Firmy dostrzegają potencjał w sporcie – Copernicus Sun sponsorem Copernicus Cup
Wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego w 2020 roku przekroczyła 1 mld zł. Przedsiębiorcy widzą w sponsoringu możliwość promocji, jak również istotny element wspierania kultury fizycznej Polaków i zachowań prozdrowotnych. Copernicus Sun - wrocławska spółka oferująca rozwiązania z obszaru energetyki odnawialnej, dołączyła do grona sponsorów jednej z najważniejszych imprez lekkoatletycznych w kraju - mityngu ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022.
Dane z 2020 roku pokazują, że sportem interesuje się aż 90% Polaków. Aktywność fizyczna często przyciąga osoby o odmiennych poglądach czy stylach życia, które łączy zamiłowanie do danej dyscypliny. Eksperci podkreślają, że sponsoring sportowy to jedna z najlepiej akceptowanych przez społeczeństwo form reklamy i promocji. Sport łączy w sobie wiele ważnych funkcji społecznych: socjalną, rekreacyjną i edukacyjną.
W 2020 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce sięgnęła 1,025 mld zł. Istotną rolę na rynku odgrywają firmy państwowe, jednak firmy prywatne również doceniają tę formę promocji. Jedną z nich jest Copernicus Sun. Wrocławska firma oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw została sponsorem, nadchodzącego ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022. Sponsorami imprezy są także m.in. Orlen, InterRisk, PZLA i PKP Intercity.
– Wraz z dynamicznym rozwojem Copernicus Sun podjęliśmy decyzję o wsparciu działań sportowych organizowanych w naszym kraju. Obecność na najsilniej obsadzonym mityngu lekkoatletycznym w Polsce to dla nas wielki powód do dumy. Tym samym możemy przyczynić się nie tylko do zwiększenia świadomości naszej marki, ale też do promocji aktywności fizycznej – mówi Jacek Grelewicz, prezes zarządu Cupernicus Sun. – Zarówno nazwę naszej firmy, wydarzenie, jak i miasto Toruń łączy Mikołaj Kopernik. Nie mogło nas tu zabraknąć. Mam nadzieję, że energia, którą na co dzień oferujemy klientom, udzieli się także zawodnikom podczas rywalizacji i doda im zapału do walki – dodaje Jacek Grelewicz.
Można przypuszczać, że marketing sportowy będzie zyskiwać na popularności. Specjaliści uważają, że sponsoring sportu ma większą skuteczność niż tzw. reklama tradycyjna, w której potencjalnym klientom przeszkadza natarczywość. Polacy próbują unikać reklam np. poprzez zmianę kanału telewizyjnego. Natomiast już sponsora, który wspiera ich ulubioną drużynę czy ważną imprezę sportową postrzegają pozytywnie. Zaangażowanie w sport, w tym w sponsoring coraz bardziej docenia też młode pokolenie, które mocno wkracza na rynek pracy. Stwarzanie przestrzeni na ciekawe i aktywne życie jest dziś jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze miejsca zatrudnienia.
Z raportu „The Business Research Company” wynika, że światowy rynek sportu w 2020 roku osiągnął wartość ponad 388 mld USD. Szacuje się, że w 2025 roku jego wartość wzrośnie do 599,9 mld USD.
***
O Copernicus Sun:
Copernicus Sun jest wrocławską firmą fotowoltaiczną działającą na terenie całego kraju. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla wszystkich segmentów rynkowych: firm i klientów indywidualnych, rolników, spółdzielni mieszkaniowych oraz biurowców i galerii handlowych. W portfolio produktowym Copernicus Sun znajdują się także: pompy ciepła oraz produkty dodatkowe, takie jak stacje ładowania pojazdów i magazyny energii.

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.