Komunikaty PR

Eurowag znalazł się w prestiżowym indeksie FTSE 250 na londyńskiej giełdzie

2022-09-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Spółka założona przez czeskiego właściciela – Martina Vohánkę, została włączona do indeksu giełdowego FTSE 250 na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Eurowag spełnił kryterium kapitalizacji rynkowej spółek i znalazł się na liście tuż obok marek takich jak: Aston Martin i Marks & Spencer.

Eurowag, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań transportu drogowego w Europie został uwzględniony w indeksie giełdowym FTSE 250. Prestiżowe notowanie na londyńskim parkiecie oparte jest na kapitalizacji rynowej spółek. Eurowag został założony przez czeskiego przedsiębiorcę Martina Vohánkę, który jest większościowym udziałowcem spółki.

Eurowag ramię w ramię ze spółkami o światowej renomie

Firma, niecały rok temu, w październiku 2021 roku, zadebiutowała na giełdzie w Londynie (London Stock Exchange – LSE), pod nazwą W.A.G. Payment Solutions. W tym tygodniu, firma zajęła miejsce Frasers Group w FTSE 250, notowaniu podlegającemu kwartalnej aktualizacji. W rankingu zostały uwzględnione także marki takie jak: Aston Martin czy Marks & Spencer.

„Dołączenie do FTSE 250 to kamień milowy umacniający pozycję Eurowag jako spółki giełdowej. Jestem przekonany, że dzięki naszym najnowocześniejszym technologiom, szerokiemu portfolio usług i silnemu profilowi finansowemu, jesteśmy doskonale przygotowani do dalszego aktywnego rozwoju i budowania na tych fundamentach“ – komentuje Martin Vohánka, założyciel i dyrektor generalny Eurowag.

Firma skupia się na dalszym rozwoju

Eurowag niedawno opublikował podsumowanie wyników za pierwszą połowę tego roku. Spółka osiągnęła trwały i przekonujący wzrost, czym potwierdziła swoje średnioterminowe perspektywy finansowe. Eurowag tworzy produkty i gwarantuje usługi międzynarodowym firmom transportowym. Jej unikalne rozwiązania technologiczne pomagają przewoźnikom w digitalizacji i zwiększeniu wydajności oraz rentowności. Firma ma również na celu pomoc w zredukowaniu wpływu transportu komerycjnego na środowisko i wsparcie w przejściu na niskoemisyjną mobilność.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu Biuro prasowe
2025-08-18 | 11:00

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Na rynku kryptowalut trwa hossa, a w związku z opublikowaniem danych o inflacji oraz rosnącym prawdopodobieństwem obniżki stóp procentowych przez amerykański
Finanse Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?
2025-08-14 | 06:00

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

W świecie, gdzie decyzje finansowe coraz częściej podejmowane są pod wpływem 30-sekundowego wideo z social mediów, rozpoznanie rzetelnych źródeł wiedzy inwestycyjnej
Finanse Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
2025-08-08 | 20:30

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA

Większość z pięciu największych kryptowalut - z wyjątkiem Solany - utrzymuje wyraźnie dodatni wynik od początku roku po powrocie do poziomów sprzed ostatniej fazy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.