Branża finansowa musi szczególnie zadbać o bezpieczeństwo druku
Cyberprzestępczość skierowana przeciwko sektorowi finansowemu sięga obecnie po niemal wszystkie dostępne środki, łącznie z hakowaniem dokumentów przesyłanych do urządzeń drukujących. Z badań IDC wynika, że 53% obiegu dokumentów finansowych jest drukowanych, dlatego tak istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo na tym etapie.
Pandemia pokazała, że dostawcy urządzeń drukujących, tacy jak Lexmark, muszą zabezpieczać sprzęt zarówno w domu, jak i w biurze. W ciągu ostatniego roku wiele urządzeń wielofunkcyjnych nie było w pełni wykorzystywanych a w konsekwencji opóźniły się zaplanowane czynności konserwacyjne, co mogło spowodować, że urządzenia sieciowe stały się podatne na cyberataki.
Badania, które Lexmark przeprowadził wspólnie z IDC pokazują, że bezpieczeństwo jest najważniejszym problemem dla organizacji, które chcą zmodernizować swoją infrastrukturę druku – większość firm "nie dostrzega słabych punktów bezpieczeństwa związanych z ich istniejącym środowiskiem drukowania i dokumentów".
Bezpieczeństwo informacji a zabezpieczenia urządzeń drukujących
Drukarki stają się coraz bardziej inteligentne i przechowują coraz więcej informacji. W starszych urządzeniach dane są przechowywane na drukarce a w nowszych – w chmurze. Jeśli jednak urządzenia nie są odpowiednio chronione, organizacje narażają się na duże ryzyko.
- Brak regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i ustawień kontroli dostępu do dokumentów firmowych może stać przyczyną włamania i kradzieży danych. Wyzwanie to dotyczy również organizacji udostępniających urządzenia pracownikom w domu – mówi Mariusz Ożarowski Region & EEMEA - Head of Service Delivery. - Audytowanie informacji z urządzenia, które nie znajduje się na miejscu, jest trudne i wymaga inteligentnego podejścia. A urządzenia, które nie są skutecznie chronione i kontrolowane, mogą stać się zagrożeniem dla bezpieczeństwa danych organizacji.
Narzędzia do uwalniania wydruków są szczególnie cenne w branży finansowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że źródłem najpoważniejszych zagrożeń mogą być osoby wewnątrz organizacji w wyniku błędu lub niewłaściwego postępowania. W niedawnym badaniu dotyczącym wpływu COVID-19 na bezpieczeństwo w organizacjach świadczących usługi finansowe, dostawca zabezpieczeń Varonis oszacował, że przeciętny pracownik firmy świadczącej usługi finansowe ma nieograniczoną swobodę przeglądania, kopiowania, przenoszenia i zmieniania prawie 11 milionów plików, a dwie na trzy organizacje mają ponad 1000 poufnych plików, które są dostępne dla każdego pracownika.
– W Lexmark rozumiemy realność zagrożeń dla bezpieczeństwa i podchodzimy do nich kompleksowo, aby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób – dodaje Mariusz Ożarowski – Funkcje bezpiecznego dostępu w produktach Lexmark zapewniają, że tylko uwierzytelnieni i upoważnieni użytkownicy mogą pracować z wrażliwymi, cennymi i chronionymi informacjami.
Cyberbezpieczeństwo a usługi w chmurze
Kiedy dokumenty przechodzą z formy wirtualnej do fizycznej, trudniej je zabezpieczyć, szczególnie gdy pracownicy pracują w domu. Korzystanie z rozwiązania do zarządzania drukiem w chmurze może również zapewnić dodatkową warstwę nadzoru nad dokumentami, gwarantując, że wszystko, co jest drukowane, jest automatycznie skanowane w poszukiwaniu poufnych informacji, takich jak słowa kluczowe lub wzory. Pozwala to upewnić się, że pracownik nie drukuje czegoś, co nie ma związku z jego rolą.
– Wykorzystanie takich wbudowanych technologii jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników. Starannie opracowane zabezpieczenia dysku twardego to tarcza ochronna, która zwiększa bezpieczeństwo danych przechowywanych na dysku twardym – dodaje Mariusz Ożarowski.
Pandemia w znacznym stopniu przyspieszyła transformację w branży finansowej. W miarę jak przechodzimy do nowej normalności i zapewniamy odporność w celu umożliwienia pracy hybrydowej, bezpieczeństwo druku musi stać się kluczową częścią strategii transformacji cyfrowej.
· Subskrybuj blog Lexmark News Blog.
· Obserwuj firmę Lexmark na LinkedIn i Twitterze.
O firmie Lexmark
Lexmark tworzy innowacyjne technologie obrazowania oparte na chmurze i IoT, które pomagają klientom na całym świecie realizować ich wizję prostego drukowania, bezpieczeństwa, oszczędności i zrównoważonego rozwoju.
Kontakt dla mediów:
Cohn & Wolfe
Ewa Zambrzycka
T: +48 609 480 066
E: ewa.zambrzycka@cohnwolfe.pl
Izabela Wejcht
T: +48 883 505 757
E: izabela.wejcht@cohnwolfe.pl
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.