Komunikaty PR

Chatboty w sektorze fintech

2020-07-31  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Kuczyńska
KLANG! Media

Prosta 68
00-858 Warszawa
k.kuczynska|klangmedia.pl| |k.kuczynska|klangmedia.pl
503987119
www.klangmedia.pl
Do pobrania komunikat ( 0.02 MB )

Zgodnie z przewidywaniami Business Insider, do końca 2020 roku już ponad 80 proc. przedsiębiorstw wprowadzi to rozwiązanie, natomiast do 2025 roku rynek chatbotów osiągnie wartość ponad 1,25 miliarda dolarów.  Decyzje firm podyktowane są głównie zmianą preferencji konsumentów. To także doskonała szansa na zmniejszenie kosztów operacyjnych. Jednym z sektorów gospodarki prężnie rozwijającym tę technologię jest fintech. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez A.T. Kearney i Arvato, sektor finansowy przeznacza na automatyzację największą ilość środków spośród branż sięgających po tego typu rozwiązania. Analitycy przewidują natomiast, że nawet 50 proc. działań przeprowadzanych w obszarze branży finansowej zostanie poddanych automatyzacji . 

 

Potrzeba matką chatbotów 

Automatyzacja to jedna z potrzeb dostrzeganych przez coraz więcej organizacji. O ile do tej pory największą popularnością cieszyły się chatboty sklepów internetowych czy usług gastronomicznych, o tyle dziś zdobywają one rzesze sympatyków w nieco mniej oczywistych branżach. 

Zgodnie z szacunkami portalu Statista, do 2021 roku już ponad 2,5 miliarda ludzi będzie korzystać z aplikacji do komunikacji tekstowej. Nic  dziwnego, że także banki i instytucje finansowe sięgnęły po tego typu rozwiązania. Dzisiaj coraz śmielej ścigają się one w oferowaniu intuicyjnych rozwiązań upraszczających kontakt i przyspieszających obsługę. Robotyzacja procesów wewnętrznych i komunikacji z klientem jest obecnie procesem o coraz większej skali. 

 

Chatboty pozwalają zaoszczędzić 

Technologia chatbotów nie tylko upraszcza kontakt pomiędzy klientem i usługodawcą, ale też umożliwia sektorowi finansów i przekierowywanie posiadanych zasobów na inne aspekty rozwoju branży oraz zoptymalizowanie kosztów. Według raportu “Chatbots: Vendor Opportunities & Market Forecasts 2020-2024” przeprowadzonego przez Juniper Research, chatboty to technologia, która umożliwi do 2022 roku bankom i fintechom wypracowanie rocznych oszczędności o wartości ponad 8 miliardów dolarów. Chatboty są także w stanie samodzielnie rozwiązać ponad 20 proc. problemów klientów, co wpływa na zmniejszenie zapotrzebowania na fizycznych pracowników infolinii i przekierowanie zasobów ludzkich do działów sprzedaży i marketingu. 

Chatboty są również technologią znacznie tańszą niż dedykowane aplikacje mobilne i mogą być wdrożone na wiele platform jednocześnie, co również wpływa na optymalizację kosztów. Oprócz oczywistej funkcji informacyjnej, chatboty aktywnie wspierają  sprzedaż. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający Fintek.pl i KLANG! Media - Dzięki możliwości ich zaprogramowania na konkretne usługi i zaprojektowanie ścieżki rozmowy, możliwe jest efektywne zwiększenie sprzedaży, skierowanie klienta w konkretne miejsce i pomnożenie liczby konwersji. - dodaje. 

 

Chatboty dla wstydliwych

W całym procesie tworzenia i popularyzacji chatbotów nie bez znaczenia pozostaje zmiana sposobu korzystania z Internetu i przeniesienie wielu codziennych czynności do sieci. Dla znacznej części klientów, korzystanie z tekstowego interfejsu jest najwygodniejszą i najbardziej swobodną formą kontaktu. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Symetria UX. Zgodnie z raportem, chatboty to idealne rozwiązanie dla nieśmiałych klientów, dla których bezpośredni bądź telefoniczny kontakt z konsultantem może być krępujący. Ponad 41 proc. respondentów uważa, że chatboty to  idealne narzędzie dla takich osób.  Ponadto, chatbot uważany jest za doskonałą formę komunikacji w przypadku klientów niezdecydowanych, niezaznajomionych z produktem bądź posiadających dużą liczbę pytań odnośnie usługi. Dzięki sztucznej inteligencji, konsument może szybko zasięgnąć informacji o produkcie, bez obawy, że jego pytania i niewiedza wzbudzają irytację.  

 

Robot nie tylko w messengerze

Warto jednak pamiętać, że chatbot to technologia nie tylko na poziomie social mediów i strony internetowej usługodawcy. Dziś chatboty wdrożone w aplikację mobilną banku, dzięki dostępowi do wielu danych pełnią także rolę asystenta finansów, umożliwiającego efektywniejsze zarządzanie budżetem i przejrzystość w wydatkach. Jednym z takich rozwiązań jest Erica -  wirtualna asystentka Bank of America podpięta do aplikacji mobilnej, która na bieżąco rozwiązuje problemy klientów, a także asystuje przy zawieraniu transakcji płatniczych, planuje płatności, zleca przelewy czy w razie potrzeby - blokuje kartę płatniczą. 

Chatboty to bardzo użyteczna i intuicyjna technologia, która już w tym momencie zrewolucjonizowała tradycyjny sposób komunikacji pomiędzy klientem, a usługodawcą. Myślę, że w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy twórcy chatbotów pokażą jeszcze wiele innych, alternatywnych platform i usług, w których ta technologia znajdzie swe zastosowanie. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający fintek.pl i KLANG! Media. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2020-08-07 | 12:20

Wakacyjni oszuści mogą wykorzystać nasz pośpiech i pandemię

Sezon wakacyjny ruszył. Mimo obaw przed koronawirusem i ryzyka coraz więcej osób decyduje się na wyjazd. Wielu Polaków do ostatniej chwili zwlekało z decyzją o wyjeździe i teraz, w związku z optymistycznymi prognozami pogody
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2020-08-06 | 01:00

e-Kancelaria - nowy dyrektor operacyjny i zakup firmy pożyczkowej

Bartosz Kolek obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Grupie e-Kancelaria. Wcześniej był m.in. dyrektorem generalnym hiszpańskiej spółki Kruk. To nowe stanowisko w e-Kancelarii, stało się potrzebne w związku z rozwojem
Finanse Ma 17 lat. Odzyskał już prawie 100 miliardów złotych
2020-08-04 | 09:45

Ma 17 lat. Odzyskał już prawie 100 miliardów złotych

Mija 17 lat od powstania Krajowego Rejestru Długów. To pierwsze i największe biuro informacji gospodarczej w Polsce, które zaczęło gromadzić i udostępniać dane o zadłużeniu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Transport

Biznes coraz chętniej inwestuje w energię ze słońca. Własne mikroelektrownie powoli stają się rynkowym standardem

– Korzyści dla firm z inwestowania w odnawialne źródła energii są duże. To m.in. optymalizacja kosztów, samowystarczalność energetyczna i pewność zasilania – wskazuje Dorota Zawadzka-Stępniak z Konfederacji Lewiatan. W ostatnich latach biznes coraz chętniej inwestuje we własne mikroźródła odnawialnej energii. Efektem jest w Polsce boom na energetykę słoneczną. Na koniec tego roku moc zainstalowana w fotowoltaice ma wzrosnąć do 2,5 GW, głównie dzięki aktywności prosumentów indywidualnych i biznesowych. Do tych ostatnich dołączył DHL Parcel Polska. Logistyczna firma planuje montaż instalacji fotowoltaicznych w swoich lokalizacjach w całym kraju.

Handel

W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji. Zmniejszyły się dostawy dla przemysłu, AGD i RTV

Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora Polskiej Izby Opakowań. Zagrożeniem dla branży może być pogorszenie koniunktury spowodowane kolejną falą pandemii, a także nowe przepisy związane z unijnymi regulacjami.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Firma

Przybywa centrów usług wspólnych w mniejszych miastach. Dla inwestorów najważniejsze są kompetencje pracowników

Warszawa, Kraków i Wrocław to nadal najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Polsce dla nowoczesnych centrów usług dla biznesu. O wysokiej pozycji tych miast decydują m.in. dobra komunikacja, dostępność wykształconych pracowników oraz powierzchni biurowych. Jednak w czołówce są także inne miasta regionalne, np. Poznań, Łódź i Gdańsk, a także Bydgoszcz, Lublin, Częstochowa, Kielce i Rzeszów. – Są to lokalizacje, które zaledwie od kilku lat funkcjonują na mapie centrów usług wspólnych, ale właśnie tam dynamika przyrostu nowych projektów jest znacznie wyższa – mówi Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio.

Konusment

Dla 2/3 Polaków cena jest najważniejszym kryterium przy planowaniu tegorocznego urlopu. Co drugi skarży się też na wysokie ceny w kurortach

Cena to kluczowy czynnik, który Polacy uwzględniają przy planowaniu tegorocznych wakacji. Prawie połowa bierze też pod uwagę pogodę, bo dla 60 proc. urlopowiczów niekorzystna aura oznacza całkowicie zepsuty letni wypoczynek. Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie ceny w turystycznych kurortach, na które skarży się co drugi Polak, dokuczliwe komary i hałaśliwi wczasowicze – wynika z lipcowej edycji badania „Barometr Providenta”.