Firmy dostrzegają potencjał w sporcie – Copernicus Sun sponsorem Copernicus Cup
Wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego w 2020 roku przekroczyła 1 mld zł. Przedsiębiorcy widzą w sponsoringu możliwość promocji, jak również istotny element wspierania kultury fizycznej Polaków i zachowań prozdrowotnych. Copernicus Sun - wrocławska spółka oferująca rozwiązania z obszaru energetyki odnawialnej, dołączyła do grona sponsorów jednej z najważniejszych imprez lekkoatletycznych w kraju - mityngu ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022.
Dane z 2020 roku pokazują, że sportem interesuje się aż 90% Polaków. Aktywność fizyczna często przyciąga osoby o odmiennych poglądach czy stylach życia, które łączy zamiłowanie do danej dyscypliny. Eksperci podkreślają, że sponsoring sportowy to jedna z najlepiej akceptowanych przez społeczeństwo form reklamy i promocji. Sport łączy w sobie wiele ważnych funkcji społecznych: socjalną, rekreacyjną i edukacyjną.
W 2020 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce sięgnęła 1,025 mld zł. Istotną rolę na rynku odgrywają firmy państwowe, jednak firmy prywatne również doceniają tę formę promocji. Jedną z nich jest Copernicus Sun. Wrocławska firma oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw została sponsorem, nadchodzącego ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022. Sponsorami imprezy są także m.in. Orlen, InterRisk, PZLA i PKP Intercity.
– Wraz z dynamicznym rozwojem Copernicus Sun podjęliśmy decyzję o wsparciu działań sportowych organizowanych w naszym kraju. Obecność na najsilniej obsadzonym mityngu lekkoatletycznym w Polsce to dla nas wielki powód do dumy. Tym samym możemy przyczynić się nie tylko do zwiększenia świadomości naszej marki, ale też do promocji aktywności fizycznej – mówi Jacek Grelewicz, prezes zarządu Cupernicus Sun. – Zarówno nazwę naszej firmy, wydarzenie, jak i miasto Toruń łączy Mikołaj Kopernik. Nie mogło nas tu zabraknąć. Mam nadzieję, że energia, którą na co dzień oferujemy klientom, udzieli się także zawodnikom podczas rywalizacji i doda im zapału do walki – dodaje Jacek Grelewicz.
Można przypuszczać, że marketing sportowy będzie zyskiwać na popularności. Specjaliści uważają, że sponsoring sportu ma większą skuteczność niż tzw. reklama tradycyjna, w której potencjalnym klientom przeszkadza natarczywość. Polacy próbują unikać reklam np. poprzez zmianę kanału telewizyjnego. Natomiast już sponsora, który wspiera ich ulubioną drużynę czy ważną imprezę sportową postrzegają pozytywnie. Zaangażowanie w sport, w tym w sponsoring coraz bardziej docenia też młode pokolenie, które mocno wkracza na rynek pracy. Stwarzanie przestrzeni na ciekawe i aktywne życie jest dziś jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze miejsca zatrudnienia.
Z raportu „The Business Research Company” wynika, że światowy rynek sportu w 2020 roku osiągnął wartość ponad 388 mld USD. Szacuje się, że w 2025 roku jego wartość wzrośnie do 599,9 mld USD.
***
O Copernicus Sun:
Copernicus Sun jest wrocławską firmą fotowoltaiczną działającą na terenie całego kraju. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla wszystkich segmentów rynkowych: firm i klientów indywidualnych, rolników, spółdzielni mieszkaniowych oraz biurowców i galerii handlowych. W portfolio produktowym Copernicus Sun znajdują się także: pompy ciepła oraz produkty dodatkowe, takie jak stacje ładowania pojazdów i magazyny energii.

BTC bije rekordy, ETH przyciąga kapitał, a stablecoiny zyskują na znaczeniu

Nie każdy ekspert z TikToka jest jak Warren Buffett. Jak rozpoznawać rzetelne informacje o inwestowaniu?

Odbicie na rynku krypto, portfele ETH przekraczają 3 mln, a kryptowaluty dostają kolejne zielone światło w USA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.