Komunikaty PR

Firmy dostrzegają potencjał w sporcie – Copernicus Sun sponsorem Copernicus Cup

2022-02-16  |  10:10
Biuro prasowe

Wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego w 2020 roku przekroczyła 1 mld zł.  Przedsiębiorcy widzą w sponsoringu możliwość promocji, jak również istotny element wspierania kultury fizycznej Polaków i zachowań prozdrowotnych. Copernicus Sun - wrocławska spółka oferująca rozwiązania z obszaru energetyki odnawialnej, dołączyła do grona sponsorów jednej z najważniejszych imprez lekkoatletycznych w kraju - mityngu ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022.  

Dane z 2020 roku pokazują, że sportem interesuje się aż 90% Polaków. Aktywność fizyczna często przyciąga osoby o odmiennych poglądach czy stylach życia, które łączy zamiłowanie do danej dyscypliny. Eksperci podkreślają, że sponsoring sportowy to jedna z najlepiej akceptowanych przez społeczeństwo form reklamy i promocji. Sport łączy w sobie wiele ważnych funkcji społecznych: socjalną, rekreacyjną i edukacyjną.

W 2020 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce sięgnęła 1,025 mld zł. Istotną rolę na rynku odgrywają firmy państwowe, jednak firmy prywatne również doceniają tę formę promocji. Jedną z nich jest Copernicus Sun. Wrocławska firma oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw została sponsorem, nadchodzącego ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022. Sponsorami imprezy są także m.in. Orlen, InterRisk, PZLA i PKP Intercity.

Wraz z dynamicznym rozwojem Copernicus Sun podjęliśmy decyzję o wsparciu działań sportowych organizowanych w naszym kraju. Obecność na najsilniej obsadzonym mityngu lekkoatletycznym w Polsce to dla nas wielki powód do dumy. Tym samym możemy przyczynić się nie tylko do zwiększenia świadomości naszej marki, ale też do promocji aktywności fizycznej –  mówi Jacek Grelewicz, prezes zarządu Cupernicus Sun. –  Zarówno nazwę naszej firmy, wydarzenie, jak i miasto Toruń łączy Mikołaj Kopernik. Nie mogło nas tu zabraknąć. Mam nadzieję, że energia, którą na co dzień oferujemy klientom, udzieli się także zawodnikom podczas rywalizacji i doda im zapału do walki – dodaje Jacek Grelewicz.

Można przypuszczać, że marketing sportowy będzie zyskiwać na popularności. Specjaliści uważają, że sponsoring sportu ma większą skuteczność niż tzw. reklama tradycyjna, w której potencjalnym klientom przeszkadza natarczywość. Polacy próbują unikać reklam np. poprzez zmianę kanału telewizyjnego. Natomiast już sponsora, który wspiera ich ulubioną drużynę czy ważną imprezę sportową postrzegają pozytywnie. Zaangażowanie w sport, w tym w sponsoring coraz bardziej docenia też młode pokolenie, które mocno wkracza na rynek pracy. Stwarzanie przestrzeni na ciekawe i aktywne życie jest dziś jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze miejsca zatrudnienia.

Z raportu „The Business Research Company” wynika, że światowy rynek sportu w 2020 roku osiągnął wartość ponad 388 mld USD. Szacuje się, że w 2025 roku jego wartość wzrośnie do 599,9 mld USD.

***

O Copernicus Sun:

Copernicus Sun jest wrocławską firmą fotowoltaiczną działającą na terenie całego kraju. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla wszystkich segmentów rynkowych: firm i klientów indywidualnych, rolników, spółdzielni mieszkaniowych oraz biurowców i  galerii handlowych. W  portfolio produktowym Copernicus Sun znajdują się także: pompy ciepła oraz produkty dodatkowe, takie jak stacje ładowania pojazdów i magazyny energii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein Biuro prasowe
2025-03-11 | 06:00

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Anna Górecka-Kuczmowska, z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej, dołączyła do zespołu Thompson&Stein jako Head of Finance and Accounting CEE. Na nowym
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.