Komunikaty PR

Dlaczego rośnie popularność domów w gminach podmiejskich?

2022-09-21  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej młodych rodzin stojących przed wyborem kupna mieszkania czy domu, częściej decyduje się na to drugie – wynika z najnowszych obserwacji rynkowych dewelopera, firmy RealCo. Do zakupu dużych mieszkań w większych miastach zniechęcają m.in rosnące ceny za m2, które w ciągu zaledwie dwóch lat wzrosły średnio o 2 tys. złotych – zarówno w Warszawie, w jak i mniej popularnej Łodzi. Deweloperzy wychodzą jednak z pomysłem na optymalizację cen i szykują oferty specjalne. Na czym polega promocja 10/90 i dlaczego jest atrakcyjna?

Polacy uciekają z dużych miast

Założenie rodziny, planowanie dzieci to dla wielu młodych Polaków moment, kiedy podejmują decyzje o zmianie nieruchomości. Mając na uwadze rosnące ceny mieszkań, a także wysokie koszty życia w mieście, coraz więcej osób decyduje się na zakup domu na obszarze aglomeracji, ale poza granicami miasta. Nie licząc aspektów finansowych, dom pod miastem oferuje znacznie więcej - większy metraż, ciszę, dostęp do natury, oraz zapewnia komfort podczas pracy zdalnej.

Ostatnie dwa lata zmieniły wiele nawyków Polaków. Praca z domu jest już standardem, dzięki czemu można rozwijać karierę zawodową „w dowolnym miejscu”. Co więcej, dążenie do work-life-balance, chęć obcowania z przyrodą, a także coraz większe docenianie życia prywatnego spowodowały, że młodzi chętniej kupują domy wolnostojące i bliźniaki zlokalizowane w okolicy dużych miast.

Młodych konsumentów do zakupu nowej inwestycji przyciąga lokalizacja, ale także możliwość posiadania prywatnego ogródka i zielona okolica.

 – Rośnie popularność domów i bliźniaków w gminach podmiejskich, szczególnie wśród młodego pokolenia. Ma ono inne podejście do pracy i życia rodzinnego. Ceni sobie balans między obowiązkami zawodowymi a rodziną. Domy zlokalizowane na przedmieściach są tańsze od nieruchomości w dużych aglomeracjach. W Michałowicach, które znajdują się 2,5 kilometra od Warszawy, zakończyliśmy pierwszy etap budowy zgodnie z harmonogramem. Ostatnio wykonaliśmy beton podkładowy pod posadzkę na gruncie dla dwóch budynków od ul. Parkowej oraz rozpoczęliśmy murowanie ścian parteru. W kolejnych 3 budynkach ułożyliśmy instalację podposadzkową i jesteśmy gotowi na układanie betonu podkładowego. W ramach budowy trwa także wykonywanie ław i ścian fundamentowych. Planujemy oddanie inwestycji pod koniec 2023 roku. – mówi Martyna Budziszewska specjalista ds. sprzedaży RealCo, firmy deweloperskiej będącej częścią polskiej grupy kapitałowej Warsaw Equity.

W trendzie są domy od 120 do 180 metrów powierzchni użytkowej: są prostsze w utrzymaniu i tańsze. Młodzi doceniają także ekologiczne rozwiązania, jak energooszczędną wentylację mechaniczną oraz możliwość ładowania samochodu elektrycznego.

Jak kupować, to już

Zdaniem ekspertów rynkowych to najlepszy moment na kupowanie nieruchomości poza miastem. Ceny nadal są atrakcyjne, a deweloperzy zachęcają klientów wyjątkowymi promocjami. – Choć na rynkach dużo się dzieje, to Polacy nadal są zainteresowani nieruchomościami. Własny dom daje poczucie bezpieczeństwa, które jest niezwykle ważne w tych trudnych czasach. My jako deweloperzy wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów. Przykłady można mnożyć. W inwestycji Domy Parkowa mamy obecnie ofertę specjalną – szytą na miarę czasów. Klient wpłaca 10 proc. zaliczki, a pozostałą kwotę dopiero przy odbiorze domu. W przypadku inwestycji w Michałowicach będzie to końcówka 2023 roku. To ukłon w kierunku konsumentów. – dodaje Martyna Budziszewska z RealCo.

W takiej sytuacji konsument może wziąć kredyt dopiero na koniec przyszłego roku i wówczas rozpocząć spłatę. Bank Gospodarstwa Krajowego prognozuje, że rok 2023 powinien przynieść obniżki stóp, co z kolei wpłynie na zmniejszenie wysokości rat.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Wiemy, w co Polacy będę inwestować w 2023 roku. Dane zaskakują Biuro prasowe
2022-09-29 | 01:00

Wiemy, w co Polacy będę inwestować w 2023 roku. Dane zaskakują

Wysoka inflacja, a co za tym idzie – spadająca wartość pieniądza – mobilizują Polaków do inwestowania. Analitycy PROFIT Development, dewelopera z blisko 20-letnim
Finanse Polacy są winni sądom ponad 755 mln zł
2022-09-28 | 09:05

Polacy są winni sądom ponad 755 mln zł

Niezapłacone rachunki to problem, który dotyczy nie tylko banków, pożyczkodawców, ubezpieczycieli czy telekomów. Borykają się z nim także instytucje państwowe, w
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2022-09-27 | 22:00

Niezłoty początek jesieni czyli przegląd sytuacji walutowej na świecie

Koniec 3 kwartału 2022 roku z pewnością przejdzie do historii rynku walutowego. Z globalnej perspektywy uwagę przyciąga oczywiście kurs EUR/USD, który znajduje się najniżej od 20 lat. Jednak zazdrosny o atencję stał się GBP,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Luka płacowa między kobietami a mężczyznami nie maleje. Wyrównanie różnic może potrwać jeszcze co najmniej 130 lat

Gender gap to problem społeczny w globalnym, jak i polskim wymiarze. Według danych McKinsey & Company w Polsce kobiety stanowią ponad połowę populacji i aż 66 proc. osób kończących studia wyższe, ale mają niższy udział w rynku pracy i nieproporcjonalnie mniej zarabiają. Luka płacowa, według ostatniego raportu World Economic Forum „Global Gender Gap Report 2022”, wynosi 8,7 proc., choć w niektórych branżach i według niektórych metodologii jest ponad dwukrotnie wyższa. Szansą na szybkie wyrównanie jej może się jednak okazać projekt unijnej dyrektywy, który zmusi pracodawców do większej transparentności w wynagrodzeniach. 

Przemysł

Opracowany w Polsce system narzędzi inżynierskich zwiększy wydajność silników lotniczych. Pozwoli też przewidzieć konieczność remontu silnika samolotu i związane z tym koszty

Poprawa wydajności silników i możliwość optymalizacji kosztów ich eksploatacji czy remontów – to elementy, które mają duże znaczenie dla linii lotniczych. General Electric Company Polska pracuje nad systemem, który na podstawie obliczeń dokonanych przez algorytmy sztucznej inteligencji ułatwi projektowanie części lotniczych poprzez optymalizację charakterystyk odpowiedzialnych za zużycie paliwa i emisję. Platforma opracuje też prognozy dotyczące planowania czynności serwisowych w trakcie eksploatacji silników, tak aby flota lotnicza działała jak najwydajniej. Wdrożenie trzymodułowego projektu przyniesie korzyści nie tylko przewoźnikom i serwisom naprawczym, lecz także przyczyni się do osiągnięcia celu dekarbonizacji transportu.

Motoryzacja

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku

W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.