Branża finansowa musi szczególnie zadbać o bezpieczeństwo druku
Cyberprzestępczość skierowana przeciwko sektorowi finansowemu sięga obecnie po niemal wszystkie dostępne środki, łącznie z hakowaniem dokumentów przesyłanych do urządzeń drukujących. Z badań IDC wynika, że 53% obiegu dokumentów finansowych jest drukowanych, dlatego tak istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo na tym etapie.
Pandemia pokazała, że dostawcy urządzeń drukujących, tacy jak Lexmark, muszą zabezpieczać sprzęt zarówno w domu, jak i w biurze. W ciągu ostatniego roku wiele urządzeń wielofunkcyjnych nie było w pełni wykorzystywanych a w konsekwencji opóźniły się zaplanowane czynności konserwacyjne, co mogło spowodować, że urządzenia sieciowe stały się podatne na cyberataki.
Badania, które Lexmark przeprowadził wspólnie z IDC pokazują, że bezpieczeństwo jest najważniejszym problemem dla organizacji, które chcą zmodernizować swoją infrastrukturę druku – większość firm "nie dostrzega słabych punktów bezpieczeństwa związanych z ich istniejącym środowiskiem drukowania i dokumentów".
Bezpieczeństwo informacji a zabezpieczenia urządzeń drukujących
Drukarki stają się coraz bardziej inteligentne i przechowują coraz więcej informacji. W starszych urządzeniach dane są przechowywane na drukarce a w nowszych – w chmurze. Jeśli jednak urządzenia nie są odpowiednio chronione, organizacje narażają się na duże ryzyko.
- Brak regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i ustawień kontroli dostępu do dokumentów firmowych może stać przyczyną włamania i kradzieży danych. Wyzwanie to dotyczy również organizacji udostępniających urządzenia pracownikom w domu – mówi Mariusz Ożarowski Region & EEMEA - Head of Service Delivery. - Audytowanie informacji z urządzenia, które nie znajduje się na miejscu, jest trudne i wymaga inteligentnego podejścia. A urządzenia, które nie są skutecznie chronione i kontrolowane, mogą stać się zagrożeniem dla bezpieczeństwa danych organizacji.
Narzędzia do uwalniania wydruków są szczególnie cenne w branży finansowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że źródłem najpoważniejszych zagrożeń mogą być osoby wewnątrz organizacji w wyniku błędu lub niewłaściwego postępowania. W niedawnym badaniu dotyczącym wpływu COVID-19 na bezpieczeństwo w organizacjach świadczących usługi finansowe, dostawca zabezpieczeń Varonis oszacował, że przeciętny pracownik firmy świadczącej usługi finansowe ma nieograniczoną swobodę przeglądania, kopiowania, przenoszenia i zmieniania prawie 11 milionów plików, a dwie na trzy organizacje mają ponad 1000 poufnych plików, które są dostępne dla każdego pracownika.
– W Lexmark rozumiemy realność zagrożeń dla bezpieczeństwa i podchodzimy do nich kompleksowo, aby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób – dodaje Mariusz Ożarowski – Funkcje bezpiecznego dostępu w produktach Lexmark zapewniają, że tylko uwierzytelnieni i upoważnieni użytkownicy mogą pracować z wrażliwymi, cennymi i chronionymi informacjami.
Cyberbezpieczeństwo a usługi w chmurze
Kiedy dokumenty przechodzą z formy wirtualnej do fizycznej, trudniej je zabezpieczyć, szczególnie gdy pracownicy pracują w domu. Korzystanie z rozwiązania do zarządzania drukiem w chmurze może również zapewnić dodatkową warstwę nadzoru nad dokumentami, gwarantując, że wszystko, co jest drukowane, jest automatycznie skanowane w poszukiwaniu poufnych informacji, takich jak słowa kluczowe lub wzory. Pozwala to upewnić się, że pracownik nie drukuje czegoś, co nie ma związku z jego rolą.
– Wykorzystanie takich wbudowanych technologii jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników. Starannie opracowane zabezpieczenia dysku twardego to tarcza ochronna, która zwiększa bezpieczeństwo danych przechowywanych na dysku twardym – dodaje Mariusz Ożarowski.
Pandemia w znacznym stopniu przyspieszyła transformację w branży finansowej. W miarę jak przechodzimy do nowej normalności i zapewniamy odporność w celu umożliwienia pracy hybrydowej, bezpieczeństwo druku musi stać się kluczową częścią strategii transformacji cyfrowej.
· Subskrybuj blog Lexmark News Blog.
· Obserwuj firmę Lexmark na LinkedIn i Twitterze.
O firmie Lexmark
Lexmark tworzy innowacyjne technologie obrazowania oparte na chmurze i IoT, które pomagają klientom na całym świecie realizować ich wizję prostego drukowania, bezpieczeństwa, oszczędności i zrównoważonego rozwoju.
Kontakt dla mediów:
Cohn & Wolfe
Ewa Zambrzycka
T: +48 609 480 066
E: ewa.zambrzycka@cohnwolfe.pl
Izabela Wejcht
T: +48 883 505 757
E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.