnych. Obecnie cena za uncję tego kruszcu wynosi około 1880 dolarów i od jakiegoś czasu stale rośnie. Inwestycja w biżuterię to lokata długoterminowa, lecz bardzo obiecująca. Dawna biżuteria z XIX czy początku XX wieku może być dobrą inwestycją z uwagi na to, że tych przedmiotów z czasem będzie na rynku coraz mniej, niektóre ulegną zniszczeniu, inne zaginą – mówi Urszula Prus, rzeczoznawca jubilerski DESA Unicum, ekspert diamentów, absolwentka Instytutu Gemmologicznego HRD w Antwerpii.
Wyjątkową ciekawostką aukcji jest współczesne jajko Fabergé w formie zawieszki. Dziś wyroby tej marki uchodzą za symbol luksusu i najlepszego kunsztu złotniczego. Najbardziej znanymi realizacjami Fabergé są słynne jajka, które wykonywane były przez lata na zlecenie cara Aleksandra III. Najbardziej rozpoznawalnym modelem jest jajko koronacyjne, wykonane ze złota, diamentów i rubinów. W środku skrywa miniaturowy model bogato zdobionej karocy. Jedno ze słynnych jajek zostało odkupione przez firmę jubilerską od prywatnego kolekcjonera za kwotę 33 mln dolarów. Fabryka Fabergé produkowała również biżuterię w formie jajek. W DESA Unicum zobaczyć i kupić można będzie wisiorek Fabergé z emalią kobaltową i diamentami. Dzieło pochodzi z drugiej połowy XX wieku.
Ciekawym i pięknym obiektem w ofercie aukcyjnej jest broszka w kształcie latarni z ukrytym wewnątrz zegarkiem Omega. Wykonana jest z wysokiej próby złota, diamentów i szafirów. Niezwykłe są również perłowe kolczyki z diamentami z XIX wieku czy komplet biżuterii typu Cartier, składający się z pierścionka, naszyjnika i kolczyków. Obiekty wykonane w złocie, z dodatkiem niebieskich topazów i brylantów prezentują się zjawiskowo. W DESA Unicum pojawią się również przykłady biżuterii, które licytować można będzie już od 1000 złotych. To m.in. wisiorek z rubinem i diamentami z lat 30. XX w., bransoleta z granatami, perłowa zawieszka z XIX wieku czy złote kolczyki z Francji.
Wszystkie obiekty pójdą pod młotek już 7 grudnia o godzinie 19 na aukcji Biżuteria Kolekcjonerska. Wcześniej przedmioty zobaczyć i przymierzyć, można w siedzibie DESA Unicum. Licytować można będzie online, telefonicznie, przez aplikację czy zlecenia stałe. Aukcję z kolei oglądać można w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Równolegle trwać będzie aukcja online prezentująca biżuterię artystyczną wytwarzaną przez kultową spółdzielnię ORNO. Założona w 1949 roku wyrażać miała ideę wprowadzenia piękna do codziennego życia w zrujnowanej wojną Warszawie. Czas świetności spółdzielni przypadł na lata 60. i 70. Skupieni w niej artyści i rzemieślnicy tworzyli piękne przedmioty dekoracyjne – przede wszystkim biżuterię oraz drobną galanterię. Pierścienie, brosze, bransolety i naszyjniki wytwarzano głównie ze srebra i zdobiono naturalnymi koralami, bursztynami oraz kamieniami jubilerskimi. Krótkie serie wzorów i ręczne wykonanie sprawiły, że poszczególne modele były wręcz unikatowe. Około 100 wyjątkowych obiektów licytować można będzie od 4 do 18 grudnia na stronie bid.desa.pl.
Aukcja Biżuteria Kolekcjonerska: 7 grudnia 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/bizuteria-kolekcjonerska-4de4/

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.