Branża finansowa musi szczególnie zadbać o bezpieczeństwo druku
Cyberprzestępczość skierowana przeciwko sektorowi finansowemu sięga obecnie po niemal wszystkie dostępne środki, łącznie z hakowaniem dokumentów przesyłanych do urządzeń drukujących. Z badań IDC wynika, że 53% obiegu dokumentów finansowych jest drukowanych, dlatego tak istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo na tym etapie.
Pandemia pokazała, że dostawcy urządzeń drukujących, tacy jak Lexmark, muszą zabezpieczać sprzęt zarówno w domu, jak i w biurze. W ciągu ostatniego roku wiele urządzeń wielofunkcyjnych nie było w pełni wykorzystywanych a w konsekwencji opóźniły się zaplanowane czynności konserwacyjne, co mogło spowodować, że urządzenia sieciowe stały się podatne na cyberataki.
Badania, które Lexmark przeprowadził wspólnie z IDC pokazują, że bezpieczeństwo jest najważniejszym problemem dla organizacji, które chcą zmodernizować swoją infrastrukturę druku – większość firm "nie dostrzega słabych punktów bezpieczeństwa związanych z ich istniejącym środowiskiem drukowania i dokumentów".
Bezpieczeństwo informacji a zabezpieczenia urządzeń drukujących
Drukarki stają się coraz bardziej inteligentne i przechowują coraz więcej informacji. W starszych urządzeniach dane są przechowywane na drukarce a w nowszych – w chmurze. Jeśli jednak urządzenia nie są odpowiednio chronione, organizacje narażają się na duże ryzyko.
- Brak regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i ustawień kontroli dostępu do dokumentów firmowych może stać przyczyną włamania i kradzieży danych. Wyzwanie to dotyczy również organizacji udostępniających urządzenia pracownikom w domu – mówi Mariusz Ożarowski Region & EEMEA - Head of Service Delivery. - Audytowanie informacji z urządzenia, które nie znajduje się na miejscu, jest trudne i wymaga inteligentnego podejścia. A urządzenia, które nie są skutecznie chronione i kontrolowane, mogą stać się zagrożeniem dla bezpieczeństwa danych organizacji.
Narzędzia do uwalniania wydruków są szczególnie cenne w branży finansowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że źródłem najpoważniejszych zagrożeń mogą być osoby wewnątrz organizacji w wyniku błędu lub niewłaściwego postępowania. W niedawnym badaniu dotyczącym wpływu COVID-19 na bezpieczeństwo w organizacjach świadczących usługi finansowe, dostawca zabezpieczeń Varonis oszacował, że przeciętny pracownik firmy świadczącej usługi finansowe ma nieograniczoną swobodę przeglądania, kopiowania, przenoszenia i zmieniania prawie 11 milionów plików, a dwie na trzy organizacje mają ponad 1000 poufnych plików, które są dostępne dla każdego pracownika.
– W Lexmark rozumiemy realność zagrożeń dla bezpieczeństwa i podchodzimy do nich kompleksowo, aby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób – dodaje Mariusz Ożarowski – Funkcje bezpiecznego dostępu w produktach Lexmark zapewniają, że tylko uwierzytelnieni i upoważnieni użytkownicy mogą pracować z wrażliwymi, cennymi i chronionymi informacjami.
Cyberbezpieczeństwo a usługi w chmurze
Kiedy dokumenty przechodzą z formy wirtualnej do fizycznej, trudniej je zabezpieczyć, szczególnie gdy pracownicy pracują w domu. Korzystanie z rozwiązania do zarządzania drukiem w chmurze może również zapewnić dodatkową warstwę nadzoru nad dokumentami, gwarantując, że wszystko, co jest drukowane, jest automatycznie skanowane w poszukiwaniu poufnych informacji, takich jak słowa kluczowe lub wzory. Pozwala to upewnić się, że pracownik nie drukuje czegoś, co nie ma związku z jego rolą.
– Wykorzystanie takich wbudowanych technologii jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników. Starannie opracowane zabezpieczenia dysku twardego to tarcza ochronna, która zwiększa bezpieczeństwo danych przechowywanych na dysku twardym – dodaje Mariusz Ożarowski.
Pandemia w znacznym stopniu przyspieszyła transformację w branży finansowej. W miarę jak przechodzimy do nowej normalności i zapewniamy odporność w celu umożliwienia pracy hybrydowej, bezpieczeństwo druku musi stać się kluczową częścią strategii transformacji cyfrowej.
· Subskrybuj blog Lexmark News Blog.
· Obserwuj firmę Lexmark na LinkedIn i Twitterze.
O firmie Lexmark
Lexmark tworzy innowacyjne technologie obrazowania oparte na chmurze i IoT, które pomagają klientom na całym świecie realizować ich wizję prostego drukowania, bezpieczeństwa, oszczędności i zrównoważonego rozwoju.
Kontakt dla mediów:
Cohn & Wolfe
Ewa Zambrzycka
T: +48 609 480 066
E: ewa.zambrzycka@cohnwolfe.pl
Izabela Wejcht
T: +48 883 505 757
E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl
Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
Toyota Bank podwyższa oprocentowanie Lokaty Plus na okres 6 i 9 miesięcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.