e-Kancelaria - nowy dyrektor operacyjny i zakup firmy pożyczkowej
- Bartosz Kolek obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Grupie e-Kancelaria. Wcześniej był m.in. dyrektorem generalnym hiszpańskiej spółki Kruk.
- To nowe stanowisko w e-Kancelarii, stało się potrzebne w związku z rozwojem i zwiększaniem udziału w rynku windykacji.
- W czerwcu Grupa zakupiła spółkę pożyczkową Vippo dysponującą wierzytelnościami wartymi ok. 25 mln zł i bazą klientów liczącą 150 tys. rekordów.
Z początkiem sierpnia zespół e-Kancelaria Grupa Prawno – Finansowa sp. z o.o. powiększa się o dyrektora zarządzającego. Został nim Bartosz Kolek posiadający duże doświadczenie w branży windykacyjnej. Od 11 lat był związany z firmą Kruk, a do kwietnia 2020 był Dyrektorem Generalnym Kruk España S.L.U. w Madrycie. Tam do jego obowiązków należały nadzór nad funkcjonowaniem całej spółki, opracowywanie i wdrażanie strategii długo i krótkoterminowej oraz zarządzanie zespołem liczącym ponad 270 pracowników. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego obszaru serwisowego Kruk w Polsce. Takie stanowisko polegało na budowaniu strategii operacyjnej i wiązało się z odpowiedzialnością za wyniki finansowe Spółki w ramach linii biznesowej serwisu wierzytelności w 6 krajach.
Bartosz Kolek brał też udział w tworzeniu modeli wyceny uwzględniających realia rynkowe (obsługa i zakup pakietów wierzytelności), w wycenie pakietów wierzytelności i rekomendacji celów inwestycyjnych. Na innym etapie kariery odpowiadał za sprzedaż i proces operacyjny prowadzone przez Kruk dla całego sektora ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego i B2B w Polsce. Działanie branży windykacyjnej zna na każdym poziomie, bo pracę w branży zaczynał 11 lat temu od telefonicznych rozmów z dłużnikami i polubownego rozwiązywania kwestii zadłużenia z klientami kontrahentów.
Jest magistrem Ekonometrii i analityki danych, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ukończył też Studia podyplomowe Ubezpieczenia i Windykacja na Uniwersytet Ekonomicznym w Poznaniu.
- Coraz skuteczniej i efektywniej konkurujemy z liderami branży odzyskiwania należności. Nie tylko biznesowo, na polu pozyskiwania zleceń czy skuteczności procesu windykacyjnego. Podobnie jest w zakresie rekrutacji i przyciągania czołowych menedżerów na rynku. Dowodem jest dołączenie do nas Bartosza Kolka. Sprzyja nam sytuacja biznesowa i większa elastyczność pozwalająca sprawniej dostosować się do postpandemicznej sytuacji rynkowej – mówi Piotr Maciągowski, Prezes Zarządu w e-Kancelaria.
Zakup kolejnej spółki pożyczkowej
Powołanie dyrektora zarządzającego to nie jedyne zmiany w e-Kancelarii. W czerwcu firma nabyła spółkę Vippo sp. z o.o. dysponującą wierzytelnościami wartymi ok. 25 mln zł i bazą klientów liczącą 150 tys. rekordów. Cel biznesowy transakcji to przede wszystkim pozyskanie pakietu wierzytelności i dostęp do bazy klientów, którym będzie można oferować inne usługi e-Kancelarii. Między innymi: „odfrankowienie” kredytów hipotecznych czy windykacja dla MSP. We współpracy z Partnerami Biznesowymi EK oferuje także faktoring, ubezpieczenia czy pożyczki.
- Zatrudniamy wysokiej klasy specjalistów, bo rozwijamy się i obsługujemy coraz więcej klientów. W porównaniu do ubiegłego roku widoczny w przychodach spółki stał się rynek masowej windykacji dla Towarzystw Ubezpieczeń i branży farmaceutycznej. W ramach działań polubownych obsługujemy znaczną cześć rynku pożyczkowego w Polsce. Zyskując coraz większy udział w windykowanych portfelach u klientów potwierdzamy naszą skuteczność. Zleceniodawcy cenią również naszą skuteczność na etapie sądowo-egzekucyjnym i decydują się na rozszerzenie współpracy również na ten obszar – mówi Piotr Maciągowski, Prezes Zarządu e-Kancelaria.
Vippo to już trzecia spółka pożyczkowa kupiona przez e-Kancelarię w ciągu 12 miesięcy. Wcześniej były to Axcess Financial Poland sp. z o.o. oraz Easy Money sp. z o.o.
e-Kancelaria Grupa Prawno – Finansowa sp. z o.o., która jest członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Prowadzi windykację na wszystkich etapach: monitoringu, polubownym, sądowym i egzekucyjnym. Działa na zlecenie firm pożyczkowych, a także branż TSL, HORECA oraz budownictwa.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.